Gå til innhold

Det er noe rart ved mannen til venninna mi

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mine barndomsvenninner er gift med en mann fra en annen plass i landet. Første gang jeg møtte han, fikk jeg en litt uggen magefølelse, synes han kan virke kontrollerende, f.eks. hva hun kan gå i, vil ha kontroll på hvor hun er osv. jeg og venninna mi bor ulike byer nå, men har bodd sammen før når vi studerte. En gang skulle hun på besøk til meg, kjørte sammen med meg når jeg hadde vært på besøk der. Husker godt at det ble dårlig stemning mellom de da, han ville helt tydelig ikke at hun skulle dra vekk alene. Flere slike episoder har gjort at jeg har hatt en svak uggen følelse ang. han, men hun er som familie, og mannen min og hennes går godt overens når vi møtes. Han er morsom, og virker som han er opptatt av å bli oppfattet som en med god økonomi osv. 

er ganske mye jeg kunne skrevet som tilleggsinfo her, men skal komme til det jeg reagerer på nå… sist jeg var på besøk var han stått opp først, så sto jeg opp. Han fiksa kaffe og vi satt å prata. Han hadde på seg en shorts, og satt på en stol overfor meg, og skrevde slik at ballene hans ble synlig. Syntes han hadde en rar oppførsel da, som om det var med vilje. Men jeg sa ingenting, prøvde bare å holde blikket vekke. Lot det bare gå, da jeg skulle dra om en times tid, og venninna mi snart sto opp. 
Nå har jeg igjen vært der på overnattingsbesøk, og i går lagde vi middag og tok noen glass vin sammen. Han skifta etterhvert til den samme shortsen, og mens venninna mi var på kjøkkenet, satte han seg igjen i slik posisjon at ballene og hele rabalderet ble godt synlig. Men hver gang venninna mi snakka fra kjøkkenet og titta inn på stua, virka han litt stressa og skiftet sittestilling så hun ikke så det. Sånn holdt det på hele kvelden. Vi satt alle i en stor hjørnesofa, hun i ene enden, jeg ca i midten, og han i motsatt ende av henne. Han satt mye av tiden med beina oppi sofaen rettet mot meg, sånn at jeg fikk full innsyn, men tydelig sånn at han dekket for så hun ikke skulle se, bla ved å ha knekk i knærne, og pute på den siden som vendte mot henne. Fryktelig sært hele greia. Han virka til tider nervøs og rar, la nok merke til det fordi jeg har blitt obs på det. 

Det er en del andre ting også, men bare dette siste alene.. altså, hvor sært?? Og vet ikke om jeg bør ta det opp med henne, eller hvordan?? 

Anonymkode: 57e50...f28

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men jeg tenkte kun på en viss episode i Friends av å lese dette🤭😂

Anonymkode: a640c...90a

• Liker 10
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Neste gang kan du vel si fra på en humoristisk måte, type "oi! Kanskje du skal ta på deg en bukse, jeg har ikke behov for å se hele stellet ditt 😆". Da gjør han det neppe igjen, og venninna di blir gjort oppmerksom på det

Anonymkode: 65a6f...9c6

Dette hadde jeg faktisk gjort. "Oisann, tror den shortsen er litt kortere enn du er klar over, men jeg har ingen interesse av understellet ditt så må bare gjøre deg obs på det" 😂

Han vil bli flau og jeg tipper han vil hate å miste kontrollen på den måten 

Anonymkode: 9dcd7...9ef

• Liker 22
Skrevet

Han tenner kanskje på å blotte seg? Kanskje han tror det skal bli noe pulings mellom dere?

Du bør jo si ifra om det plager deg. Si ifra slik at venninnen din også hører det.
Eller ta det opp med venninnen slik at hun kan si ifra til mannen sin.

Anonymkode: c2503...1c1

• Liker 4
Skrevet

Neste gang quoter du Günther - «Put the mouse back in the house» 😄

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville også bare sagt franår venninna er tilstede. Noe "enten må du ta på bedre truse eller bukse, for stellet ditt er på vei ut i sofaen".

