Gå til innhold

Er denne strømavtalen ok? Fastpris

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kommunen tilbys det en egen avtale for innbyggere,  med tanke på at vi betalte over 4 kr per kw tidligere i uken og snittprisen har vært godt over tilbudet i avtalen, så tenker jeg at å bytte er en god idé? Tanken er å bytte tilbake til tibber når prisene normaliserer seg.

Strøyma Garantert fra Strøyma AS er en strømavtale i kategorien Andre prismodeller. Avtalen har ingen bindingstid og gjelder for både nye og eksisterende kunder hos Strøyma AS.

Avtalen har en månedsavgift på 39,00 kr. Prisen på strøm er 81,50 øre per kWt. Du betaler strømregningen etterskuddsvis hver måned.

https://xn--strm-ira.no/strøyma-as/strøyma-garantert

Anonymkode: 14c08...5c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ut som en veldig god avtale nå 👍 Så er det jo bare å bytte til noe annet når prisene synker. 

Anonymkode: 6d92d...27d

Skrevet (endret)

Ved første øyekast ser avtalen ganske bra ut, men...

Dette er ingen fastprisavtale da den ikke har bindingstid. Det ser ut til at strømleverandøren kan kontinuerlig justere strømprisen uten å varsle kunden og da kan prisen fort havne rundt spotpris eller høyere. Det står at avtalen koster deg 39 kroner i mnd, men det står ingen ting om påslaget er inkludert. 

Jeg er heller ingen tilhenger av å betale etterskuddsvis. 

Endret av klondrik
  • Liker 1
Skrevet

Du må sjekke om de kan øke prisen etter x uker/måneder. De som har lureavtaler gjør dette.

Anonymkode: 59776...acd

Skrevet

Ville ventet til strømprisen er lavere, på normalnivå. Ville også funnet en avtale uten månedsgebyr eller påslag. De avtalene finner man lettest når strømprisen er lav 

Ser ikke noe galt i å betale etterskuddsvis?

Anonymkode: 83222...fba

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser ikke noe galt i å betale etterskuddsvis?

Du har rett, jeg tenkte motsatt ;)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I kommunen tilbys det en egen avtale for innbyggere,  med tanke på at vi betalte over 4 kr per kw tidligere i uken og snittprisen har vært godt over tilbudet i avtalen, så tenker jeg at å bytte er en god idé? Tanken er å bytte tilbake til tibber når prisene normaliserer seg.

Strøyma Garantert fra Strøyma AS er en strømavtale i kategorien Andre prismodeller. Avtalen har ingen bindingstid og gjelder for både nye og eksisterende kunder hos Strøyma AS.

Avtalen har en månedsavgift på 39,00 kr. Prisen på strøm er 81,50 øre per kWt. Du betaler strømregningen etterskuddsvis hver måned.

https://xn--strm-ira.no/strøyma-as/strøyma-garantert

har akkurat tegnet avtale frem til 1.4 med 64 øre

Skrevet
klondrik skrev (3 timer siden):

Ved første øyekast ser avtalen ganske bra ut, men...

Dette er ingen fastprisavtale da den ikke har bindingstid. Det ser ut til at strømleverandøren kan kontinuerlig justere strømprisen uten å varsle kunden og da kan prisen fort havne rundt spotpris eller høyere. Det står at avtalen koster deg 39 kroner i mnd, men det står ingen ting om påslaget er inkludert. 

Jeg er heller ingen tilhenger av å betale etterskuddsvis. 

Så vidt jeg skjønner vil de ikke komme over 80 øre inkludert påslag. Det er maksprisen, men prisen vil altså variere under. Så fastpris er vel feil betegnelse, makspris er vle kanskje mer rett. 39 kr mnd betalte vi vel i tibber også 😅 

Siden denne avtalen ikke har bindingstid har vi ikke sånn veldig mye å tape på avtalen akkurat nå.

Takk for svar folkens!

Ts

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så vidt jeg skjønner vil de ikke komme over 80 øre inkludert påslag. Det er maksprisen, men prisen vil altså variere under. Så fastpris er vel feil betegnelse, makspris er vle kanskje mer rett. 39 kr mnd betalte vi vel i tibber også 😅 

Siden det ikke er bindingstid står selskapet fritt til å justere prisen opp når som helst. 

Under "detaljer" informerer selskapet om at kunden ikke får varsler dersom det skjer endringer med avtalen. 

Endret av klondrik
Skrevet
klondrik skrev (2 minutter siden):

Siden det ikke er bindingstid står selskapet fritt til å justere prisen opp når som helst. 

Under "detaljer" informerer selskapet om at kunden ikke får varsler dersom det skjer endringer med avtalen. 

Det er et fastpristilbud som kun omfatter et veldig begrenset område. Prisen står.

Anonymkode: f9e1f...f9b

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er et fastpristilbud som kun omfatter et veldig begrenset område. Prisen står.

Nei, dette er ingen fastpris. Denne avtalen kalles for "andre prisavtaler" og går  ikke under fastprisavtale.

Det står ingen steder at 81,50 øre per kwt er maksprisen. Om det var tilfellet så hadde dette vært en avtale med binding.

Ville uansett gått for avtalen og kommet meg ut med en gang de justerte prisen opp.

Endret av klondrik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...