AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Babyen min ble fodt med masse morkt haar. Fikk kommentarer fra alle paa hvor fint haar han har. Naa er han tre mnd og har plutselig faatt masse skurv (cradle cap) og mister haar i masser. Han blir nok skallet paa toppen snart:(( er det vanlig? Synes det er skikkelig ubehagelig hver dag aa finne masse haar og se at ham faar maane., naar forsvant skurven hos dere som hadde baby med det? Og hadde det noen sammenheng med at baby mistet haaret? Jeg bruker aa fjerne skurv med en spesie shampo, men den kommer jo tilbake:-( Anonymkode: 17a75...f50
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Helt normalt. Kan vare opptil 1 år. Anonymkode: 6273b...c37 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Veldig vanlig at de mister håret de hadde som nyfødt ja. Det "ordentlige" håret vokser ut etterhvert. Vi fjernet skurv med en olje fra apoteket + fintannet kam, kom ikke tilbake. Anonymkode: a6154...d31
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Veldig vanlig at de mister håret de hadde som nyfødt ja. Det "ordentlige" håret vokser ut etterhvert. Vi fjernet skurv med en olje fra apoteket + fintannet kam, kom ikke tilbake. Anonymkode: a6154...d31 Jeg bruker spesial shampo fra apoteket men skurven kommer tilbake noen dager senere saa det er vanlig at de mister haar og blir skallet altsaa…er bare saa rart fra saa mye har til flekker. Anonymkode: 17a75...f50
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Jeg smurte hodebunnen med babyolje, lot det være i litt og så gredde jeg det ut med lusekam. Det fikk med all skurven Det var behagelig for baby, som sovnet, og egentlig ganske behagelig for’a mor å drive med også 🤓 Anonymkode: 25862...e8e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg smurte hodebunnen med babyolje, lot det være i litt og så gredde jeg det ut med lusekam. Det fikk med all skurven Det var behagelig for baby, som sovnet, og egentlig ganske behagelig for’a mor å drive med også 🤓 Anonymkode: 25862...e8e Gjorde det forresten bare èn gang, det kom ikke skurv tilbake etter det. Kanskje bitte litt her og der som bare var å pelle bort etter å ha smurt på litt babyolje, men ikke noe nevneverdig mye. Begge guttene mine hadde mye skurv, men babyolje+lusekam gjorde susen Anonymkode: 25862...e8e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjorde det forresten bare èn gang, det kom ikke skurv tilbake etter det. Kanskje bitte litt her og der som bare var å pelle bort etter å ha smurt på litt babyolje, men ikke noe nevneverdig mye. Begge guttene mine hadde mye skurv, men babyolje+lusekam gjorde susen Anonymkode: 25862...e8e Og enda et ps: (😂) Min siste ble født med masse svart hår, men det forsvant med tiden helt uavhengig av skurven, og han ble lysere og lysere i håret. Det begynte vel å vokse ut igjen ganske nylig, så rundt 6-7 mnd kanskje så begynte månen å tette seg igjen 😂 Anonymkode: 25862...e8e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 Vår hadde også mye skurv som kom tilbake hele tiden. Problemet var at det tydelig plaget han da han klødde seg hele tiden, samt at hvis man har mye skurv så sliter håret med å vokse ut akkurat der det er sånne tykke flak. Vi kjøpte også en slik olje fra apoteket men det kom så raskt tilbake igjen, og var vanskelig å komme til oppi det tykke håret hans. Vi ble rådet av legen å rett og slett barbere han . Men da var det jo sommer og varmt også. Skurven forsvant og kom ikke tilbake, håret kom veldig fort og jeg slapp å fjerne håravfall hele tiden 😂 Ble en blid unge som ikke klødde mer ❤️ Anonymkode: 3a7c6...baf
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 39 minutter siden, AnonymBruker said: Vår hadde også mye skurv som kom tilbake hele tiden. Problemet var at det tydelig plaget han da han klødde seg hele tiden, samt at hvis man har mye skurv så sliter håret med å vokse ut akkurat der det er sånne tykke flak. Vi kjøpte også en slik olje fra apoteket men det kom så raskt tilbake igjen, og var vanskelig å komme til oppi det tykke håret hans. Vi ble rådet av legen å rett og slett barbere han . Men da var det jo sommer og varmt også. Skurven forsvant og kom ikke tilbake, håret kom veldig fort og jeg slapp å fjerne håravfall hele tiden 😂 Ble en blid unge som ikke klødde mer ❤️ Anonymkode: 3a7c6...baf Hvor/hvem barberer en baby? Tror jeg maa vurdere der🙈 Anonymkode: 17a75...f50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå