Entern Skrevet 5. desember 2021 #41 Del Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det vet jeg. Men dere homser har jo kule vitser. Her er det snakk om å spille dataspill og rope fucking faggot, hvis man taper, eller nigger, eller fucking jew, og det har jo ingen selvironi eller varme i seg. Hva tenker du om det? Jeg er veldig interessert i å høre hva folk faktisk mener her. Anonymkode: 49409...99b Høres jo faen meg ut som boot boys det der! Jeg er omtrent like PK som en utedass i julebordsesongen, men dette er er jo reint faktisk hatpreik! IKKE GREIT. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. desember 2021 #42 Del Skrevet 5. desember 2021 Ellers enig med Sid om humor 😅 Inkludert «rasistiske» vitser. 😀 Skiller og mellom hatpreik og humor såklart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #43 Del Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei! Jeg skriver for å se om jeg kan få noen gode råd. Jeg har en veldig varm og fin slektning som har gamet og hatt dette som hovedinteresse i 10 år elns. Han er atten. Han har autisme, har få venner, men viser ingen tegn til aggresjon eller noe utover vanlig tenåringsfrustrasjon. Han er egentlig en flott gutt som sliter med sosiale antenner. Men han har rotet seg inn i internett/gaming/meme-verden. Jeg kan høre ham vitse om mørke mennesker, jøder, homser, og til en viss grad kvinner, og jeg må innrømme at jeg er ganske bekymret. Jeg har jo lest en del om dette, om denne kulturen og jeg fikk sjokk når jeg hører nedlatende skjellsord og mye vitsing om nettopp dette (fra pc-rommet). I tillegg sa han han skulle lage noen vitser og sende disse til vennene sine, og dette var også "neger", noe om kvinner og noe han kalte 'juden'-et eller annet. Han presenterer dette som at det er helt vanlig og synes det er morsomt, og så er det noe sånn #rasism, selv om han sier, når jeg spør ham, jeg er ikke blitt rasist asså! Er det noen tips her til hva jeg burde være ops på, hvordan jeg bør ta det opp også videre? Anonymkode: 49409...99b Han skjønner nok ikke alvoret dette. De han snakker med syntes slikt er morsomt og da lærer han at dette er morsomt. Andre ler, gir oppmerksomhet til og er lutter øre når slikt blir fortalt = man snakker samme språk og er en av gjengen. Han vil jo gjerne være en av gjengen. Når jeg var mindre så var det mange voksne rundt meg som bare syntes grisevitser var morsomt. Dette var humor, alle lo, man fikk oppmerksomhet. Detvar vanlig her. Sannheten var ikke at det var vanlig, men at jeg vokste opp rundt lavmåls barbarer. Fra meg som jente så ble slike vitser tolket som en invitt og det kom endel ekle forespørsler. Det tok lang tid før jeg faktisk skjønte sammenhengen. Anonymkode: cb0af...957 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DildoShwaggins Skrevet 5. desember 2021 #44 Del Skrevet 5. desember 2021 Sånn var jeg også som 18-åring, å som 25-åring og nå som 30-åring 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #45 Del Skrevet 5. desember 2021 Å fortelle slike vitser vitner vel om at man mangler noen sosiale antenner. Samtidig så kan det meste være humor i riktig kontekst. Mulig at han ikke skjønner forskjellen på sosiale medier og virkeligheten? Anonymkode: 0ec27...37d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #46 Del Skrevet 5. desember 2021 Virker som en naiv type så lag et falskt svar på en gentest som du sier du sendte inn på ham. Du fant et hårstrå eller noe... Testsvaret viser selvfølgelig at han er 20% jøde og 15% afrikaner. Anonymkode: e17c1...183 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #47 Del Skrevet 5. desember 2021 Hva er grunnen til at du tror at fargede og jøder, er så svakelige at de ikke tåler og høre vitser om seg selv? Er det slik at du tror bare hvite menn er i stand til det ? Hvorfor har du et slikt nedvergende syn på fargede og jøder? Anonymkode: ca1b4...