Gå til innhold

Når kan jeg si at jeg elsker ham?

Anbefalte innlegg

Gjest Studinen
Skrevet

Vi har vært sammen i ett år, han er 28 og jeg er 23. Jeg har hatt flere kjærester før, men aldri følt det på den måten jeg gjør nå. Jeg føler jeg blir mer og mer forelsket hvor hver dag jeg ser ham, han er den vakreste personen jeg vet om. Føler ofte når jeg sier "kjempeglad i deg" før vi legger oss, at det ikke holder lenger for å uttrykke følelsene mine.. Jeg har lyst til å si at jeg elsker ham! Å elske er et betydningsfullt ord for meg, så det er viktig for meg å bare si det når det er rett...

Jeg er bare litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det! Jeg vet han er kjempeglad i meg og ser at han er forelsket, men tror kanskje ikke han har kommet til samme punkt som meg.. Mulig det er fordi han er litt "treig" av seg, det tok en stund før han følte seg klar til å bli sammen med meg (han har hatt veldig få kjærester fordi han vil gjøre det alvorlig når han først blir sammen med noen).. Så jeg vil jo ikke skremme han bort heller:)

Vi har snakket om å flytte sammen om et år eller to, så jeg tviler ikke på følelsene hans for meg. Jeg bare vet ikke om han er klar til å si "jeg elsker deg" tilbake..

Så hva tror dere, kan jeg si det til ham uten at det blir noen pinlig pause eller at han løper avgårde?:) Hvis han føler seg ukomfortabel med det, kan jeg jo gjerne vente lenger.. Er det opp til meg, så er han jo der resten av livet mitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler du det, så synes jeg du skal kunne si det.

Ja, å elske noen er et sterkt ord, fordi det er en sterk følelse, men det er ikke et FARLIG ord.

Dere har vært sammen i et år. Dere er voksne. Dere har snakket om å flytte sammen om et år eller to. Jeg tviler på at han løper sin vei av at du sier at du elsker ham.

Føler du det, så kan du si det.

Merker du at han reagerer litt "skeptisk" så trenger du jo ikke si det hver dag fremover da, men.. det der finner du ut av.

(Personlig hadde jeg vel ikke vært sammen med min kjærteste en måned engang før jeg sa det, vi hadde en litt lang "før vi ble sammen fase" da, når vi ble sammen visste vi at dette var den rette. Men vi tok nok dette litt kjappere enn dere, for vi bodde sammen før det var gått t år vi da. Alle får følge sitt eget tempo, slik en selv føler det naturlig.)

Gjest Mummi på jobb
Skrevet

Føler du det så si det :)

Det hadde i alle fall jeg gjort, tror nok ikke du skremmer ham bort med det ;)

Og blir han "redd" kan du jo bare forklare ham at det ikke er noe å være redd for...

Skrevet

Ehh, hva er problemet? Han burde jo bare bli GLA hvis du sier du elsker han. Hvis ikke er han bare en umoden dust...

Skrevet

Han blir sikkert bare veldig glad for å høre det. Det kan jo være at han ikke er helt klar for å si det selv, men det gjør vel ingen ting?

Mannen min sa at han elsket meg en stund før jeg klarte å si det tilbake. Men da jeg sa det var det INGEN tvil. :hjerter:

Skrevet

er da ikke farlig å si det, han blir sikkert glad for å høre det, hvis ikke er han rar?

Skrevet

Jeg har det litt på samme måten, men vi har vært sammen i 2 år ;) Jeg får meg bare ikke til å si det..

Skrevet

Hvis du vil si det, så si det! :) Det er helt normalt å være nervøs for å si det, så jeg skjønner deg godt. Men han blir nok bare veldig glad! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...