Anonymkode: b2531...db3

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han tenner kanskje på å blotte seg? Kanskje han tror det skal bli noe pulings mellom dere?

Du bør jo si ifra om det plager deg. Si ifra slik at venninnen din også hører det.
Eller ta det opp med venninnen slik at hun kan si ifra til mannen sin.

Anonymkode: c2503...1c1

Ja, du må si det foran venninnen din TS, slik at han blir ydmyket.

Anonymkode: d647e...f6d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En av mine barndomsvenninner er gift med en mann fra en annen plass i landet. Første gang jeg møtte han, fikk jeg en litt uggen magefølelse, synes han kan virke kontrollerende, f.eks. hva hun kan gå i, vil ha kontroll på hvor hun er osv. jeg og venninna mi bor ulike byer nå, men har bodd sammen før når vi studerte. En gang skulle hun på besøk til meg, kjørte sammen med meg når jeg hadde vært på besøk der. Husker godt at det ble dårlig stemning mellom de da, han ville helt tydelig ikke at hun skulle dra vekk alene. Flere slike episoder har gjort at jeg har hatt en svak uggen følelse ang. han, men hun er som familie, og mannen min og hennes går godt overens når vi møtes. Han er morsom, og virker som han er opptatt av å bli oppfattet som en med god økonomi osv. 

er ganske mye jeg kunne skrevet som tilleggsinfo her, men skal komme til det jeg reagerer på nå… sist jeg var på besøk var han stått opp først, så sto jeg opp. Han fiksa kaffe og vi satt å prata. Han hadde på seg en shorts, og satt på en stol overfor meg, og skrevde slik at ballene hans ble synlig. Syntes han hadde en rar oppførsel da, som om det var med vilje. Men jeg sa ingenting, prøvde bare å holde blikket vekke. Lot det bare gå, da jeg skulle dra om en times tid, og venninna mi snart sto opp. 
Nå har jeg igjen vært der på overnattingsbesøk, og i går lagde vi middag og tok noen glass vin sammen. Han skifta etterhvert til den samme shortsen, og mens venninna mi var på kjøkkenet, satte han seg igjen i slik posisjon at ballene og hele rabalderet ble godt synlig. Men hver gang venninna mi snakka fra kjøkkenet og titta inn på stua, virka han litt stressa og skiftet sittestilling så hun ikke så det. Sånn holdt det på hele kvelden. Vi satt alle i en stor hjørnesofa, hun i ene enden, jeg ca i midten, og han i motsatt ende av henne. Han satt mye av tiden med beina oppi sofaen rettet mot meg, sånn at jeg fikk full innsyn, men tydelig sånn at han dekket for så hun ikke skulle se, bla ved å ha knekk i knærne, og pute på den siden som vendte mot henne. Fryktelig sært hele greia. Han virka til tider nervøs og rar, la nok merke til det fordi jeg har blitt obs på det. 

Det er en del andre ting også, men bare dette siste alene.. altså, hvor sært?? Og vet ikke om jeg bør ta det opp med henne, eller hvordan?? 

Hvorfor sa du ikke noe?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde kjefta han huden full foran henne så hun ble oppmerksom på hvor ekkel typen hennes er 

Anonymkode: e8c06...de8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette hadde jeg faktisk gjort. "Oisann, tror den shortsen er litt kortere enn du er klar over, men jeg har ingen interesse av understellet ditt så må bare gjøre deg obs på det" 😂

Han vil bli flau og jeg tipper han vil hate å miste kontrollen på den måten 

Anonymkode: 9dcd7...9ef

Ja, burde nok det sett i ettertid.. men tenker også at dette er så sær oppførsel, vil ikke gi han mulighet til å forklare det vekk, ville se hvor langt han tar det. Pga andre ting jeg har reagert på, er jeg usikker på hvordan han evt kan ta det utover venninna mi.. så jeg jar lyst å få snakke med henne på tomannshånd, skikkelig. For dette var uten tvil med intensjon. 

• Liker 1
Skrevet

Huff han er ikke helt god han der. Er han omsorgsfull ovenfor veninna di da? En god partner for henne?

Anonymkode: 39038...a5e

Skrevet

Du spør han mens hun er tilstede: Er det en grunn til at du flasher ballene dine hver gang vi er alene? 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde sagt til han at om han viste frem ballene en gang til så kommer du til å si fra til venninna di om oppførselen hans. 
Hadde lagt til at det fullstendig bortkastet å blotte seg på den måten sin du er overhodet ikke interessert i å se hva han har å by på. 
Du har bedre saker hjemme kan du si om han lurte på hvor han ligger an i forhold til andre menn 

Endret av Festlig
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Huff han er ikke helt god han der. Er han omsorgsfull ovenfor veninna di da? En god partner for henne?

Anonymkode: 39038...a5e

Som jeg skriver i HI oppfatter jeg han som kontrollerende, og det er en del andre ting som også gjør at varsellampa er på.. så pga det, tenkte jeg i situasjonen at det var bedre å ignorere det nå mens jeg var der på overnatting, men tror nok jeg vil prate med henne, om jeg får henne på tlf på tomannshånd snart. For det er bare sært. Altså, hvem faen vil ha baller flashende mot seg uansett liksom.. hadde det vært et forsøk på å legge an på meg, hadde han valgt noe annet. Dette er bare creepy

Skrevet

TS, hvis du ikke får deg til å si noe der og da, hvorfor forlater du ikke situasjonen eller himler med øynene og setter deg et annet sted? Nei, dette er ikke din feil, men en såpass forvirret person tar det kanskje som oppmuntring at du ikke reagerer.

Anonymkode: 9ee97...5b9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS, hvis du ikke får deg til å si noe der og da, hvorfor forlater du ikke situasjonen eller himler med øynene og setter deg et annet sted? Nei, dette er ikke din feil, men en såpass forvirret person tar det kanskje som oppmuntring at du ikke reagerer.

Anonymkode: 9ee97...5b9

Ja det kan du si, snudde meg sånn at jeg bare så rett på venninna mi, og tv’n. Vet ikke helt, tenker jo i ettertid det beste hadde vært å bare sagt «Hey, mister, vulgær den shortsen», men hele opplegget var liksom bare så jævli sært.. ble helt perpleks. Det er vel som med mye annet om man får litt sjokk, man handler ikke alltid logisk, og mye virker smartere i ettertid. Men spm i tråden handler mer om hvordan snakke til venninna mi, for pga dette, samt andre ting, er jeg oppriktig bekymra for henne. Men de har vært sammen i mange år, og er gift, så tydelig at OM noe skjer der som ikke er bra, føler hun ikke for å betro seg.. det er det viktigste her, ikke at jeg ufrivillig har sett de saggy ballene hans, jeg kan leve med det. Men det at han faktisk får seg til å gjøre det med viten og vilje, er jo bare rart. Man er faen ikke helt ved sine fulle fem da altså. Vi bor to ulike byer, og kommer aaaaldri til å dra dit på overnatting igjen alene for å si det mildt. Men hun er gift med fyren.

Skrevet

Herregud for en ekkel type, og stakkars venninna di. Satt du bare der og pratet med han og lot som ingenting??  Si det til henne, han kommer til å være utro før eller siden og hadde ligget med deg første sjanse han fikk. 

• Liker 1
Skrevet

Lat som du fikler med mobilen. Det du egentlig gjør, er å filme "stellet" hans.

Ikke nødvendigvis at det er deg han vil ha, men at han heller tenner på å vise seg fram. 

Så kan du eventuelt dra inn mannen din (eller venninnen din). Kanskje det gjør at venninnen din får et nødvendig spark i ræva for å flytte fra denne fyren her, han virker ikke helt god. 

Anonymkode: be61a...9cf

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde nok bare sagt at... Øy du.. Kuken din har ramla ut av shortsen 🙄😂

Men så er ikke jeg så veldig classy av meg da. Bare si ifra neste gang. 

Evt spør om han er varm siden han må lufte kølla 🤷‍♀️🤦‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...