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 5. desember 2021 #48 Del Skrevet 5. desember 2021 Vitser er nok generelt temmelig harmløst. Det en kanskje heller bør ta opp er hvilke arenaer en kommer med de og hvor negative konsekvenser det kan få om en vitser i feil selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #49 Del Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er grunnen til at du tror at fargede og jøder, er så svakelige at de ikke tåler og høre vitser om seg selv? Er det slik at du tror bare hvite menn er i stand til det ? Hvorfor har du et slikt nedvergende syn på fargede og jøder? Anonymkode: ca1b4...a61 Med tanke på at det har vært en stor fremmarsj av antisemitisme og rasistiske holdninger rundt omkring i Europa så er det ikke bare vitser lenger når folk blir åpent angrepet på gaten pga av den de er. Rasistiske vitser er en måte dehumanisere folk på du tar ett subjekt og gjør det til ett objekt. Anonymkode: f14e3...55e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #50 Del Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Herregud, det er gaming språket som er slik. Min bror på 17 er akkurat slik også, og han er ikke autist. Det er en del av «gutta boys stemning» online. Ikke noe å bekymre seg over. Anonymkode: 2bb18...f8e Hva?! Det er gutta-stemning å være rasist og kvinnefiendtlig? Jeg kjenner mange gamere men ingen snakker sånn. Her må du ta en alvorsprat med broren din. Anonymkode: c98e9...637 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #51 Del Skrevet 5. desember 2021 Ingen bryr seg, ikke ditt problem. Anonymkode: 45b3c...f36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #52 Del Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen bryr seg, ikke ditt problem. Anonymkode: 45b3c...f36 Rettelse: Mange bryr seg, og du bryr deg bare om å fortelle deg selv at folk bryr seg like lite om verden som deg. Nok til å lage et innlegg om det. For et barn du er. Anonymkode: 7adf9...750 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 5. desember 2021 #53 Del Skrevet 5. desember 2021 Jeg ville sagt klart i fra at slike "vitser" er uakseptable. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #54 Del Skrevet 5. desember 2021 I'm baffled how y'all calling black people the n-word so casually. This highlights the casual racism in y'all s community. I'm disgusted with you people but not surprised at all😑 Anonymkode: 44a4c...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. desember 2021 #55 Del Skrevet 5. desember 2021 Vitser er jo uansett en ting, å skrike «fucking faggot» og jøde ditt og datt til skjermen er noe helt annet. Vet ikke om alle som poster her har lest TS, dette er jo ikke politisk ukorrekte vitser, dette er skriking av hatske utsagn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #56 Del Skrevet 5. desember 2021 Ikke noe å reagere på. Noen har den humoren og andre ikke. Han er tøff som faktisk sier det høyt. Sånn humor går som regel under radaren fordi alle dømmer. Anonymkode: 8e840...395 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #57 Del Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I'm baffled how y'all calling black people the n-word so casually. This highlights the casual racism in y'all s community. I'm disgusted with you people but not surprised at all😑 Anonymkode: 44a4c...0d7 This place is hardly representative of anything other than some backwards districts of Norway, maybe. Basement dwellers, a lot of them. Anonymkode: 7adf9...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #58 Del Skrevet 5. desember 2021 Tanuki skrev (7 minutter siden): Jeg ville sagt klart i fra at slike "vitser" er uakseptable. Enig. Hvorfor ha kontakt med slike, ts? Anonymkode: 57b06...c7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. desember 2021 #59 Del Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke noe å reagere på. Noen har den humoren og andre ikke. Han er tøff som faktisk sier det høyt. Sånn humor går som regel under radaren fordi alle dømmer. Anonymkode: 8e840...395 Tøft å skrike «fucking faggot» og «judenschwein» til skjermen? Slik faenskap dømmes fordi det kommer ut av den jævligste, skitneste ondskapen som har eksistert. Du som synes det er «tøft» og «ærlig»: Barberer du huet ditt jevnlig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 5. desember 2021 #60 Del Skrevet 5. desember 2021 Gjenferdet skrev (13 timer siden): Er du bekymret for at han begynner å bli radikalisert? I såfall ville jeg fulgt litt med på holdningene og varslet PST hvis du observerer en utvikling som skremmer deg. Radikalisert? 😂 Fordi han jatter med gjengen og vitser? Eller fordi han har autisme? Det er vel nettopp diagnosen (hvis Asperger) som trolig hindrer ham i å skjønne det andre med sine sosiale antenner skjønner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå