AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Del Skrevet 5. desember 2021 Hei! Nå er jeg skikkelig bekymret. Dette er min første erfaring med ivf og mitt første fryseforsøk. Jeg er gravid i 5. uke, men sålangt har mye vært unormalt i svangerskapet og jeg har så og si null tro på at det vil gå bra. Lurer på om noen har lignende erfaringer. For det første, så satte de inn et befruktet egg som hadde delt seg så fort at det i følge gynekologen var like vedå "klekke" før de satte det inn. I følge sykepleier på telefonen så hadde hun aldri hørt om at det hadde skjedd før at et egg hadde delt seg så9ass mye før innsett. I følge legen som satte inn egget, så hørtes det ut som om dette var et superegg og at det ville feste seg innen ett døgn, så jeg var ikke bekymret først. Før jeg tok hcg-prøven. Tok blodprøve 10 eller 11 dager etter at egget hadde festet seg, da var jeg i uke 4. Hcg viste 1800, som er langt over normalverdien. Sykepleier mente dette ikke kunne stemme, men det gjorde det jo. Tre dager etter var hcg på 3000 og noe, for så vidt en normal utvikling derfra. Hun sa at den første verdien tyden på blæremola eller kanskke tvillinger (det ble satt inn 1 egg). Like etter første blodprøve, altså på dag 13 etter innsett, begynte jeg å blø. Har blødd lott fra eller til nesten daglig siden, også med klumper, men ikke nok til at det tyder på spontanabort. Har også mye konstante og sterke menssmerter store deler av dagen, som virker som blir verre ved aktivitet. I følge sykepleier får jeg ikke ultralyd før om 3 uker. Tenker å ta en tidligere ul privat, men blir gal av å vente og ikke vite hva som skjer. Er redd for svulster eller noe annet ukjent. Skal også sies at nedre mageregion har "tyti" ut som en ballong siden forrige svangerskap, men tror ikke jeg har delte magemuskler, så vet ikke hva det skyldes. Noen som har erfaring med å sette inn et egg som har delt seg såpass mange ganger? Eller som har hatt tilsvarende høye hcg-verdier? Håper det skal være tvillinger og at blødningene eventuelt skyldes sa av den ene tvillingen, men tror ikke hcg hadde vært såå høy da? Anonymkode: 2d809...f99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå