AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Da har vi prøvd 12 mnd med nr 2. skuffelse på skuffelse. Vi får det ikke til. Hvorfor klaffer det ikke? IKM i dag, ingen mens og negativ test. Jeg har vært til gynekolog, jeg har «normal mengde egg» og mer sa hun ikke. Skal på sykehuset på tirsdag for blodprøve og videre utredning. Men jeg har mest lyst å gi opp. Rundt meg får folk nr to og nr tre tett i tett og det virker som de blir gravid på et knips. I dag er jeg skikkelig deppa, bitter og sur og lei meg 🥺 Anonymkode: 89fc5...37b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Det er fullstendig lov å være både sint, sur, deppa, bitter og lei seg! Vet akkurat hvor vond den følelsen der er, skuffelse etter skuffelse og selvransakelse på et nytt nivå! «Har vi gjort noe galt?» «er det noe feil med oss?» «jeg skulle kanskje ikke spist den sjokoladen på EL dagen» osv osv, alt det rare man tenker og blir lei seg over. Vi har snart prøvd et år med første og skal også smart på utredning. Har ikke så mye klokt å si, men for min del hjelper det litt å vite at vi kanskje snart får hjelp ❤️ Anonymkode: fe9eb...63d 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Fint du allerede har en du kan trøste deg med når det ikke går. Anonymkode: 5d58f...570 7
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 Du skriver at du har vært til sjekk. Har mannen det? Ville prioritert en enkel sædprøve før masse utredning dersom det er hos han problemet ligger. Dere har vel antagelig hatt sex nok siden dere har prøvd et år? Har du brukt eggløsningstester? Måneden jeg ble gravid trodde jeg eggløsning var 1 uke tidligere, men så var den en uke senere. Hadde sex hver dag, så gikk heldigvis ikke glipp av det. Men hadde det vært syklusen før hadde vi gjerne bommet. Anonymkode: 1f67a...254 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 du har jo et så du bør jo være fornøyd, mange som ikke får en engang Anonymkode: dd48f...d56 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 For mamma tok det 10 år. Så kom lillesøster med IVF. Ikke gi opp ❤️ Anonymkode: 7a7f8...6cc
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 Har man ikke lov til å være lei seg dersom man har en unge fordi mange får ikke noen barn? Fy søren....skjerp dere. Ikke gi opp! Anonymkode: 34dd5...d50 13
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #8 Skrevet 6. desember 2021 Har prøvd i 12 år, utallige forsøk bak meg. Jeg har ikke gidd opp enda. Du har jo bare prøvd ett år 😊 Anonymkode: d415b...8b4 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #9 Skrevet 6. desember 2021 Jeg ga opp etter 7 år, og det går fint det og, Men send mannen til en sjekk asap. Det er både rimeligere og tar mye kortere tid enn å utrede deg mer, i første omgang. Anonymkode: 54619...539
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 Ikke meningen å kuppe, men har et tilleggsspørsmål - dere som sier man skal sende mannen på test, er det noe helsetjenesten kan gjøre med dårlige svømmere annet enn ivf? Mannen tilbyr seg hele tiden å avlegge en prøve, men jeg er livredd for at det skal være han, føler at det finnes mer hjelp hvis problemet skulle ligge hos meg? Anonymkode: fe9eb...63d
Cyndaquil Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Stress ned. Jeg vet det ikke er lett. Men det «i bakhodet» stresset kan gjøre at det ikke går. Mange som blir gravid spontant når de gir opp , eller står i kø på adopsjon . Da stresset ikke er der lengre . en annen ting kan være miljøet i vagina ? Mulig å få testet deg? Vsginaen vår sitt miljø dreper sædceller og gjør det ukoselig for dem. Untatt når eggløsning er eller nermer seg. Om noe er galt med miljøet kan det være at surhetsgraden eller noe dreper alle de som skulle kommer frem til egget? Jeg tror det går ann å skjekke. Og isåfall kan man ta en kur eller medisin som gjør miljøet bedre , Mener jeg å ha lest
Miss_pancake Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 (endret) Sant? Er så lei av å føle det som eit spark i magen kvar gang noen andre blir gravide. Det er vondt at eg ikkje kan vere glad på deres vegne, eg er jo egentlig det, men det minner meg bare om at eg ikkje har fått det til enda.. Gleder meg til den dagen eg kan vere glad for andre igjen, sånn skikkelig glad. For å toppe det hele var eg hos legen i dag, som viste seg å vere høggravid. TS - det er lov å kjenne på det. Bare håper du har gode dager med håp også. Det er dei vi må holde fast i Endret 6. desember 2021 av Miss_pancake
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #13 Skrevet 6. desember 2021 Føler med deg ❤️ Kjenner virkelig igjen den følelsen av at alle rundt meg blir gravide, og den følelsen er helt forferdelig å føle på. Man vil jo glede seg på andre sine vegen, ikke bli sjalu. Jeg og mannen prøvde å bli gravide med barn nr 2 i 1 år, før vi søkte hjelp. Jeg fikk min første positive g-test på 1,5 år, forrige uke. Vet jo ikke om det går bra enda, men for meg er den en seier å se en positiv test! Vi vet ikke hvorfor vi ikke klarte det på egenhånd. Alt så fint ut på alle prøver av både meg og mannen. Eneste som er mistenkt, er sammenvoksinger i buken pga tidligere keisersnitt, men det kan ikke bekreftes uten laperoskopi. Spiren satt på første fryseforsøk. Vi har gått privat, fikk plass i det offentlige nesten med engang, men vi fant ut at vi heller vil bruke litt penger på å gå privat første forsøk, pga bedre oppfølging og jeg har fått inntrykk av at flere lykkes privat enn offentlig. Masse lykke til, håper det klaffer for dere snart ❤️ Anonymkode: b562d...c7b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #14 Skrevet 6. desember 2021 Kan godt mulig hende at d ikke er no futt i krutte til mannen din 😬 må få den impotente stakkaren sjekka ass Anonymkode: b7e8f...021
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke meningen å kuppe, men har et tilleggsspørsmål - dere som sier man skal sende mannen på test, er det noe helsetjenesten kan gjøre med dårlige svømmere annet enn ivf? Mannen tilbyr seg hele tiden å avlegge en prøve, men jeg er livredd for at det skal være han, føler at det finnes mer hjelp hvis problemet skulle ligge hos meg? Anonymkode: fe9eb...63d Nei, da blir det gjerne ICSI direkte. Snu på det. Om mannen tar testen i morgen har dere svar om 2-3 dager, og får da samtidig en henvisning til prøverør. Mye tid spart. Og ikke minst penger, og unødvendige undersøkelser av deg. Det er derfor det er så opplagt at mannen alltid skal sjekkes ut av saken først. Egentlig er dette det beste om man først sliter. Mannlige faktorer løser seg som regel ved prøverør. Mens kvinnelige oftere er mer utfordrende. Anonymkode: 54619...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå