AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Er dette en «perfekt mamma-greie»? Er det slik at de mindre perfekte mammaene sender med kjip saftis? Har et barn i 1.-klasse, så vet ikke hva som er vanlig. Anonymkode: c61be...553
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Når barnet har bursdag, mener jeg, ikke ellers 😅 Anonymkode: c61be...553 1
Rosa Dartle Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Ville aldri sendt med noe snop/sukker/snacks så fremt det ikke var initiert av læreren. 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 Rosa Dartle skrev (Akkurat nå): Ville aldri sendt med noe snop/sukker/snacks så fremt det ikke var initiert av læreren. Mente selvsagt når barnet har bursdag, ikke ellers. Anonymkode: c61be...553 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mente selvsagt når barnet har bursdag, ikke ellers. Anonymkode: c61be...553 Dette er vel ikke vanlig? Aldri hørt om ihvertfall. Gjøres ikke på skolen her heller. Det er ikke ønskelig at elever har med kaker, kjeks, godteri på skolen med mindre det er opplyst at det kan tas med på tur, eller kosetime. Nå har de julekalender. Noen ganger serverer de vaffel eller is på SFO, eller om det er en eller annen markering. Aldri ved bursdager. Anonymkode: eab8b...cf2 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Har aldri sendt med barnet noe som helst med seg på skolen på bursdager. Anonymkode: e90cb...e96 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er vel ikke vanlig? Aldri hørt om ihvertfall. Gjøres ikke på skolen her heller. Det er ikke ønskelig at elever har med kaker, kjeks, godteri på skolen med mindre det er opplyst at det kan tas med på tur, eller kosetime. Nå har de julekalender. Noen ganger serverer de vaffel eller is på SFO, eller om det er en eller annen markering. Aldri ved bursdager. Anonymkode: eab8b...cf2 OK. Var litt usikker. En venninne av meg fortalte at i datterens klasse på 4. Trinn har mange med seg hjemmebakt kake til hele klassen når de har bursdag. Men det blir jo veldig mye søtt hvis 24 bursdager skal «feires» med kake på skolen.. Anonymkode: c61be...553 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): OK. Var litt usikker. En venninne av meg fortalte at i datterens klasse på 4. Trinn har mange med seg hjemmebakt kake til hele klassen når de har bursdag. Men det blir jo veldig mye søtt hvis 24 bursdager skal «feires» med kake på skolen.. Anonymkode: c61be...553 Ja, også er det vel mer vanlig å feire bursdagen sin i den alderen hjemme. Anonymkode: e90cb...e96 2
bettsa Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 På skolen til mitt barn fikk vi beskjed fra lærer på foreldremøtet at det ikke er ønskelig med kake eller is ved bursdager. 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 Nei, det er vel ikke normalt lenger? Ingen i klassene til mine tre barn gjør det. Anonymkode: bcca7...7b9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 Ja, kaker, muffins, energibar, kjeks, chips osv. Flere ganger i uka. Mine unger, jeg bestemmer. Anonymkode: 16435...ebc
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 Sender ikke med noe i bursdag. Vet noen har gjort det, helt ok. Ikke noe jeg reflekterer over, at det er perfekte mødre / fedre som gjør det. Anonymkode: 257a6...368
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 Nei. Ikke til klassen. Men de får et kakestykke i egen matboks på bursdagen sin. (Vi har tradisjon med frokost og kake på senga om morgenen ved bursdag). Anonymkode: e0729...665 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): OK. Var litt usikker. En venninne av meg fortalte at i datterens klasse på 4. Trinn har mange med seg hjemmebakt kake til hele klassen når de har bursdag. Men det blir jo veldig mye søtt hvis 24 bursdager skal «feires» med kake på skolen.. Anonymkode: c61be...553 At du tenkte å gi kake til hele klassen er jo informasjon du fint kan prøve å få med i åpningsinnlegget. Mitt inntrykk var at du ønsket å sende med et kakestykke i matboksen til ungen. Det var ikke vanlig med kaker osv på skolen når elevene hadde bursdag da jeg gikk på skolen og jeg tror ikke det er vanlig nå heller. Anonymkode: 9f5c4...a03 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #15 Skrevet 5. desember 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: At du tenkte å gi kake til hele klassen er jo informasjon du fint kan prøve å få med i åpningsinnlegget. Mitt inntrykk var at du ønsket å sende med et kakestykke i matboksen til ungen. Det var ikke vanlig med kaker osv på skolen når elevene hadde bursdag da jeg gikk på skolen og jeg tror ikke det er vanlig nå heller. Anonymkode: 9f5c4...a03 Det var vanlig på min skole. På mitt barns skole er det ikke lov (heldigvis). Anonymkode: 13383...233
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #16 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dette en «perfekt mamma-greie»? Er det slik at de mindre perfekte mammaene sender med kjip saftis? Har et barn i 1.-klasse, så vet ikke hva som er vanlig. Anonymkode: c61be...553 Hvorfor i all verden skal du sende med barna noe sånt?? Vet flere får det i klassene til barna og de andre barna sier det er usunt og urettferdig. Anonymkode: df023...fa9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #17 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor i all verden skal du sende med barna noe sånt?? Vet flere får det i klassene til barna og de andre barna sier det er usunt og urettferdig. Anonymkode: df023...fa9 Det var snakk om når barnet har bursdag. Glemte å ta det med i HI. Jeg mente om vi kan ta med kake eller ispinner til hele klassen da. Anonymkode: c61be...553
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #18 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): At du tenkte å gi kake til hele klassen er jo informasjon du fint kan prøve å få med i åpningsinnlegget. Mitt inntrykk var at du ønsket å sende med et kakestykke i matboksen til ungen. Det var ikke vanlig med kaker osv på skolen når elevene hadde bursdag da jeg gikk på skolen og jeg tror ikke det er vanlig nå heller. Anonymkode: 9f5c4...a03 Ja, det gikk litt fort i svingene. Mente selvsagt å ta med kake eller is til hele klassen når barnet har bursdag. TS Anonymkode: c61be...553
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #19 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det var snakk om når barnet har bursdag. Glemte å ta det med i HI. Jeg mente om vi kan ta med kake eller ispinner til hele klassen da. Anonymkode: c61be...553 Ja da er jeg med. Her er det vanlig å bare sende med muffins eller kakestykke i matboksen til den som har bursdag. Siden det er mye allergier. Men og pga korona no. Anonymkode: df023...fa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå