Gå til innhold

Hvorfor slikker hunden meg i skrittet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har venner med hund og hver gang jeg kommer på besøk begynner hunden å sleike meg i skrittet. Noe som er veldig pinlig. Den gjør ikke det med andre gjester, i alle fall i mye mindre grad. Jeg dytter den bort, den får tilsnakk av eierne, men den prøver seg igjen om jeg setter meg og den kommer under bordet. Den sleiker også sokkene mine, men det er liksom ikke så farlig. Noe jeg kan gjøre med dette? For prøver jeg å dytte den bort blir den nesten mer ivrig. 

Anonymkode: 7c1ab...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har venner med hund og hver gang jeg kommer på besøk begynner hunden å sleike meg i skrittet. Noe som er veldig pinlig. Den gjør ikke det med andre gjester, i alle fall i mye mindre grad. Jeg dytter den bort, den får tilsnakk av eierne, men den prøver seg igjen om jeg setter meg og den kommer under bordet. Den sleiker også sokkene mine, men det er liksom ikke så farlig. Noe jeg kan gjøre med dette? For prøver jeg å dytte den bort blir den nesten mer ivrig. 

Prøv med en dråpe sitron, eller salmiakk eller klorin ( utblandet ) på buksen / sokker hvis du vet du skal dit.

Anonymkode: a0c2c...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi den liker trollsalt

Anonymkode: c56d5...a53

Trollsalt? Er du ett av nekene som tror alt her er trolling? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Prøv med en dråpe sitron, eller salmiakk eller klorin ( utblandet ) på buksen / sokker hvis du vet du skal dit.

Anonymkode: a0c2c...9a7

Sitron kan prøves. Salmiakk og klorin både stinker og vil misfarge tøyet. Sitron burde ikke skade stoffet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... har du mye utflod? Jeg vet at hunder kan reagere på kvinner med en del utflod, eller om vi har mensen, og også om vi ikke har skifta truse, vaska oss dere nede/dusja etter trening osv.

Anonymkode: 320cc...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan finne på å regagere på menn som ikke har dusja, skifta bokser osv også altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trollsalt? Er du ett av nekene som tror alt her er trolling? 

Nei, jeg er tre av dem.

Anonymkode: c56d5...a53

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den slikker og snuser deg i skrittet fordi det er en lukt forandring/ny lukt. Dette har ikke noe med renslighet osv å gjøre, det er kun et menneskeskapt problem.

Dette er vel egentlig en lydighet ting som mangler hos eier. Hunden er bare hund. Hunden liker bare hvordan du lukter, ikke noe å bli fornærma, flau og sjølbevist over.

Noen hunder liker noen lukter mer enn andre, at hunder stjeler brukte sokker og truser er ikke uvanlig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hunden liker deg godt, og derfor liker hvordan du lukter også. Det er også enormt mye informasjon de kan hente fra lukta. Helse, humør osv. 

Vi lukter mest i skrittet, under armene, føttene etc, og hunder synes stort sett at vi lukter godt. Mine hunder stjeler sokkene og undertøyet mitt om de får sjansen. Kommer det besøk, så stikker de nesa nedi skoene til besøket, og stjeler skoene om de får sjansen.

For en mellomstor/stor hund, så er skrittet det nærmeste, store luktområdet på en person.

Har en venninne med 2 hunder. De kommer og dytter nesa opp i skrittet mitt nå og da. Jeg bare dytter de vekk/snur underkroppen unna.

Anonymkode: 6a716...31c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

De kan finne på å regagere på menn som ikke har dusja, skifta bokser osv også altså

Dusjer hver dag, alltid rent undertøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min_hund_er_Grå skrev (4 timer siden):

Den slikker og snuser deg i skrittet fordi det er en lukt forandring/ny lukt. Dette har ikke noe med renslighet osv å gjøre, det er kun et menneskeskapt problem.

Dette er vel egentlig en lydighet ting som mangler hos eier. Hunden er bare hund. Hunden liker bare hvordan du lukter, ikke noe å bli fornærma, flau og sjølbevist over.

Noen hunder liker noen lukter mer enn andre, at hunder stjeler brukte sokker og truser er ikke uvanlig.

Ja, jeg er ikke så vant til hunder. Er alltid nyvasket. Og den spiste opp sokkene mine en gang jeg overnattet. Kanskje den bare liker lukten. Greit å vite. Jeg synes det er flaut bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje hunden liker deg godt, og derfor liker hvordan du lukter også. Det er også enormt mye informasjon de kan hente fra lukta. Helse, humør osv. 

Vi lukter mest i skrittet, under armene, føttene etc, og hunder synes stort sett at vi lukter godt. Mine hunder stjeler sokkene og undertøyet mitt om de får sjansen. Kommer det besøk, så stikker de nesa nedi skoene til besøket, og stjeler skoene om de får sjansen.

For en mellomstor/stor hund, så er skrittet det nærmeste, store luktområdet på en person.

Har en venninne med 2 hunder. De kommer og dytter nesa opp i skrittet mitt nå og da. Jeg bare dytter de vekk/snur underkroppen unna.

Anonymkode: 6a716...31c

Ja, den er ganske stor, så skrittet er ganske i hodehøyde. Den har ikke brydd seg så mye om skoene mine tror jeg, men den sleiker sokkene mine stort sett hver gang jeg er der. Og spiste opp sokkene mine en gang jeg overnattet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (1 minutt siden):

Da hadde jeg sparka den bort. Og hadde eierne kjeftet hadde jeg bedt de oppdra hunden.

Nå sparker ikke jeg dyr…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så glad for at jeg har en hund som aldri har gjort dette. Det er så pinlig når man står der og diskre forsøker å dytte hunden vekk 😆

Anonymkode: 9c16a...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...