Gå til innhold

Hvor lenge var sovebabyen deres en sovebaby? Hjelp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere med sovebabyer; hvor lenge var barnet en sovebaby?

Har en på 6 uker som fortsatt sover mesteparten av døgnet. Våkner og sovner gjerne etter amming og bleiebytte igjen. Gjesper etter 20 minutters våkentid, så legger til rette for at han skal sove allerede da, så han ikke bikker overtrøtt. 

Men hvor lenge skal han sove 20 timer i døgnet? 😳 Når begynte dere å få mer våkentid?

Anonymkode: af809...e7a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flamme skrev (2 minutter siden):

Snudde rundt 4 mnd, da ble det 20 min dupper 😬

Så barnet sov nesten hele tiden frem til 4 måneder?! Hallelujjjjasah

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så barnet sov nesten hele tiden frem til 4 måneder?! Hallelujjjjasah

Det var mye soving, ja. Så snudde det brått og ble et helvette 😂👌

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flamme skrev (Akkurat nå):

Det var mye soving, ja. Så snudde det brått og ble et helvette 😂👌

Hadde et rent helvete med soving i 1 år med første (og gråting hele natta første 3 månedene), så null problem med litt utfordringer etter hvert 😆😅 Er godt rustet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker, så var det to år med omtrent null soving, før han nå sover veldig bra igjen😆

Anonymkode: 20ac7...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sovebaby er fortsatt sovebaby! Straks 9 måneder nå 😍

Sover fra 19:00-08:00 hver natt, kun avbrutt av en flaske med melk. På dagtid sover hun to ganger, på rundt 1,5t hver. Da er det bare å legge henne i vogna og gå, så sovner hun ila noen minutter. 

Har hatt et par-tre netter med flere oppvåkninger, men det har vært minimalt og med tannfrembrudd dagen etter :) 

Anonymkode: 6b61b...12a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sover fra 19:00-08:00 hver natt, kun avbrutt av en flaske med melk. På dagtid sover hun to ganger, på rundt 1,5t hver. Da er det bare å legge henne i vogna og gå, så sovner hun ila noen minutter. 

Har hatt et par-tre netter med flere oppvåkninger, men det har vært minimalt og med tannfrembrudd dagen etter :) 

Oi, ser jeg misforsto 😅 Hun sover selvsagt ikke hele døgnet, men har et godt sovehjerte, kan jeg vel heller si da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oi, ser jeg misforsto 😅 Hun sover selvsagt ikke hele døgnet, men har et godt sovehjerte, kan jeg vel heller si da :) 

Fortsatt veldig hyggelig lesning❤️

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg men venninna mi, hun hadde skikkelig sovebaby og det endret seg rundt 4 mnd. Men det ble aldri helt krise med maks 1 time søvn av gangen osv slik noen opplever, var bare litt mer våkentid og oppvåkninger om natta og litt vanskeligere å få barnet til å sove og litt tidligere morninger. Begynte etterhvert å våkne veldig tidlig også og gjør det fremdeles 2 år senere. Men har inntrykk av at legging går veldig fint da, basert på det jeg har sett og det hun forteller såklart, jeg bor jo ikke med dem :) 

Anonymkode: 5e5d3...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2 mnd tror jeg. Fram til da var det myye soving og myyye ammimg. Men ja sikkert opp til 20 timer i døgnet!

Etter det begynte hun å være mer våken. Nå er hun 3,5 mnd og kan gjerne være opplagt i 1,5-2 timer i strekk, og sover ofte bare 40 minutters dupper. Er super chill hvis hun plutselig sover en time eller to! 

Anonymkode: 7f08e...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere med sovebabyer; hvor lenge var barnet en sovebaby?

Har en på 6 uker som fortsatt sover mesteparten av døgnet. Våkner og sovner gjerne etter amming og bleiebytte igjen. Gjesper etter 20 minutters våkentid, så legger til rette for at han skal sove allerede da, så han ikke bikker overtrøtt. 

Men hvor lenge skal han sove 20 timer i døgnet? 😳 Når begynte dere å få mer våkentid?

Min har passert 30 nå og er fortsatt en sovebaby ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 måneder. Men han sover godt enda. Er 4 år og sover 19-08:00😁

Anonymkode: 4f693...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt to sovebabyer og begge sover godt fremdeles. Eneste veldig slitsomme var nattavvenning med ammingen og den var overstått på 1-2 uker med begge to i seksmånedersalderen, og så sove de natten gjennom fra 19-7 omtrent. 4 og 6 år nå 😊

Gravid med nummer tre nå og får sikkert en som ikke sover før han begynner på skolen frykter jeg.. 😅

Anonymkode: 5c9fd...b40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første til hun var 3-4 mnd. Hun er nå 1,5 år og har sovet gjennom natten fra hun var litt under året. Sover nå 13-14 timer på natt + 2 t lur på dagen. Andre er 2 mnd nå og er fortsatt sovebaby. Spent på å se om hun fortsetter slik. 

Anonymkode: f45f7...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre mnd ca. Nå er hun fem år og har fortsatt skikkelig godt sovehjerte. Sov gjerne til ti i helgene da hun var ett år. Kunne  nesten ikke si det høyt til andre med småbarn, var redd de skulle hate oss 😂

Anonymkode: 05519...07e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine gikk fra sovebaby til sovesmårolling til sovebarn til sovetenåring 😁

Anonymkode: af79b...714

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått min første sovebaby nå for et år siden (én av tre), og hun sov sikkert 18-20 timer i døgnet frem til ca 6 måneder. Kunne bare legge henne ned «døsig men våken» slik man leser om, så sovnet hun. Nå sover hun to én-timers dupper på dagtid, og fra 18-6-6.30 uten særlige oppvåkninger - selvfølgelig har det vært slitsomme perioder med tannfrembrudd, sykdom etc., men alt i alt en drømmebaby!

Anonymkode: 8b610...3e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg må nesten le, fordi dette er så surrealistisk lesning for meg, og sikkert andre i samme situasjon, som har hatt en helt j***** barselstid pga baby som våkner hver time på natt og hylskriker og nesten ikke sover på dagen. At babyer kan være så forskjellige! Så deilig, håper du og pappaen koser deg masse. Jeg unner alle en slik barselstid. Min er halvannet og sover heldigvis godt nå, og jeg er så innmari glad og takknemlig for at det løste seg med søvnen til slutt. Det er virkelig to forskjellige verdener å "bare" være sliten og "bare" ha sovet litt dårlig kontra det å ligge våken stort sett hele natten, hver natt.

Anonymkode: b49e1...a58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg må nesten le, fordi dette er så surrealistisk lesning for meg, og sikkert andre i samme situasjon, som har hatt en helt j***** barselstid pga baby som våkner hver time på natt og hylskriker og nesten ikke sover på dagen. At babyer kan være så forskjellige! Så deilig, håper du og pappaen koser deg masse. Jeg unner alle en slik barselstid. Min er halvannet og sover heldigvis godt nå, og jeg er så innmari glad og takknemlig for at det løste seg med søvnen til slutt. Det er virkelig to forskjellige verdener å "bare" være sliten og "bare" ha sovet litt dårlig kontra det å ligge våken stort sett hele natten, hver natt.

Anonymkode: b49e1...a58

Barna våre har sovet lite, noe faren også gjorde som barn, og fremdeles gjør. Han står derfor opp med de hver dag etter fem timer søvn😅 

Anonymkode: 20ac7...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...