AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #1 Skrevet 4. desember 2021 Kjæresten har en helt vanvittig irriterende uvane, med å overhøre innholdet i ordene som kommer ut av munnen min. Kan ikke klage til han om det akkurat nå, for han er veldig sliten. Så må få det ut her. Typisk samtale: Jeg «Jeg fikk kjøpt den tingen du ba om i forrige uke» Han «Denne skuffen her sitter fast!» Jeg «Er du tørst?» han «nei» (svarer altså på spørsmål) Jeg «Moren min har spurt om du skal bli med i bursdag i morgen» Han «vet du hva som skjedde på jobb i dag, eller?» Det er ikke et stort eller alvorlig problem, men det er SÅ SYKT IRRITERENDE. Anonymkode: 975b7...4d9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #2 Skrevet 4. desember 2021 Jeg data kjæresten i 6 mnd før jeg fikk greie på at han har nedsatt hørsel på ene øret. Jeg lurte faktisk på å slå opp med ham før det, fordi jeg syntes han var frekk som ofte ikke responderte.... Anonymkode: 85364...105 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #4 Skrevet 4. desember 2021 Mannen min er sånn med alle. Driver med paralellsamtaler. Ikke alltid han får med seg innholdet i det den andre snakker om da😒 Anonymkode: fde60...314 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #5 Skrevet 4. desember 2021 Jeg kjente engang en døv dust. H*n var døv, og en dust. Anonymkode: ce82d...b49 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #6 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Kjæresten har en helt vanvittig irriterende uvane, med å overhøre innholdet i ordene som kommer ut av munnen min. Kan ikke klage til han om det akkurat nå, for han er veldig sliten. Så må få det ut her. Typisk samtale: Jeg «Jeg fikk kjøpt den tingen du ba om i forrige uke» Han «Denne skuffen her sitter fast!» Jeg «Er du tørst?» han «nei» (svarer altså på spørsmål) Jeg «Moren min har spurt om du skal bli med i bursdag i morgen» Han «vet du hva som skjedde på jobb i dag, eller?» Det er ikke et stort eller alvorlig problem, men det er SÅ SYKT IRRITERENDE. Anonymkode: 975b7...4d9 Vi menn har en egen evne til å skru av kjerringmas ser du... Anonymkode: 3a3b6...631 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #7 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi menn har en egen evne til å skru av kjerringmas ser du... Anonymkode: 3a3b6...631 Dere har en egen evne til å bli skilt også.... Anonymkode: 85364...105 17
Cornix Skrevet 4. desember 2021 #8 Skrevet 4. desember 2021 (endret) Slik var min eksmann også, det holdt virkelig på å klikke for meg. Følte meg helt tullerusk og utmattet til slutt. Jeg vet ikke, men mistenker at han sliter med store konsentrasjonsvansker. Han hadde dessuten vansker med å følge med i en samtale han ikke genuint interesserte seg for. Og det gjaldt ikke kun meg, men familie og venner også. Ble faktisk sliten av tanken på hvordan du har det. Kanskje dere kan prøve parterapi før det er for sent? Endret 4. desember 2021 av TurdusMerula Feil ord 2
Cornix Skrevet 4. desember 2021 #9 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi menn har en egen evne til å skru av kjerringmas ser du... Anonymkode: 3a3b6...631 Hm, nei du. Dette er noe annet. Har kun opplevd det samme som TS med en tidligere partner. Jeg kan fint skru av "mannfolkmas" om jeg ønsker, så det er ikke basert på kjønn. TS beskriver en person som svarer på det totalt motsatte av hva hun formidler, det er ikke å "stenge av". 2
Ullvott Skrevet 4. desember 2021 #10 Skrevet 4. desember 2021 (endret) Jeg tror på at menn og kvinner kommuniserer ulikt. Ikke alle, og ikke like mye, men sånn i gjennomsnitt. Enkelte personer, og der er menn i flertall, er åpenbart slik at de ikke hører et spørsmål med mindre det er eksplisitt utformet som et spørsmål. Og hvis de ikke hører et spørsmål forstår de tydeligvis ikke at de trenger å ta stilling til det som blir sagt, heller. Da oppfattes det som blir sagt som "generell informasjon", og ikke noe som krever umiddelbar respons. Kanskje ligger dere i hver deres ytterkant når det gjelder kommunikasjon? På dette området holder dine egne eksempler nærmest lærebokkvalitet. 1. Jeg «Jeg fikk kjøpt den tingen du ba om i forrige uke» Han «Denne skuffen her sitter fast!» Her hører han generell informasjon om innkjøp. 2. Jeg «Er du tørst?» han «nei» (svarer altså på spørsmål) Her er det et spørsmål, så det forstår han at han må respondere på. 3. Jeg «Moren min har spurt om du skal bli med i bursdag i morgen» Han «vet du hva som skjedde på jobb i dag, eller?» Dette er en luring. Et flertall av kvinner forstår at det ligger et indirekte spørsmål her; mange menn forstår det ikke. Endret 4. desember 2021 av Ullvott 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #11 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi menn har en egen evne til å skru av kjerringmas ser du... Anonymkode: 3a3b6...631 Og ved å se på det på den måten, gjør at dere blir singel. Sånn helt plutselig, som lyn fra klar himmel 🙄 Anonymkode: f66f1...de7 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #12 Skrevet 4. desember 2021 Det hender jeg får sånne svar jeg også. Da pleier jeg å spørre om han hørte hva jeg spurte om eller om hva jeg sa, og da er svaret som oftest nei. Da sier han beklager, og spør om hva var det jeg sa. Anonymkode: c7ad5...7df 2
Cornix Skrevet 4. desember 2021 #13 Skrevet 4. desember 2021 Ullvott skrev (6 minutter siden): Dette er en luring. Et flertall av kvinner forstår at det ligger et indirekte spørsmål her; mange menn forstår det ikke. Jeg vil si de fleste menn jeg kjenner forstår at det er et spørsmål. Det er i hvert fall en kommentar det er naturlig å svare på. Så vi har en helt annen oppfatning. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #14 Skrevet 4. desember 2021 Han er dust fordi det viser at han ikke har respekt for deg og ikke er en aktiv lytter fordi han har bestemt seg for at det du sier ikke er viktig for han Anonymkode: b3319...de9 4
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #15 Skrevet 5. desember 2021 God dag mann økseskaft Han har null interesse for hva du sier. Eksen min pleide å se på leppene mine mens jeg snakket. Og sekundet leppene mine sluttet å røre på seg, så begynte han å snakke. Ikke relevant til det jeg sa. Med mindre det gagnet han å svare på det. Anonymkode: 81c2a...77a 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #16 Skrevet 5. desember 2021 Ullvott skrev (4 timer siden): 1. Jeg «Jeg fikk kjøpt den tingen du ba om i forrige uke» Han «Denne skuffen her sitter fast!» Her hører han generell informasjon om innkjøp. 2. Jeg «Er du tørst?» han «nei» (svarer altså på spørsmål) Her er det et spørsmål, så det forstår han at han må respondere på. 3. Jeg «Moren min har spurt om du skal bli med i bursdag i morgen» Han «vet du hva som skjedde på jobb i dag, eller?» Dette er en luring. Et flertall av kvinner forstår at det ligger et indirekte spørsmål her; mange menn forstår det ikke. Altså. Greit at menn ikke er like gode på å plukke opp alle mulige subtile hint i kommunikasjon, men så tilbakestående er de ikke. Anonymkode: ecee5...433 3
~ m a u d e ~ Skrevet 5. desember 2021 #17 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere har en egen evne til å bli skilt også.... Anonymkode: 85364...105 Menn blir jevnt over ikke skilt uten at minst én kvinne også blir det. Full forståelse for de som faktisk er tunghørt og som ikke får ting med seg. Men, trådstarter, at du skal være den som setter diagnose på mannen - enten dust eller døv - er bare et dårlig forsøk på å skyve skyld over på han slik at du kan slippe å forholde deg til den triste realiteten; He’s just not that into you!
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #18 Skrevet 5. desember 2021 Noen gjør det med vilje, de er narsissister. De hører kun når de selv snakker Anonymkode: a77d3...d7d
~ m a u d e ~ Skrevet 5. desember 2021 #19 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen gjør det med vilje, de er narsissister. De hører kun når de selv snakker Anonymkode: a77d3...d7d Nok en diagnose. Hvorfor ikke heller gå? Da slipper vi å få et samfunn fullt av menn som - naturlig nok, siden damene tilsynelatende vrimler hardere desto flere diagnoser mannen har - tror at dette er helt innafor oppførsel? Jeg kjenner jeg blir pissed av damer som er mer opptatt av å gi diagnoser til menn enn de er av å komme seg til helvete vekk. Menn kommer jo bare til å bli mer og mer narsissistiske, mer dustete, late som om de hører enda mindre, når det helt åpenbart er dette som trekker flest damer.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #20 Skrevet 5. desember 2021 ~ m a u d e ~ skrev (50 minutter siden): Nok en diagnose. Hvorfor ikke heller gå? Da slipper vi å få et samfunn fullt av menn som - naturlig nok, siden damene tilsynelatende vrimler hardere desto flere diagnoser mannen har - tror at dette er helt innafor oppførsel? Jeg kjenner jeg blir pissed av damer som er mer opptatt av å gi diagnoser til menn enn de er av å komme seg til helvete vekk. Menn kommer jo bare til å bli mer og mer narsissistiske, mer dustete, late som om de hører enda mindre, når det helt åpenbart er dette som trekker flest damer. Narsissisme er en utviklinggsforstyrrelse som stammer fra trauma i barndommen, det er ikke noe man "velger å være". Og nei, de trekker ikke flest damer for oftere de så lite velfungerende at de lever på trygd. Anonymkode: a77d3...d7d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå