Anonymaaaa Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Etter samlivsbruddet har det begynt og gå opp for meg at mannen muligens kom ruset hjem fra kveldsjobb. Kjørende i bil. Han var meget hissig, kranglete, rød i øynene for så og sovne brått og helt umulig og vekke. Han var aggressiv i søvne så jeg lot han bare sove. Han våknet ikke selv om barna gråt. Jeg fant ofte kontanter i klær jeg skulle vaske og så engang at han hadde flere store uttak i nettbanken. Tennene hans ser helt forferdelige ut og han mangler flere tenner. Noe man dessverre ikke ser før han gaper. Han hadde ingen interesse for sex og hygienen var i perioder forferdelig. Han forsov seg ofte til jobb og hadde masse mareritt og gik rundt i søvne. Han reiste også på legevakta fordi han trodde han hadde hjerteinfarkt eller noe. Fikk tilfeldigvis vite at han hadde brukt sobril etter bruddet. Han fant raskt en ny samboer og hadde vært mye utro mot meg viste det seg så tror neppe bruddet var sååå ille for han. Problemet er at vi har barn sammen. Og barnevern og retten har gitt han mye samvær med barna. Vi møtes i blant på møter og sånt. Da ser han meg aldri i øynene og han virker uvanlig rolig i forhold til før da han har vært hissig. Kan man klare og slutte med rus? Kan han ha klart seg med bare helgene da vi bodde sammen? Bruker han bare beroligende nå? Hjelp meg dere som kan noe om rus. Kan jeg egentlig gjøre noe i forhold til samvær med barna?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Du må ha noe mer håndfast om nåværende situasjon/bekymring for barna. Anonymkode: c81b1...d00
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Som regel slutter man ikke med rus, særlig om det er sentralstimulerende som det høres ut som her. Amfetamin eller kokain. Sannsynligheten er nok størst for at han også brukte dette i ukedagene når dere bodde sammen men kamuflerte det for deg. Det du kan gjøre er å si at du mistenker at han ruser seg og at han skal tisse på urinprøve hver gang dere møtes i forbindelse med overlevering av barna. Om han ikke har noe å skjule så blir han med på det, men om han blir sint og nekter så vet du at han er avhengig av stoffer han ikke vil klare å slutte med. Da melder du bekymring til barnevernet Hilsen en som var i samme sko som deg Anonymkode: 7b946...94f 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #4 Skrevet 5. desember 2021 20 minutter siden, AnonymBruker said: Som regel slutter man ikke med rus, særlig om det er sentralstimulerende som det høres ut som her. Amfetamin eller kokain. Sannsynligheten er nok størst for at han også brukte dette i ukedagene når dere bodde sammen men kamuflerte det for deg. Det du kan gjøre er å si at du mistenker at han ruser seg og at han skal tisse på urinprøve hver gang dere møtes i forbindelse med overlevering av barna. Om han ikke har noe å skjule så blir han med på det, men om han blir sint og nekter så vet du at han er avhengig av stoffer han ikke vil klare å slutte med. Da melder du bekymring til barnevernet Hilsen en som var i samme sko som deg Anonymkode: 7b946...94f Beste løsningen ja. Anonymkode: 466b4...f24 1
Anonymaaaa Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2021 Takk for svar. Hvordan får man tak i slike urinprøver? Kan han virkelig ha skjult misbruket i mange år? Det er virkelig krise om jeg tar feil så viktig at jeg gjør det riktig. Barna lider, jeg trenger virkelig noe håndfaste bevis.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 https://test-deg.no/narkotest-2/narkotikatest-42/testdig-multi-narkotest-6-test-mn6-103.html Jeg kjøpte disse til kjæresten min. Det gikk i amfetamin og benzo. Han vred seg unna, fant på alle slag grunner og unnskyldninger til ikke å ta testene, så jeg skjønte jo at han fortsatt brukte. Men - det endte til slutt med at han selv tok initiativet til å gå til tilfeldig testing hos legen og har nå gjort det i lang tid. Så - for dem som ønsker det selv er det håp. Anonymkode: 156e2...96b 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 Meg overfor. Viss du ikke har noen referanser selv til dopbruk og ikke egentlig har visst hva du skal se etter kan han fint han skjult det i flere år. Når begynte dette med dårlig hygiene og dårlige tenner? Anonymkode: 156e2...96b
Anonymaaaa Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #8 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Meg overfor. Viss du ikke har noen referanser selv til dopbruk og ikke egentlig har visst hva du skal se etter kan han fint han skjult det i flere år. Når begynte dette med dårlig hygiene og dårlige tenner? Anonymkode: 156e2...96b Hadde virkelig ikke greie på det. Bare syntes han hang seg så opp etter han kom hjem fra kveldsjobb. Som og krangle med et barn. Dårlig tenner hadde han før vi møttes. Har visst mistet en til. Dårlig hygiene kom etter han sluttet og trene. Enda verre etter han sluttet i kveldsjobben. Da begynte han og lukte kvalmt.
