Rosagodis Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Hva kan hjelpe mot det? Jeg leste noe om det her inne for kskje et år siden... Men husker ikke hva det var...
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Hvorfor ikke heller benytte seg av profesjonelle råd? Det hjelper i motsetning til kjerringråd Anonymkode: 17302...fc5 2
Rosagodis Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2021 Har hørt også at om man gir bj så kan gutten få herpes på tisse fanten.. Så dvs at jeg kan få herpes der nede når vi har sex igjen da eller? 😪 1
Million Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Jeg bruker hvit (ikke blå) tannkrem. Smører på et lag på blemmen før jeg legger meg, og så tørker den ut og desinfiserer blemmen i løpet av natten. Kan jeg bare være hjemme neste dag, tørker jeg av gårsdagens tannkrem på blemmen når jeg har pusset tennene om morgenen, og så smører jeg på tannkrem på blemmen på nytt. Det er litt verre å holde tannkremen "på plass" på dagtid, for man kanskje spiser og drikker og da blir den borte eller delvis borte, man tar seg til munnen og tørker seg og glemmer at tannkremen er der osv. Men man får da heller smøre på nytt om den blir borte på dagtid. Bruker ikke tannkrem på blemmen om jeg skal ut av huset da, det ser jo dumt ut og folk lurer på om du har glemt å tørke deg rundt munnen etter tannpussen 😄 2
Rosagodis Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke heller benytte seg av profesjonelle råd? Det hjelper i motsetning til kjerringråd Anonymkode: 17302...fc5 Jeg leste noe om det her inne at det var et middel som var mye bedre enn disse salene på apoteket skjønner du... Noe mint olje eller hva det nå var.... Jo nå kom jeg på det... Mandel olje var det!!! 😀
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 Rosaullteppe skrev (1 minutt siden): Har hørt også at om man gir bj så kan gutten få herpes på tisse fanten.. Så dvs at jeg kan få herpes der nede når vi har sex igjen da eller? 😪 Ja, det stemmer. https://sexogsamfunn.no/sykdommer/seksuelt-overforbare-infeksjoner/herpes/ Men som det står her, regnes du som smittsom når du begynner å kjenne på at det kommer et utbrudd, og underveis mens du har utbrudd. Anonymkode: 7a030...ddf
Pysa Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 Zoviduo salve på apoteket hjelper meg veldig. Da går jeg rett fra prikking/første blemme til sår, og slipper dagevis med blemmer på leppa. Smører jeg tidlig nok (prikking i leppa) hender det at jeg slipper både blemmer og sår. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 Rosaullteppe skrev (3 minutter siden): Jeg leste noe om det her inne at det var et middel som var mye bedre enn disse salene på apoteket skjønner du... Noe mint olje eller hva det nå var.... Jo nå kom jeg på det... Mandel olje var det!!! 😀 Takk for tips! Jeg har brukt å kjøpe en salve på apotekene i Sverige som funker fjell, men nå har jeg ikke vært der på noen år… Anonymkode: 7a030...ddf
Cuddlegirl Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 Rosaullteppe skrev (5 minutter siden): Har hørt også at om man gir bj så kan gutten få herpes på tisse fanten.. Så dvs at jeg kan få herpes der nede når vi har sex igjen da eller? 😪 Tisse fanten? Er du gammel nok til å ha sex? 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 4 minutter siden, Million said: desinfiserer blemmen i løpet av natten Hva er det du skriver? Desinfisere? Mener du at tannkrem dreper herpesvirus? Hvilket/hvilke stoffer i tannkrem er antivirale? Anonymkode: 17302...fc5 2
Million Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det du skriver? Desinfisere? Mener du at tannkrem dreper herpesvirus? Hvilket/hvilke stoffer i tannkrem er antivirale? Anonymkode: 17302...fc5 Ingen anelse, bare erfaring at blemmen "dør" og skrumper inn med en gang tannkremen blir tatt på. Virker desinfiserende, er min erfaring. Blemmen har aldri blitt større eller spredd seg etter at tannkrem er tatt på, og det tyder jo på at det er noe i tannkremen (hvit) som tar knekken på viruset. Det begynner å gro og leges etter omtrent et døgn. Jeg personlig synes tannkrem funker bedre og raskere på munnsårblemmen enn zinksalven jeg fikk anbefalt på apoteket i sin tid, i hvert fall. Endret 5. desember 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 3 minutter siden, Million said: Ingen anelse, bare erfaring at blemmen "dør" og skrumper inn med en gang tannkremen blir tatt på. Virker desinfiserende, er min erfaring. Blemmen har aldri blitt større eller spredd seg etter at tannkrem er tatt på, og det tyder jo på at det er noe i tannkremen (hvit) som tar knekken på viruset. Det begynner å gro og leges etter omtrent et døgn. Jeg personlig synes tannkrem funker bedre og raskere på munnsårblemmen enn zinksalven jeg fikk anbefalt på apoteket i sin tid, i hvert fall. Skjønner. Det er placebo 🙂 Anonymkode: 17302...fc5 1
Million Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner. Det er placebo 🙂 Anonymkode: 17302...fc5 Hva er placebo? Det kan jo ikke være placebo at en munnsårblemme skrumper inn og slutter å væske, og faktisk gror? Endret 5. desember 2021 av Million 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #15 Skrevet 5. desember 2021 Dette er eneste som fungerer for meg. 1 om dagen, 2 om dagen om det begynner å prikke. Har ikke hatt munnsår på mange år. https://www.tights.no/butikk/bodyfuel-l-lysin/ Anonymkode: 71207...699 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #16 Skrevet 5. desember 2021 27 minutter siden, Million said: Hva er placebo? Det kan jo ikke være placebo at en munnsårblemme skrumper inn og slutter å væske, og faktisk gror? Det samme ville skjedd uten tannkrem også. Jo, placebo fordi du tror tannkremen virker antiviralt. Den gjør ikke det. Hvorfor er ikke dette en anbefalt behandlingsmetode... Anonymkode: 17302...fc5
Million Skrevet 5. desember 2021 #17 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det samme ville skjedd uten tannkrem også. Jo, placebo fordi du tror tannkremen virker antiviralt. Den gjør ikke det. Hvorfor er ikke dette en anbefalt behandlingsmetode... Anonymkode: 17302...fc5 Nei, det ville ikke skjedd uten tannkrem, for jeg har prøvd å bare la munnsåret være i fred også, selvfølgelig. Da blir de jo bare større og vondere og væsker noe fryktelig, og kan spre seg også. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #18 Skrevet 5. desember 2021 Kjerringråd hjelper nok ikke. Det som funker for meg er Valtrex, som er immundempende. Fås på resept av legen. Anonymkode: bae9e...e22 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #19 Skrevet 5. desember 2021 23 minutter siden, Million said: Nei, det ville ikke skjedd uten tannkrem, for jeg har prøvd å bare la munnsåret være i fred også, selvfølgelig. Da blir de jo bare større og vondere og væsker noe fryktelig, og kan spre seg også. Dt var sannsynligvis ikke samme periode, samme størrelse på såret. ikke sammenlignbart Anonymkode: 17302...fc5
solmåneogstjerner Skrevet 5. desember 2021 #20 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dt var sannsynligvis ikke samme periode, samme størrelse på såret. ikke sammenlignbart Anonymkode: 17302...fc5 Selv om ikke det er antivirale egenskaper i tannkrem så kan den selvsagt fungere mot dette. Det er fordi den tørker ut området. Slik at virus og bakterier får dårligere leveforhold. På samme måte som sinksalve eller talkum kan gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå