Gå til innhold

Hvorfor blir du så glad når nordmenn lykkes i idrett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor blir du så glad når en nordmann gjør det godt i en eller annen idrett? Hvorfor heier du allitd på nordmannen når de konkurrerer utenlands? Hvorfor blir du ikke like glad hvis det er svensken eller kenyanern vinner?

Hva har det egentlig å si for deg at det er en nordmann som lykkes?

Anonymkode: d14eb...0be

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg blir glad uansett hvem som vinner. Å heie på nordmenn bare fordi det er nordmenn? Aldri. La den beste vinne! 

Anonymkode: bb082...199

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes nordmenn er veldig gode i mange idretter. Så gode at det blir lite spennende å se på. Derfor er det moro og bra for idretten at andre land vinner. 

• Liker 1
Skrevet

Hva vet du om at jeg blir glad eller ikke?

Som regel er det jo patriotisme som ligger bak, man skal liksom støtte sine egne osv

Anonymkode: 0e38f...bf9

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva vet du om at jeg blir glad eller ikke?

Som regel er det jo patriotisme som ligger bak, man skal liksom støtte sine egne osv

Anonymkode: 0e38f...bf9

Skal man det? 
Det som irriterer meg er når nordmenn vinner, sier vi «Ja, vi er best, ingen protest, alle andre suger», men når noen andre land vinner, sier vi «Det må være noe feil...Sikkert juks, doping» bla bla bla. Latterlig. 

Anonymkode: bb082...199

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Gjør ikke det, bryr meg faktisk ikke. 

Skrevet

Fordi det er underholdende med konkurranser. Man holder med de man kjenner. Eventuelt bare de man har bestemt seg for å holde med, som for eksempel et engelsk klubblag. 

Når det gjelder akkurat ski er jeg glad for at andre vinner. Det er ikke bra hvis nordmenn tapetseter pallen gang på gang.

• Liker 1
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre:natti:

Anonymkode: 29b3e...fe4

Skrevet
6 hours ago, Crobern said:

Jeg synes nordmenn er veldig gode i mange idretter. Så gode at det blir lite spennende å se på. Derfor er det moro og bra for idretten at andre land vinner. 

Er jo kun i langrenn at nordmenn er helt overlegne, i de fleste andre idretter er jo nordmenn ganske dårlige

Anonymkode: 283a9...cf6

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor blir du så glad når en nordmann gjør det godt i en eller annen idrett? Hvorfor heier du allitd på nordmannen når de konkurrerer utenlands? Hvorfor blir du ikke like glad hvis det er svensken eller kenyanern vinner?

Hva har det egentlig å si for deg at det er en nordmann som lykkes?

Anonymkode: d14eb...0be

Nasjonalfølelse 

Anonymkode: 283a9...cf6

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor blir du glad når søstera di vinner? Eller mora di, det er jo ikke deg? 

Anonymkode: aa0f9...f8b

• Liker 1
Skrevet

De fleste idretter er kjedelig å se på om man ikke heier på noen. Og det er mer nærliggende å heie på nordmenn enn kenyanere eller finner eller andre utlendinger.

Skrevet

Jeg ser sjeldent på idrett, men jeg blir glad når noen vinner noe de har kjempet for i årevis. Og når det er nordmenn, føles det litt nære, og da blir jeg ekstra glad.

Skrevet

Jeg drømmer om at det skal gå så dårlig med norske idrettsutøvere at ingen tv kanaler eller nettsteder gidder å sende det til norske seere. Det vil frigi enormt mye tid hos mannen min. Jeg har brukt ganske mange timer på å vente på at en eller annen dust skal gå over en målstrek slik at mannen min kan bli med i selskap/handle ny sofa/treningstur og annet vi har avtalt at vi skal gjøre SAMMEN. Hater sport.

Anonymkode: 74c27...ddb

• Liker 1
Skrevet

Patriotisme. Nasjonalfølelse. Jeg følger ivrig med på vintersport og holder selvsagt med mine landsmenn og -kvinner. 

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg er nordmann, og utøveren representerer alle nordmenn i konkurransen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg heier på gode prestasjoner, uansett nasjonalitet.

Synes det er bare kvalmt at nasjonalismen skal presses inn i sport. Jeg mener den ikke har noe der å gjøre. Det gjør at jeg rett og slett ikke orker å se noe særlig på sport. Nasjonalisme er skadelig for verden.

Anonymkode: 669cd...6fe

Skrevet

Blir ikke glad av det. Er på minus siden av å bry meg. Det berører ikke livet mitt litt en gang om det er nordmannen, svensken eller tyskeren som vinner. Om noe er det litt irriterende om det er nordmannen som vinner, for da er det ikke mulig å oppdrive en sak som faktisk kan komme til å berøre meg og mitt liv i avisene på dagesvis.

Anonymkode: f2e6e...29a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg heier på gode prestasjoner, uansett nasjonalitet.

Synes det er bare kvalmt at nasjonalismen skal presses inn i sport. Jeg mener den ikke har noe der å gjøre. Det gjør at jeg rett og slett ikke orker å se noe særlig på sport. Nasjonalisme er skadelig for verden.

Anonymkode: 669cd...6fe

For noe jævla patetisk vås    🤮

Anonymkode: 58142...c65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...