Gå til innhold

Mannen mener jeg kan slappe av siden jeg er 50 prosent sykemeldt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 14. Ekstremt trøtt, og nettopp ferdig med hypermesis.

I går sov han lenge, samme med i dag. Bare ligger der og orker ikke stå opp. 2,5 åringen og jeg står opp. 

Jeg unner han så klart og sove lenge, men det er jeg som leverer i barnehagen hver dag, altså jeg må opp tidlig hver dag - uansett. Kan aldri sove lenge. 

Jeg mener vi skal sove en dag hver i helgene, mens han mener at jeg kan jo sove på dagen da jeg er sykemeldt.

Hva blir riktig?

Anonymkode: a93ff...0bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor levere ikke han i ukedagene de dagene du er hjemme? 

Anonymkode: eed17...821

• Liker 15
Skrevet

Hva som blir riktig? Han skal stå opp minst en dag i helgen. Han skal levere i barnehagen. Det er ikke et vanskelig regnestykke. 

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor levere ikke han i ukedagene de dagene du er hjemme? 

Anonymkode: eed17...821

Han begynner på jobb før kl 7, og rekker derfor ikke barnehagen.

Skrevet

Dere burde absolutt sove en dag hver i helgen ja. Få dette inn i system før nr 2 kommer og du skal være hjemme i permisjon. Han kommer til å bruke samme argument da; at du er hjemme og kan sove på dagen. 

Anonymkode: 2e05b...8d4

• Liker 25
Skrevet
Klott skrev (Akkurat nå):

Hva som blir riktig? Han skal stå opp minst en dag i helgen. Han skal levere i barnehagen. Det er ikke et vanskelig regnestykke. 

Jeg har alltid levert pga han begynner på jobb før kl 7, og rekker derfor ikke å levere.

Men på grunn av det så mener jeg at jeg også skal sove en dag i helgen, fordi jeg ALDRI får sovet lenge noen gang..

• Liker 6
Skrevet

Menn er så slemme med damene sine. De er så jævlig ego. 

Anonymkode: e0a6a...ced

• Liker 34
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har alltid levert pga han begynner på jobb før kl 7, og rekker derfor ikke å levere.

Men på grunn av det så mener jeg at jeg også skal sove en dag i helgen, fordi jeg ALDRI får sovet lenge noen gang..

Okei, skjønner at han ikke rekker barnehagen. Da er det ihvertfall riktig at han står opp med barnet minst én dag i helgen. Det er en grunn til at du er sykmeldt, skjønner han ikke det?

• Liker 23
Skrevet

Lett for meg å si men, min 2 åring sov til 8, så leverte jeg etter frokost, gikk hjem og hvilte før jobb, pleier være meg som står opp i helgene enda med de(nå er de 2) syns det er koselig jeg, sitte med den de ser nrk super, jeg en kaffekopp, de er bare små en gang

Anonymkode: 42349...dc4

• Liker 1
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Ja, du må kreve det. Ikke spørre, for det er jo en selvfølge at dere skal dele på ansvaret og godene, med deres felles barn! 

Hvis han fikk sove lenge både i går og i dag kan jo du gjøre det til helga igjen, og så kan dere dele på det etterpå. Hvis du blir utslitt allerede nå, er det ingen som tjener på det... 

Skrevet

Hvorfor er man sammen med folk som er slemme med en? 

Dere må prate sammen. 

Anonymkode: 363ed...ec7

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja, selvfølgelig skal du det! 

Anonymkode: 606c8...83d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Lett for meg å si men, min 2 åring sov til 8, så leverte jeg etter frokost, gikk hjem og hvilte før jobb, pleier være meg som står opp i helgene enda med de(nå er de 2) syns det er koselig jeg, sitte med den de ser nrk super, jeg en kaffekopp, de er bare små en gang

Mange har behov for å sove selv om man synes det er hyggelig..

• Liker 13
Skrevet

Jeg skjønner han litt jeg da. Det er tungt å dra på jobb før klokken 7 hver eneste ukedag. Når pleier du og ungen å stå opp? Er dere nødt til å rekke grytidlig barnehage de dagene du er hjemme?

Anonymkode: a13ef...675

• Liker 3
Skrevet

Slike tråder overrasker meg alltid. Er man ikke glad i hverandre? 

Det viktigste for min mann er at jeg har det bra (og motsatt selvfølgelig). Så begge er alltid på tilbudssiden uansett hva det gjelder, så "ser" vi hverandre og hvor behovet eller ønsket er størst, og tar et valg til felles beste. For 50-50 og andre regler er jo heller ikke riktig om behovene er ulike. Hadde det for eksempel vært en periode med sykemelding og ekstremkvalme ville han automatisk tatt mest, da det samlet er vårt beste. Ellers ville nok jeg tatt mest, da jeg uansett tenderer til å være A-menneske og en tidlig morgen koster meg lite. 

Anonymkode: c6d6f...343

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner han litt jeg da. Det er tungt å dra på jobb før klokken 7 hver eneste ukedag. Når pleier du og ungen å stå opp? Er dere nødt til å rekke grytidlig barnehage de dagene du er hjemme?

Anonymkode: a13ef...675

Neida, jeg leverer henne kl 9, hun våkner som regel kl 7.

Ja jeg skjønner at det er tungt, men de dagene jeg er hjemme, så får han alltid sove etter jobb og middagen står klar. Og barnet er hentet i barnehagen.

Jeg sover jo litt på dagtid de dagene jeg ikke jobber, men jeg ønsker jo å sove LENGE jeg også - uten å måtte stå opp først for å legge meg igjen. Det blir jo ikke det samme.

• Liker 8
Skrevet

For en slamp. 

Kroppen din jobber på høygir med å lage et menneske, du gjør alt med barnet dere har, jobber 50% OG er syk. 

Det er da en selvfølge at mannen må steppe up gamet sitt og ta litt ansvar. 

Anonymkode: 363ed...ec7

• Liker 12
Skrevet

Altså, skal en sove lenge så får en legge seg tidlig.

Blir satt ut av hylekoret som skal fordele hver eneste mm helt likt. Jeg selv hadde nok blitt rimelig irritert på en mann som skulle sove etter jobb hver dag. Som sagt, da får han legge seg før. Og, en 20-30 åring som må "sove middag"? Trodde det var sånt besteforeldre drev med.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mange har behov for å sove selv om man synes det er hyggelig..

Hva med å legge seg tidligere? (Mener ikke til den gravide)

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva med å legge seg tidligere? (Mener ikke til den gravide)

Jeg la meg kl 10 i går, var forsatt sykt trøtt i dag..

Mannen la seg halv 12, enda er han i koma enda. Jeg og barnet er på vei ut i aktivitetshall, kjenner jeg blir så forbanna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...