AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Noen som kjenner flere i nær slekt som lider av cluster B? Det som har skjedd her er omsorgssvikt av den ene sønnen, mor er soleklart nevrotiker og cluster B. Hun er hypokonder og i opposisjon til alt og alle. Hun kaller seg selv "direkte", sannheten er en forherligelse av seg selv: alt hun mener er det rette og derfor kan hun si hva hun vil, selv om andre blir såret eller det skaper splid. Hun ranter på fjesboken dagen lang og det koster lite å kalle politikere og andre "motbydelig" osv. Barna og barnebarn forskjellsbehandles etter utseende og status (!!), mannen er en tøffel uten evne til å tenke over at han kommanderes dagen lang, og hun har flere "hjelpere" som gjør alt hun vil. Coronavaksine nekter hun å ta, men hun løper til legen månedlig og søker oppmerksomhet ved å si hun har fått alle mulige sykdommer. Sønnen lider av det samme, men har også traumer som har ført til uttalte narsissistiske trekk, i tillegg til angst og depresjon. Jeg har forsøkt å kutte kontakten med henne, men hun er som en blodige man aldri blir kvitt. Hun overrumpler deg med ordsalater og prater ustoppelig, man kommer nesten ikke til orde. Jeg har forsøkt å hjelpe begge to, men nå orker jeg ikke mer. Er det flere som kjenner noen slike?? Anonymkode: 0440b...5e0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 Flamme skrev (34 minutter siden): Hva er cluster b? Anonymkode: 0440b...5e0
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Flamme skrev (1 time siden): Hva er cluster b? Personlighetsforstyrrelser deles opp i ulike cluster. Anonymkode: af61a...883
Flamme Skrevet 6. desember 2021 #6 Skrevet 6. desember 2021 Er dette en diagnoser hun faktisk har, eller har du bestemt at hun har det? 5
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #7 Skrevet 6. desember 2021 Flamme skrev (52 minutter siden): Er dette en diagnoser hun faktisk har, eller har du bestemt at hun har det? Hun vil aldri innse at hun er psyk eller be om hjelp, men det er ingen tvil. Sønnen har blitt diagnostisert Anonymkode: 0440b...5e0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun vil aldri innse at hun er psyk eller be om hjelp, men det er ingen tvil. Sønnen har blitt diagnostisert Anonymkode: 0440b...5e0 Så det er bare noe du antar. Godt å få det avklart. Hvis du ikke liker henne trenger du ikke å omgås henne. Anonymkode: 5c675...eff 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun vil aldri innse at hun er psyk eller be om hjelp, men det er ingen tvil. Sønnen har blitt diagnostisert Anonymkode: 0440b...5e0 Virker som det er du som har satt den diagnosen. Anonymkode: 83cf3...5b8 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 Det er ingen som «har cluster b». Det er ikke sånn at cluster b er en diagnose. Du bør logge av internett og slutte å forsøke å diagnostisere folk. Spesielt siden du overhode ikke forstår hva du leser. Anonymkode: e3cc8...8d8 2
Flamme Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Høres helt sykt ut at du har gitt henne og sønnen en haug med alvorlige diagnoser.. 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 Jeg trodde det var snakk om en form for hodepine. Anonymkode: e91ae...ed4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Skrevet 6. desember 2021 Hvilken diagnose innenfor cluster b tenker du at mor har? Kan ikke se noen klassiske trekk. Anonymkode: b711a...edc
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #14 Skrevet 6. desember 2021 Dette er min erfaring. Men den teller da jeg har både utdannelsen og arbeidserfaringen til å uttale meg om dette temaet. I de aller fleste tilfeller hvor en person er oppsatt(i mange tilfeller besatt) på å gi andre mennesker diagnoser så er vedkommende selv udiagnosert. Kjekt å ha i bakhodet. Anonymkode: 36620...b84 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 2 hours ago, Flamme said: Er dette en diagnoser hun faktisk har, eller har du bestemt at hun har det? Ikke TS her, men nesten ingen får slike diagnoser. I motsetning til andre har jo ikke mennesker med den typen problemer noen forståelse av at de sliter med noe, og vil spille skuespill dersom de står i fare for å bli avkledd. Dermed er spekulasjon ofte så langt man kommer. Kun nære familiemedlemmer kan forventes med stor sannsynlighet å finne ut om noen lider av slikt. Anonymkode: 763b0...327
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #16 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hvilken diagnose innenfor cluster b tenker du at mor har? Kan ikke se noen klassiske trekk. Anonymkode: b711a...edc Narsissist og histrionic på. Mannen min er psykolog, så dette kommer ikke fra løse luften. Anonymkode: 0440b...5e0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #17 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Dette er min erfaring. Men den teller da jeg har både utdannelsen og arbeidserfaringen til å uttale meg om dette temaet. I de aller fleste tilfeller hvor en person er oppsatt(i mange tilfeller besatt) på å gi andre mennesker diagnoser så er vedkommende selv udiagnosert. Kjekt å ha i bakhodet. Anonymkode: 36620...b84 😂 Anonymkode: 0440b...5e0
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #18 Skrevet 6. desember 2021 Flamme skrev (1 time siden): Høres helt sykt ut at du har gitt henne og sønnen en haug med alvorlige diagnoser.. Sønnen er jo diagnostisert? Han fungerer jo ikke overhodet. Anonymkode: 0440b...5e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå