Gå til innhold

Vanlig at barn kan kaste opp uten at det er omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 15 måneder. I går våknet hun opp rundt kl 5 på morgent og lå og pratet frem til jeg gikk og tok henne opp ca kl 05.45. Hun virket i normal form slik hun pleier. Da tok jeg henne med til senga vår, hvor hun ammet. Da hun satte seg opp etter at hun hadde spist, så kastet hun plutselig opp all melken. Så gikk det ca 10 min og så kom resten. Hun fikk litt drikke for å skylle munnen og etterpå litt saft, som hun spydde opp kl 8. Hun virket litt tusp da på morgen, litt trøtt og litt slapp, men hun kom seg igjen utpå morgenkvisten. Vi var deretter svært forsiktig både med drikke og mat, men hun kastet ikke opp noe mer.

Vi trodde først det var omgangssyke, men hun hadde ikke noe løs mage. Jeg blir litt bekymret siden jeg lurer på hvorfor hun kastet opp. Hun fikk mmr-vaksine for 6 dager siden. Er det vanlig at sånne ting kan skje?

Anonymkode: fda64...e46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man MÅ ikke ha diaré for at det skal være omgangssyke. Det kan være enten det ene eller det andre eller begge deler. Tviler på at det er en reaksjon på MMR-vaksinen siden det er såpass lenge siden.

Går hun i barnehage? Det pleier ofte å være noen runder med omgangssyke på denne tiden.

Uansett: God bedring!

• Liker 2
Skrevet
Jubatus skrev (3 minutter siden):

Man MÅ ikke ha diaré for at det skal være omgangssyke. Det kan være enten det ene eller det andre eller begge deler. Tviler på at det er en reaksjon på MMR-vaksinen siden det er såpass lenge siden.

Går hun i barnehage? Det pleier ofte å være noen runder med omgangssyke på denne tiden.

Uansett: God bedring!

MMR-vaksinen er jo litt spesiell siden den kan gi reaksjon inntil 10 dager etter at vaksinen er satt, men det er jo kanskje rart at det er den og.

Ja, hun går i barnehage. Og hun er i tillegg forkjølet nå.

Anonymkode: fda64...e46

Skrevet

Det er det bare dårlige foreldre som ikke orker barna sine som sier og leverer dem syke i barnehagen og spiller dum

Anonymkode: 063f4...632

Skrevet

Min eldste og yngste har hatt veldig lett for å kaste opp, uten at det er omgangssyken. Har alltid holdt de hjemme 48 t fra bhg likevel. 

Anonymkode: b5e2f...5e3

• Liker 1
Skrevet

Min eldste datter på 14 har aldri kastet opp mer enn én gang når hun har hatt omgangssyke. Klaget på litt vondt i magen, men virket ellers i grei form, før hun har kastet opp. Vi har selvfølgelig holdt oss hjemme fra butikk, barnehage og besøk for å unngå smitte.

Anonymkode: bf95b...5a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...