Gå til innhold

Lav terskel for å ringe politiet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for tiden fornærmet i en straffesak der gjerningspersonen (GP) er pålagt besøksforbud og anmeldelser for flere ulike ting på seg, blant annet brudd på besøksforbud. Pga det så har jeg fått beskjed av mer av en politimann/dame å ha lav terskel for å ringe de. Hva faller under kategorien «lav terskel» egentlig? Hva er grensa mellom lav terskel og sutring? 

Anonymkode: 0a193...076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spurte du ikke politimannen som sa dette? Vi andre kan ikke svare men vi kan spekulere. Min teori er at de fleste av dem er idioter.

Jeg ringte politiet angående en helt hårreisende råkjører i Oslo sentrum en ettermiddag. Vedkommende som svarte var frekk og lo det bort. Jeg sa syrlig at jeg har bedre ting å gjøre enn å ringe politiet når jeg ser lovbrudd og når dét er måten man møtes på så dropper jeg det neste gang, de får heller begynne å følge bedre med selv. Han ble spak og prøvde å hente seg inn mens jeg la på. Har ikke ringt dem siden, har derimot kjøpt meg dashcam for å unngå at politiet skal kunne avgjøre skyldspørsmålet/henlegge saken dersom jeg blir kjørt inn i. 

Anonymkode: 5344c...67c

• Liker 1
Skrevet

Hvis du blir oppsøkt 

Anonymkode: 6f525...88a

• Liker 2
Skrevet

Antakelig at du blir forsøkt kontaktet på noe vis, enten det er personlig eller digitalt. 

Ellers har jeg også opplevd det samme som vedkommende over, at de ikke er særlig interesserte i å slå ned på lovbrudd. Ble svindlet på finn, selger var til og med verifisert med bankid. Henlagt med en gang, de gadd ikke en gang å be om å få utlevert navnet kontoen var verifisert med. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...