AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #1 Skrevet 5. desember 2021 Er det strikk i midjen? hvilket merke? Syns det er så fint med cordskjørt, litt over knærne. Blir gald for tips. Anonymkode: e3016...5b2
Gjest Blondie65 Skrevet 5. desember 2021 #2 Skrevet 5. desember 2021 Mener du slike skjørt? Jeg ville sagt nei. Litt av poenget med cordskjørt er at blusen skal være ned i linningen slik at denne synes, og det blir ikke veldig pent på dem som er bredest på midten.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #3 Skrevet 5. desember 2021 Blondie65 skrev (35 minutter siden): Mener du slike skjørt? Jeg ville sagt nei. Litt av poenget med cordskjørt er at blusen skal være ned i linningen slik at denne synes, og det blir ikke veldig pent på dem som er bredest på midten. ja akkurat slike eg tenkte på...skjønner hva du meiner Men har så lyst på likevel...hehe. Må finne noe annet å fjonge meg med ts Anonymkode: e3016...5b2
Lopploella Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 Jeg syns sånne skjørt fungerer fint også uten skjorte/genser nedi linningen. Kan bli bra med en løs skjorte eller genser utenpå - det bruker jeg ofte, selv om jeg har midje og ikke eplefasong. 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Lopploella skrev (15 minutter siden): Jeg syns sånne skjørt fungerer fint også uten skjorte/genser nedi linningen. Kan bli bra med en løs skjorte eller genser utenpå - det bruker jeg ofte, selv om jeg har midje og ikke eplefasong. Veldig enig med deg 😊 (og jeg har ikke mye midje å skryte av). En åpen cardigan vil også se bra ut. Anonymkode: fc96b...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 Jeg bruker kjole, eller har en rett litt oversized skjorte som matcher til et litt kortere smalt skjørt. Eventuelt lang cardigan over. Anonymkode: b1cc7...94e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 Jeg tenker at du skal kle deg som du vil uansett fasong, jeg 😊 Og et skjørt som sitter i midjen, med en bluse i en kontrastfarge stappet nedi vil uansett bidra til å markere midjen. Bare styr unna masse småblomstrede og mønstrete plagg, samt tunika og tights. Anonymkode: ade15...f1d 1
flusa Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det strikk i midjen? hvilket merke? Syns det er så fint med cordskjørt, litt over knærne. Blir gald for tips. Anonymkode: e3016...5b2 Ja,absolutt☺ jeg har desverre ingen konkrete tips til hverken skjørt eller merke. Men jeg syns man kan kle seg i det man selv liker,uavhengig av kroppstype. Jeg syns det er finest å ha en tynn ullgenser på utsiden,gjerne en som har vrangbord nederst,slik at den ikke henger rett opp og ned. Men slik at den poser seg litt nede,og henger litt over skjørtekanten. Eller en strikkejakke i ull,med en topp/singlet under. Veldig fint med skoletter/støveletter til også
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 Folk med eplefasong bør holde seg unna klær som har fokus på midjen, for eksempel slike skjørt som nevnes. Anonymkode: eba73...8e2 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 Absolutt, må jo ikke ha bluse oppi, bruk en litt vid topp som ikke er særlig lenger ned en linningen som sitter pent så skaper du illusjon om mer midje😊 Anonymkode: 334fe...e57 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 Jeg synes fint du kan bruke kordfløyel-skjørt med eplefasong. Ville gjort som på bildet med den oransje genseren her, fremfor å ha en bluse nedi skjørtet. https://www.bonprix.no/produkt/floyels-skjort-med-stretch-mork-oliven-917612/?size=261834641&promo=Skjørt&typ=PLA&anbieter=GoogleShoppingm&aktion=Shopping_NO_All_CSS&version=&matchkey=73678820102_91761295%2350&gclid=Cj0KCQiA47GNBhDrARIsAKfZ2rCyNLAl17bRAVUwGAa-jWPM8HxaAlRqorrCko-icmyQaSg7TnMAOQ0aAqUJEALw_wcB Jeg har ikke eplefasong selv, men bruker ofte smale skjørt med genser/bluse/skjorte/t-skjorte utenpå. Anonymkode: 07b4c...6db
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Folk med eplefasong bør holde seg unna klær som har fokus på midjen, for eksempel slike skjørt som nevnes. Anonymkode: eba73...8e2 Nei. Det er bare hvis du putter toppen ned i skjørtet at du setter fokus på midjen.... Anonymkode: fc96b...ddb 3
Daria Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 Jeg har cordskjørt i flere fasonger, med og uten strikk i livet, som jeg har brukt mye i mange år, og det var fullstendig nytt for meg at poenget med dem var at man skal ha blusen (et plagg jeg aldri bruker...) inni linningen. Genser/jakke utenpå funker helt fint. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #15 Skrevet 6. desember 2021 Blondie65 skrev (På 12/5/2021 den 9.38): Mener du slike skjørt? Jeg ville sagt nei. Litt av poenget med cordskjørt er at blusen skal være ned i linningen slik at denne synes, og det blir ikke veldig pent på dem som er bredest på midten. Litt av poenget er at blusen skal oppi!?!? Hva slags verden lever du i?! Et skjørt er et skjørt. Og du kan bruka hva du vil til. Anonymkode: a2628...22b 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #16 Skrevet 6. desember 2021 Jeg har også eplefasong og holder meg unna slike skjørt. Hva med en kjole som dette istedet? Corduroy Mini Dress Chocolate - byTiMo Den er vid over midjen og flatterende for eplefasong. Finnes flere av disse i billigere versjoner også. Anonymkode: 1593e...6d4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #17 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har også eplefasong og holder meg unna slike skjørt. Hva med en kjole som dette istedet? Corduroy Mini Dress Chocolate - byTiMo Den er vid over midjen og flatterende for eplefasong. Finnes flere av disse i billigere versjoner også. Anonymkode: 1593e...6d4 Jeg synes dette snittet ser veldig feil ut for eplefasong. Noen ganger gir forsøk på å kamuflere fasongen sin den motsatte virkningen! Anonymkode: f8432...7e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå