Silva Pluvialis Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 (endret) Nei. Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 11
Vera Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Ja. Jeg hadde det selv (student). Helt fantastisk! Rolig og trygg. 26
Blomsterpotta Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Ja, hvorfor ikke? De har da utdannelse til det. Ble undersøkt flere ganger av en mannlig overlege ved ene fødselen min og endre opp med at han utførte keisersnitt til slutt. Hvorfor lurer du på det egentlig? 42
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Ja. Hvorfor ikke? Anonymkode: 06233...d54 16
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 Ja. Nå er det jo mange som trenger fødselslege eller gynekolog som bistand under fødsel, det er ofte menn. Skulle man kastet de ut? Anonymkode: 65cb0...463 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 5. desember 2021 Selvfølgelig. Høyt utdannet helsepersonell. Har også mannlig gynekolog. Kompetanse har ingenting med kjønn å gjøre. Eller tenker du at han, som mann, skal tenke at du er så digg der du ligger og skrever? Og det heter jordmor, uavhengig av kjønn. Anonymkode: da658...17f 51
Nymerïa Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 Dette er jo ikke noe man får vite før man dukker opp på sykehuset med rier, og i den tilstanden er de fleste av oss litt i en boble og reagerer ikke på samme måte som vi ville ha gjort ellers. Jeg kan i hvert fall tenke at det var ting under fødselen som jeg vanligvis hadde syntes var flaut men som jeg ikke tenkte over der og da. Men mener du at det er noe annet med en jordfar enn en mannlig fødselslege? Før i tida var jo nesten alle leger menn og hvis man trengte en gynekolog så hadde man ikke noe valg. Skulle det ha vært annerledes? 5
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 Blomsterpotta skrev (4 minutter siden): Ja, hvorfor ikke? De har da utdannelse til det. Ble undersøkt flere ganger av en mannlig overlege ved ene fødselen min og endre opp med at han utførte keisersnitt til slutt. Hvorfor lurer du på det egentlig? Det er ikke det samme som jordmor. Anonymkode: 25c07...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 Nei. Holdt med den mannlige overlegen, og han tok kun vannet. Anonymkode: dedc6...9db 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 Ja, det hadde jeg. Tviler på at hverken han eller jeg ville tenkt noe som helst seksuelt rundt fødselsituasjonen, så sånn sett ville det blitt akkurat som å ha med seg en jordmor for min del. Anonymkode: bf49a...e36 1
Blomsterpotta Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke det samme som jordmor. Anonymkode: 25c07...c6b Blir vel ikke store forskjellen om den legen hadde bare kjent meg oppi høna eller om han tok imot barnet ved vaginal fødsel. Han så meg der nede flere ganger da han undersøkte meg med fingrene. Uansett jeg hadde ikke brydd meg om en mann tok imot mine barn ved vaginal fødsel. Jeg bruker jo mannlig gynekolog også. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 Gjenferdet skrev (7 minutter siden): Nei. Ville ikke hatt en fremmed mann i nærheten av underlivet mitt. Hva er forskjellen på mann og kvinne når det er medisinsk helsepersonell egentlig? Skjønner det så klart om det har med traumer å gjøre, men ellers kan jeg ikke se problemet🤷♀️ Anonymkode: 63d90...aae 13
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #15 Skrevet 5. desember 2021 Selvfølgelig ville det vært greit med en mann. Dere som sier nei, hvorfor det? Er dere muslimer eller tror dere mannen tenner seksuelt på dine melkeleklede bryst og blodsprengte vagina? Anonymkode: dc33f...be9 8
Silva Pluvialis Skrevet 5. desember 2021 #16 Skrevet 5. desember 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 17.43): Hva er forskjellen på mann og kvinne når det er medisinsk helsepersonell egentlig? Skjønner det så klart om det har med traumer å gjøre, men ellers kan jeg ikke se problemet🤷♀️ Anonymkode: 63d90...aa Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 3
Pillarguri Skrevet 5. desember 2021 #17 Skrevet 5. desember 2021 Gjenferdet skrev (9 minutter siden): Nei. Ville ikke hatt en fremmed mann i nærheten av underlivet mitt. Betyr det at hvis du skulle trenge en akutt underlivs operasjon eller en koloskopi, så ville du forlange en kvinnelig lege? Hva hvis det tilfeldigvis er en mannlig lege på vakt når du trenger akutt hjelp ? Synes du bør bearbeide den angsten din, for mannlige leger er like profesjonelle og dyktige som kvinnelige. De interesserer seg overhodet ikke for ditt underliv ut over det rent faglige. 16
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #18 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke det samme som jordmor. Anonymkode: 25c07...c6b Og hva mener du er den vesentlige forskjellen? Det er fødselslege eller gynekolog som tar i mot babyen de ganger de må trå til. De kan også måtte komme inn tidligere i forløpet for å vurder åpning og situasjonen til mor. Ellers er det bare utdannelsen og erfaringen som jordmor/"far" sol støttespiller i fødsel som utgjør forskjell. Anonymkode: 65cb0...463 5
Silva Pluvialis Skrevet 5. desember 2021 #19 Skrevet 5. desember 2021 (endret) . Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 10
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #20 Skrevet 5. desember 2021 Ja! Skulle ønske jeg hadde... Menn har mer empati og omsorg enn kvinner under fødsel Anonymkode: 36ed1...6a3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå