Egenskap Skrevet 5. desember 2021 #1 Del Skrevet 5. desember 2021 Er det virkelig slik smitten fungerer? Er det kun ikke-vaksinerte som kan smitte? Og vaksinerte kan umulig smitte hverandre? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 5. desember 2021 #2 Del Skrevet 5. desember 2021 Nei, heldigvis er det ikke like ensidig i pressen som det var for kort tid siden. Etter all sensureringen er jeg faktisk positivt overrasket over at de er mer ærlige nå. Men det er klart de ikke klarte å dy seg med denne saken, for de kjører jo fortsatt mest på i samme sporet, selv om det har kommet noen mer ærlige i det siste. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 5. desember 2021 #3 Del Skrevet 5. desember 2021 Egenskap skrev (1 time siden): Er det virkelig slik smitten fungerer? Er det kun ikke-vaksinerte som kan smitte? Og vaksinerte kan umulig smitte hverandre? Nei, media fremstiller det ikke slik. Noen vaksinerte og uvaksinerte fremstiller det slik selv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 5. desember 2021 #4 Del Skrevet 5. desember 2021 Med den nye virusvarianten er vel heller situasjonen den motsatte? Vaksinen virker til å ha liten effekt, og vaksinerte smitter hverandre? Det er vel derfor omfanget av smitten er blitt så stor, fordi vaksinerte har følt seg for trygge. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 5. desember 2021 #5 Del Skrevet 5. desember 2021 Egenskap skrev (1 time siden): Er det virkelig slik smitten fungerer? Er det kun ikke-vaksinerte som kan smitte? Og vaksinerte kan umulig smitte hverandre? Reagerte på det samme. Hvem smittet presten? Står ikke noe om hvem det var, med bilde og fullt navn. (ironisk ment) At dette er greit å skrive om, med tanke på personen som blir syndebukk er forkastelig. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajajane Skrevet 5. desember 2021 #6 Del Skrevet 5. desember 2021 Lovis Fenja skrev (1 time siden): Nei, heldigvis er det ikke like ensidig i pressen som det var for kort tid siden. Etter all sensureringen er jeg faktisk positivt overrasket over at de er mer ærlige nå. Men det er klart de ikke klarte å dy seg med denne saken, for de kjører jo fortsatt mest på i samme sporet, selv om det har kommet noen mer ærlige i det siste. VG / Dagbladet har blitt rene Se & Hør 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NenehGoji Skrevet 5. desember 2021 #7 Del Skrevet 5. desember 2021 Går rundt med maske uansett jeg, og er ikke "oppi" folk -tar avstand, og møter få. Om alle, uansett vaksine eller ei, ble flinkere på å ikke være sammen i store grupper, så hadde det gått mye bedre. Grunnen til at de er så høye tall i andre land er jo fordi de har større befolkningstetthet, de slipper ikke unna hverandre. Her til lands er det enklere å velge. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crobern Skrevet 5. desember 2021 #8 Del Skrevet 5. desember 2021 Selv om man leser en sak om uvaksinert som har smittet, så er det vel ikke dermed sagt at media generelt framstiller det sånn. Da jeg leste overskriften din lurte jeg på om vi ikke fikk de samme nyhetene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 5. desember 2021 #9 Del Skrevet 5. desember 2021 Det er ikke kun uvaksinerte som smitter. I FHIs to siste ukesrapporter er uvaksinerte overrepresentert. Uvaksinerte (8%) stod for 30% av bekreftet smitte i uke 44-45. Nå viser det seg nok at dette ikke betyr noe som helst når omicron tar fatt, da vil nok tallene ligge på noe som er ganske likt prosent i befolkningen. Såklart korrigert for koronanektere på en side og uansvarlige festløver på andre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 5. desember 2021 #10 Del Skrevet 5. desember 2021 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Final Fantasy Skrevet 5. desember 2021 #11 Del Skrevet 5. desember 2021 Anonio skrev (6 timer siden): Det er ikke kun uvaksinerte som smitter. I FHIs to siste ukesrapporter er uvaksinerte overrepresentert. Uvaksinerte (8%) stod for 30% av bekreftet smitte i uke 44-45. Nå viser det seg nok at dette ikke betyr noe som helst når omicron tar fatt, da vil nok tallene ligge på noe som er ganske likt prosent i befolkningen. Såklart korrigert for koronanektere på en side og uansvarlige festløver på andre. Det er mindre sannsynlig at en vaksinert med symptomer tester seg fordi mange tror at de er immune. Jeg har hørt flere med klare symptomer i full offentlighet som unnskylder seg med "jeg er vaksinert altså", i stedet for å holde seg hjemme og teste seg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 5. desember 2021 #12 Del Skrevet 5. desember 2021 (endret) 26 minutter siden, Final Fantasy said: Det er mindre sannsynlig at en vaksinert med symptomer tester seg fordi mange tror at de er immune. Jeg har hørt flere med klare symptomer i full offentlighet som unnskylder seg med "jeg er vaksinert altså", i stedet for å holde seg hjemme og teste seg. Anekdotiske beviser veier ikke tungt i noe fagmiljø, har du kilder? Eventuelt så hørte jeg noe om noen som var uvaksinert fra bussjåføren min i morges. Det veier omtrent like tungt. Endret 5. desember 2021 av Anonio 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 5. desember 2021 #13 Del Skrevet 5. desember 2021 Final Fantasy skrev (1 time siden): Det er mindre sannsynlig at en vaksinert med symptomer tester seg fordi mange tror at de er immune. Jeg har hørt flere med klare symptomer i full offentlighet som unnskylder seg med "jeg er vaksinert altså", i stedet for å holde seg hjemme og teste seg. Alle på julebordet i Oslo hadde testet neg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amit Skrevet 6. desember 2021 #14 Del Skrevet 6. desember 2021 Smitteutbrudd på norsk cruise-skip. Alle ombord, både passasjerer og mannskap, var vaksinerte. https://www.cbsnews.com/news/norwegian-breakaway-cruise-ship-covid-omicron-variant-cases-news/ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 6. desember 2021 #15 Del Skrevet 6. desember 2021 Jeg har ikke fått med meg at media fremstiller at kun uvaksinerte smitter. Så klart smitter vaksinerte også, men vaksinerte er litt mindre smittsom enn uvaksinerte. Sier seg jo selv. Vaksinerte har litt beskyttelse. Uvaksinerte har null beskyttelse. Også når det gjelder smittespredning. Nå vet jeg ikke hvordan det er med dette nye UNØDVENDIGE drittviruset som er kommet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 6. desember 2021 #16 Del Skrevet 6. desember 2021 De gjør ikke det, men de er klare på at uvaksinerte bør vaksinere seg da det er de som står mest i fare for å belaste helsevesenet ved å bli smittet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg