Gå til innhold

8 åringen min ønsker seg ingenting til jul og har 'alt', tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han blir straks 9 på nyåret. Har spurt siden i sommer hva han ønsker seg til jul, men han vet ikke. Han har alltid ønsket seg noe, men kanskje det er fordi han har det han ønsker nå. Så leker han veldig lite, det er egentlig nettbrett som har tatt over helt hos ungene på den alderen nå. 

Han har masse Lego, tog/bilbaner, plusplus, tømmer byggesett, bondegård, jurassic park, biler, anleggsmaskiner, tegnesaker, transformers, brettspill, puslespill og div. Men som sagt leker han ikke med dette lenger. Han har også telefon og nettbrett. 

Vurderer jo å gi han penger, men så syns familien min at det er så kjedelig. 

Tips? Hva får deres på den alderen? 

Anonymkode: 8557d...794

Skrevet

Da ville jeg bare gitt han penger. At familien synes penger kjedelig får være deres problem.

Anonymkode: b02af...dcc

• Liker 8
Skrevet

Hva med en opplevelse? 

Anonymkode: 7f509...85d

• Liker 13
Skrevet

Billetter til kino, teater, klatrepark..

Brettspill.

Akebrett.

• Liker 14
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vurderer jo å gi han penger, men så syns familien min at det er så kjedelig. 

Tips? Hva får deres på den alderen? 

Anonymkode: 8557d...794

Spiller det noen rolle da? Hans gave fra deg har da ingenting med resten av familien å gjøre.

Anonymkode: c2aa6...4bd

• Liker 3
Skrevet

Et vel et tegn på at gutten er mett. Personlig synes jeg det er litt trist at julen skal handle om gaver. Prøver å gi opplevelse/noe vi gjør sammen istedet for leke/penger

• Liker 18
Skrevet

Klær. Eksperiment- sett kjemi fysikk. Bøker. Driver han med sport? Eller annen hobby? Det høres for øvrig helt tragisk ut at en 9-åring ikke leker. Men det er kanskje vanlig nå for tiden.

Anonymkode: b0cf7...9d5

• Liker 5
Skrevet

Ville gitt han ingenting.

"Ingenting" er pedagogisk gave han også trenger.

Anonymkode: dfa25...07a

• Liker 9
Skrevet

Noe han trenger? Ny dyne, sovepose, fiskestang, skisko, utebukse, votter, hodelykt, spark, sykkel, dunjakke, skrivepult, skøyter el. 

Mine får ofte nyttige ting de trenger og smågaver i tillegg (type: lyslenke, bøker, fidget toys, slim etc.) 

At et barn ikke ønsker seg noe trenger ikke bety at barnet har alt og er bortskjemt. Tvert imot: At barnet er fornøyd med det han/hun har og ikke ser grunn til å ha noe mer😊

Anonymkode: 79014...983

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville gitt en opplevelse og penger i fond/sparekonto 

• Liker 3
Skrevet

Ville gitt sportsutstyr (gjerne pent brukt fra finn), bøker (gjerne pent brukt fra finn) og penger på konto. Han høres ut som min sønn på samme alder. Han ønsker seg heller ikke noe. Han er dog glad i å leke ute, glad i slalom (ikke aktivt, men på egen hånd på egne premisser) og har fått dilla på en bokserie. Sistnevnte tenkte jeg å se etter på finn. Slalomutstyr finnes det masse av som er mer enn fint nok og godt nok for hans behov på finn. Så får han penger på kontoen i tillegg og får dermed både litt gaver (temmelig fornuftige) og penger han kan ha glede av senere. 

Anonymkode: abf98...443

• Liker 2
Skrevet

Gutten min på 8 år ønsker seg masse han, men så er han heldigvis aktiv og leken . Ja han spiller både på tv og nettbrett, men det får han rett og slett ikke lov til å gjøre hele døgnet. Så han ønsker seg nye ski, rollerblades, bøker, stjernekikkert, pokemon , basketkurv osv.

Anonymkode: 3024b...803

• Liker 4
Skrevet

Får seriøst 8-åringer lov til å kun sitte med nettbrett og telefon dag ut og dag inn? Det kan da umulig være vanlig? 

Anonymkode: 5e2d8...a46

• Liker 15
Skrevet

Hadde gjort noe som hadde fått ungen vekk fra skjermen...

Anonymkode: c4717...a35

• Liker 4
Skrevet

Abonnement på f.eks. Donald Duck eller lignende 

• Liker 1
Skrevet

Min på 8år får Flip Klipp Genser, radiostyrt bil, kemisett, klær og penger fra oss og familie. Han har ikke "alt" men ønsker seg absolutt ingenting fordi han liker best å være ute å leke med kompiser. Inneleker har aldri intressert han. 

Anonymkode: db5de...e41

• Liker 3
Skrevet

Ikke normalt at en nettbrett har tatt over livet til en 8-åring. Heller ikke normalt at en 8-åring ikke ønsker seg noe til jul. Trist.

Anonymkode: 662a5...7f5

• Liker 7
Skrevet

Det er da helt vanlig at 9-åringer ikke sitter og diller med småbiler eller dinosaurer mer. Har han akebrett? Miniski? Kanskje han ønsker seg noen kule klær eller en liten trikseball? Jeg har selv en 10-åring som ikke har lekt med leker siden han var 6-7 år og som alltid har elsket skjerm. Han gaver mye men han er også særs aktiv innen både konkurransesvømming og håndball. Ikke alle leker med lego til de blir tenåringer, alle er forskjellige. 

Anonymkode: 67f23...33f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Min på 8år får Flip Klipp Genser, radiostyrt bil, kemisett, klær og penger fra oss og familie. Han har ikke "alt" men ønsker seg absolutt ingenting fordi han liker best å være ute å leke med kompiser. Inneleker har aldri intressert han. 

Anonymkode: db5de...e41

Hvor har du fått tak i flippklipp genser?

Anonymkode: 32e95...ad4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er da helt vanlig at 9-åringer ikke sitter og diller med småbiler eller dinosaurer mer. Har han akebrett? Miniski? Kanskje han ønsker seg noen kule klær eller en liten trikseball? Jeg har selv en 10-åring som ikke har lekt med leker siden han var 6-7 år og som alltid har elsket skjerm. Han gaver mye men han er også særs aktiv innen både konkurransesvømming og håndball. Ikke alle leker med lego til de blir tenåringer, alle er forskjellige. 

Gamer* ikke gaver

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...