Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem lytter du til når du vil vite noe om økonomi?

Banken? Foreldre? Partner? Finansrådgivere? Media? Visse personer i media, fx Hegnar e.l.? KG?

Er det noen du IKKE lytter til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har såpass innsikt at jeg klarer å vurdere mine egne økonomiske handlinger godt.

De jeg ikke hører på er ekspertene som dras frem i media i hytt og vær. Standardfrasen deres er at de tok feil (igjen).

Skrevet

Jeg stoler på meg selv, og min samboer, i felleskap.

Vi tar mot råd fra våre foreldre, men vet at det fungerer slik "de gir oss de råd de vil, og vi følger de rådene vi vil"

Jeg ville lytte kritisk til banken og media (meget kritisk til store deler av media) altså: Lytte, men vurdere selv.

På KG, der tar jeg alt med en klype salt, enten det gjelder økonomi eller andre ting.

Til syvende og sist er vår økonomi VÅRT ansvar, så derfor stoler vi på oss selv. Vi kan jo ikka akkurat klage til Hegnar om vi fulgte hans råd og det ikke gikk bra. Det er vårt ansvar likevel.

Skrevet

Jeg har aldri hatt behov for å spørre andre om økonomiske råd. Samboeren min og jeg klarer oss selv. Skulle jeg spurt noen hadde det først og fremst vært familien min (kanskje spesielt broren min siden han er utdannet innen økonomi, avhengig av hva det gjaldt) og evt et par venner jeg synes har peiling på økonomi.

Skrevet

Jeg stoler for det meste på min egen kunnskap når det kommer til økonomi. I tillegg til samboeren min sin kunnskap.

Lurer jeg på noe som jeg ikke vet, spør jeg min far som jobber i bank, eller svigerfar som er økonimidirektør i et større firma.

Er det konkrete ting jeg lurer på, som utregninger, søker jeg på nettet, og ser om jeg finner kilder jeg kan stole på.

Ellers synes jeg at det kommer mange gode tips her inne til for eksempel sparing.

Skrevet

Jeg stoler på meg selv, men det skyldes nok at jeg ikke har masse lån eller masse aksjer som har gjort meg avhengig av å følge så mye med på økonomien. Når det gjelder større pengesummer/investeringer hører jeg med folk rundt meg som enten har samme interesser som meg (feks med tanke på arv - da kan man høre med andre i familien, eller når det gjelder kjøp av en bestemt ting; hus, data, bil - da hører jeg med noen som følger med på dette markedet) eller med noen som har utdanning og/eller jobb innen feltet.

Jeg prøver å følge med på det som blir sagt i media også - men skygger unna agurkaktige og dårlig begrunnede artikler i tabloidpressen. Så sant det er mulig følger jeg med over tid for å få med meg en tendens, men dette gjelder nok stort sett de feltene hvor jeg har egeninteresse. Ellers forholder jeg meg mest til hva som er praktisk for meg selv - når det gjelder økonomi kunne jeg gjort et par lurere valg enn jeg har gjort - men gevinsten ville vært noen veldig få tusenlapper. Så da bryr jeg meg ikke...

Skrevet (endret)
Hvem lytter du til når du vil vite noe om økonomi?

Banken? Foreldre? Partner? Finansrådgivere? Media? Visse personer i media, fx Hegnar e.l.? KG?

Er det noen du IKKE lytter til?

Jeg lytter til alle de du har nevnt overfor - bortsette fra Kvinneguiden, da :ler:

De jeg stoler mest på når det gjelder økonomi er kunderådgiveren min i banken, meg selv og mannen min ... Jeg jobber i bank selv og har derfor litt peiling - men jeg henter mye tips i media også - spesielt "Dine penger" synes jeg er bra.

Endret av Leola
Skrevet

Vel, pappa lærte meg å føre regnskap og pappa har god peil, så jeg lyttet mye til pappa da jeg flyttet hjemmefra og trengte sårt økonomiske råd om hvordan jeg skulle klare meg ;)

Men i dag trenger jeg ikke så mye råd, siden pappa har lært meg det jeg trengte å vite og pappa prioriterer lite hygge i forhold til vi gjør.

Egentlig stoler jeg mest på meg selv, jeg, for jeg har peil på økonomi etter å ha bodd en del år hjemmefra nå og lært meg ting selv. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...