Anonymaaaa Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2021 Men han kan vel få andre til og tisse for seg?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #10 Skrevet 6. desember 2021 13 hours ago, Anonymaaaa said: Men han kan vel få andre til og tisse for seg? Han har jo litt diffuse tegn, kan jo være andre ting og, som depresjon f.eks, men blir jo bare spekulasjoner. Men jeg synes iallfall mye av dette høres kjent ut, mtp rusmisbruk. Dårlig hygiene og dårlige tenner er jo ganske typisk for folk som bruker amfetamin, men hvor misbruket har pågått en stund og har kommet mer ut av kontroll. Vanskelig å vekke han kan henge sammen med at han bruker benzodiazepiner for å få sove etter en amfetamintripp.. Er han en rutinert bruker kan han nok alle triksene i boka, både med falske peniser og å få andre til å tisse for seg, som du selv nevner. Så du blir nok nesten nødt til å bli med han inn på badet og se på når han gjør det, for at du skal være 100% sikker på at han ikke lurer deg. Du bør lese deg litt opp i forkant på ting slik at han ikke kan hevde at han f.eks har tatt adhd-medisin som slår ut på testene (viss det er noen grunn til at han skulle tatt det). Du kan ringe f.eks ringe Rustelefonen og få noen innspill fra dem mtp hvordan du bør håndtere ting. Rusmisbrukere er jo noen mestere på manipulasjon og løgn og gasligting, plutselig sitter du der og lurer på om du er den gale av dere to. Selv fikk jeg faktisk mange tips av å lese og spørre på Freak.no. Anonymkode: 156e2...96b 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #11 Skrevet 6. desember 2021 Anonymaaaa skrev (15 timer siden): Takk for svar. Hvordan får man tak i slike urinprøver? Kan han virkelig ha skjult misbruket i mange år? Det er virkelig krise om jeg tar feil så viktig at jeg gjør det riktig. Barna lider, jeg trenger virkelig noe håndfaste bevis. På apotek eller nett. Gå på ebay og søk etter fda drug test f eks. Ja, et misbruk kan skjules i mange år. Mange er så proffe at de balanserer perfekt den balansen hvor de er rusa men på en måte hvor ikke omverdenen avslører det. Strengt talt trenger du ikke håndfaste bevis, din mistanke er nok og sånn du beskriver oppførselen høres klassisk ut som kokain misbruker for meg, evn som balanserer med beroligende piller i blandt. Anonymkode: 7b946...94f
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #12 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Han har jo litt diffuse tegn, kan jo være andre ting og, som depresjon f.eks, men blir jo bare spekulasjoner. Men jeg synes iallfall mye av dette høres kjent ut, mtp rusmisbruk. Dårlig hygiene og dårlige tenner er jo ganske typisk for folk som bruker amfetamin, men hvor misbruket har pågått en stund og har kommet mer ut av kontroll. Vanskelig å vekke han kan henge sammen med at han bruker benzodiazepiner for å få sove etter en amfetamintripp.. Er han en rutinert bruker kan han nok alle triksene i boka, både med falske peniser og å få andre til å tisse for seg, som du selv nevner. Så du blir nok nesten nødt til å bli med han inn på badet og se på når han gjør det, for at du skal være 100% sikker på at han ikke lurer deg. Du bør lese deg litt opp i forkant på ting slik at han ikke kan hevde at han f.eks har tatt adhd-medisin som slår ut på testene (viss det er noen grunn til at han skulle tatt det). Du kan ringe f.eks ringe Rustelefonen og få noen innspill fra dem mtp hvordan du bør håndtere ting. Rusmisbrukere er jo noen mestere på manipulasjon og løgn og gasligting, plutselig sitter du der og lurer på om du er den gale av dere to. Selv fikk jeg faktisk mange tips av å lese og spørre på Freak.no. Anonymkode: 156e2...96b Ja alt riktig som du skriver. Men anbefaler å holde seg vekk fra forumet du nevner da de som er der glorifiserer og bagatelliserer rusmisbruk og bare klager på at Norges lover er for strenge og at man må være mer tolmodig og tolerant mot de som bruker rusmidler, selv med barn i bildet. Anonymkode: 7b946...94f 1
Anonymaaaa Skrevet 6. desember 2021 Forfatter #13 Skrevet 6. desember 2021 Takk for svar folkens, jeg blir mer bekymret ja. Men jeg tør ikke være i nærheten av han så ser ikke helt hvordan jeg skal få til testinga…
Miranda Bailey Skrevet 6. desember 2021 #14 Skrevet 6. desember 2021 Om du ikke vet hvilke tegn du skal se etter kan det nok hende at han har klart å skjule det for deg. Jeg synes mye av det du beskriver høres veldig kjent ut. Dette er absolutt noe du burde bringe opp når det kommer til samvær med barna. Jeg vet ikke hvordan slikt fungerer når man har barn - mulig det går an å kreve urinprøver?
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 Altså du som omsorgsperson for barn har rett og si nei til samvær om du er bekymret for barnet er i trygge rammer eller ikke. Er ihvertfall det «alle» sa til meg. «Det går utover deg om du sender bar et ditt til en som ruser seg» sa de. Så her tar far urinprøver og har samvær med beskyttet tilsyn før vi trapper opp til støttet tilsyn. Anbefaller å ta kontakt med barnevernet eller advokat (kanskje du har advokatforsikring? Hvis ikke skaff det og ta kampen etter 6 mnd, må være 6 mnd karantenetid) og hør med de. En oppgave vi som omsorgspersoner har er å være stemmen for barn. Alt skal være for barnets beste. Og du har ansvar at ditt barn er trygt der den er og er det rus i bildet så er ikke barnet trygt. Anonymkode: 92e58...9e7
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #16 Skrevet 7. desember 2021 On 12/6/2021 at 1:05 PM, AnonymBruker said: Ja alt riktig som du skriver. Men anbefaler å holde seg vekk fra forumet du nevner da de som er der glorifiserer og bagatelliserer rusmisbruk og bare klager på at Norges lover er for strenge og at man må være mer tolmodig og tolerant mot de som bruker rusmidler, selv med barn i bildet. Anonymkode: 7b946...94f Vel, her antok jeg at ts evner å være selektiv og kritisk til informasjonen som hun eventuelt finner på freak.no. Flere av dem som skriver der inne har enten kommet seg vekk fra rusen eller er selv pårørende og medavhengige, og det kan være verdifullt å høre hva nettopp disse har å si. Anonymkode: 156e2...96b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå