AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Jeg ringte til familievernkontoret fordi barnefar ikke følger samværsavtalen. Han har 30% samvær hver tirsdag til onsdag, torsdag til fredag og annenhver lørdag til søndag. Far dukker ikke opp på første møtet så jeg sitter der alene. Forklarer at far ikke følger samvær og driver med manipulering og hersketeknikker. jeg har senvakt på jobb hver tirsdag. Hvis jeg setter ned foten og ikke tar barnet på hans lørdag, da straffer han meg på tirsdagen og sier han ikke gidder å hente han på torsdagen så jeg får fixe det selv. Når han vet jeg jobber seint og ikke kan hente barnet på skolen. Mannen på familievernkontoret setter opp ny time. Far dukker opp på neste møtet. Han sitter der å juger om at han har så mye jobb og derfor ikke følger samvær, når sannheten er at han er arbeidsledig. Ender opp med han gir far mer samvær enn det han allerede hadde. Han overså meg totalt når jeg prøvde å avbryte og si at han følger ikke det han allerede har, han kan jo ikke få mer. Han fokuserte bare på hva barnet ville, siden jeg på møtet fortalte han at barnet egentlig vil være mer med far. Men det hjelper lite hva barnet vil når far ikke følger opp. Jeg er såååå sliten av denne usikkerheten og diskusjonene hver uke med barnefar. Veit aldri når han henter eller ikke. Nå har jeg hatt barnet 4 helger på rad. Denne uken her har han hatt samvær i 3 timer når han skulle ha i 3 dager. Jeg har hatt det kjempe fint og jeg og barnet har kost oss masse. Og jeg gidder ikke å bruke energien min på om han skal hente, ha barnet eller hva han skal gjøre. Problemet er at han dukker opp på døra mi i dag og sier at han skal ha barnet hos seg fra i dag til i morgen. Jeg ble skikkelig provosert fordi jeg har sagt det til han, ikke bare en gang men flere ganger at han får ikke lov til å dukke opp på døra mi når det passer han. Men han er så respektløs at han ikke bryr seg. Først, ville jeg ikke åpne døra. Men ungen hører at pappa banker på så han går å åpner døra. Far kommer inn hit. Setter seg i stua i 2 timer. Og til slutt så stikker han uten å ta med seg ungen. Hva f**n gjør jeg med dette her. Orker ikke å ta med tur til familievernkontoret. Har hendene fulle med jobb og ting som skal gjøres fra mandag til søndag. Drittlei av å fra på familievernkontoret å sitte der å kaste bort tiden min med en idiot som sitter der å later som at han er så fantastisk og en megler som ikke ser problemet. Anonymkode: 3f2ff...18a
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Bestemmer ikke familievernkontoret noen ting. De har null makt TS så jeg forstår ikke hvorfor dere flyr ned dørene der. Du bestemmer samvær med far. Fikser ikke han det så ta det til retten. Anonymkode: 11fb7...2a7 8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bestemmer ikke familievernkontoret noen ting. De har null makt TS så jeg forstår ikke hvorfor dere flyr ned dørene der. Du bestemmer samvær med far. Fikser ikke han det så ta det til retten. Anonymkode: 11fb7...2a7 Hei og takk for svar. Hvordan går jeg frem med rettssak? ts Anonymkode: 3f2ff...18a
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei og takk for svar. Hvordan går jeg frem med rettssak? ts Anonymkode: 3f2ff...18a Du finner en advokat og tar det derfra 😊 Anonymkode: 11fb7...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Merkelig at fam.verk.kontoret ikke presiserer at de ikke sitter på makt og at en avtale skal skje frivillig. Dersom en av foreldrene ikke er enig så kan man få seg advokat så blir det tatt videre. Anonymkode: b4ac9...c5b 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Dokumenter timene han gjennomfører samvær, f.eks via hans sms til deg ol. Før bevis Anonymkode: bf2dd...e3e 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå