Gå til innhold

Bli tynn..

Gjest Gjest_Ana_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ana_*
Skrevet

Det er slutt mellom meg og kjæresten min, og jeg er knust.

Jeg har helt mistet appetitten og ikke spist noe på tre uker...bare drukket vann og cola light, pluss litt kaffe.

Det verste er at jeg tror jeg gj¢r dette litt for at alle skal se hvor lei meg jeg er (inkludert eksen)

Noen andre som har hatt slike skrudde tanker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne mistet mange kilo når det ble slutt mellom henne og samboeren sin. Jeg tror ikke hun mistet kilo for å få "sympati", hvis man kan si det sånn, men fordi hun ikke hadde lyst på mat.

Det er ikke skrudde tanker. Det virker logisk for deg, men den eneste du "skader" er det selv.

:klem:

Skrevet
Ei venninne mistet mange kilo når det ble slutt mellom henne og samboeren sin.

Takk for klemmen - det varmet.

Jeg har mistet ca 11 kg, kanskje sorg er 'den mest effektive slankekur - ever'! Jeg har ikke lyst på mat, men jeg har også mistet selvtilliten fordi han var utro med meg f¢r det ble slutt - med ei som var mye tynnere.. Kanskje han ikke hadde lyst på meg fordi jeg var for feit??

Gjest Gjest_Ana_*
Skrevet
Takk for klemmen - det varmet.

Jeg har mistet ca 11 kg, kanskje sorg er 'den mest effektive slankekur - ever'! Jeg har ikke lyst på mat, men jeg har også mistet selvtilliten fordi han var utro med meg f¢r det ble slutt - med ei som var mye tynnere.. Kanskje han ikke hadde lyst på meg fordi jeg var for feit??

Dette var fra meg, trådstarter..

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble lei deg!

Men det er hans feil at han var utro. Ikke din. Han vet bare ikke bedre. Det er han som tar skade av det i det lange løp.

Det er lett for meg å si, men de kiloene du har mistet er ikke han verdt. ;)

Når livet er jævli, så kan det bare gå en vei, nemlig opp! Og du skal se at du finner din prins! :Nikke:

Skrevet
Når livet er jævli, så kan det bare gå en vei, nemlig opp! Og du skal se at du finner din prins! :Nikke:

Jeg tror jeg tenker inni meg at jeg skal bli tynn, så skal han se. Få meg ny kjæreste som setter pris på meg, mens han innser hva han mistet..

Jeg er ikke en fjortis, altså - jeg er 33..

Takk for feedback lillesky :klem:

Skrevet

Kjære deg! Dette her er en skummel tankegang altså! Jeg kjenner meg igjen i tankegangen din - OG jeg vet hvor jævlig det er når noen er utro. Det er så vondt, så vondt, så vondt, jeg tror veldig mange ikke vet hva de gjør når de er med på utroskap, enten de er den som bedrar eller som er elsker/-inne! Kjenner også igjen at det er veldig lett å ikke bry seg om mat når man har det skikkelig jævlig. Uansett så blinker mine VARSELLAMPER når jeg leser om dine slanketanker. Høres ut som noe som KAN (må absolutt IKKE, heldigvis) utvikle seg til skikkelige spiseforstyrrelser. Husk at du under ingen omstendighet blir lykkeligere av å slanke deg til oppmerksomhet eller straffe kroppen din med vann/cola/kaffe. Veldig lite bra for deg. Vær så snill - hvis dette fortsetter, så snakk med noen, og gjerne med noen profesjonelle, IRL, slik at du ikke utvikler noe. HVIS du skulle utvikle spiseforstyrrelser så er det et skikkelig helvete, det sier alle som har/har hatt det. (Jeg har selv hatt bare en mild grad, og det var ille nok).

Jeg prøver ikke å fortelle deg at du har det og lage selvoppfyllende profeti eller svartmale her. Jeg kjenner bare så altfor godt igjen tankegangen din.

Uansett hvor jævlig det er nå, så hjelper det ikke å dytte seg selv enda lenger ned. Ønsker deg gode ting og en trofast neste kjæreste. :klem:

Skrevet

Har vært i samme situasjon som deg, selv om jeg ikke akkurat gjorde det pga. ønsket sympati. Føler du apetitten er nedsatt som følge av bruddet, eller er du mer på jakt etter sympatien med vektnedgangen?

Skrevet

Jeg gikk ned ca 5 kg da det ble slutt med han jeg bodde sammen med før. Matlysten forsvant bare i begynnelsen, jeg gjorde ingenting for det, og det var i alle fall ikke for å få sympati! Jeg visste det måtte bli sånn og så igrunnen fremover, så de kiloene for min del var bare bonus. Men du må prøve å få i deg mat igjen og komme over denne mannen. En som har vært utro er ikke verdt sorgen. Det høres ikke sunt ut.

Gjest Gjest_Ana_*
Skrevet
HVIS du skulle utvikle spiseforstyrrelser så er det et skikkelig helvete, det sier alle som har/har hatt det. (Jeg har selv hatt bare en mild grad, og det var ille nok).

Jeg prøver ikke å fortelle deg at du har det og lage selvoppfyllende profeti eller svartmale her. Jeg kjenner bare så altfor godt igjen tankegangen din.

Takk for klemmen. Jeg har hatt spiseforstyrrelse on-off siden jeg var 15... trodde jeg var over det, men i dette forholdet har det kommet litt tilbake..

Når jeg ikke spiser, f¢ler jeg at jeg har kontroll over livet mitt igjen. At det medf¢rer at jeg blir tynnere (slank?) for min neste 'potensielle' kjæreste ser jeg på som et pluss.

Ingen fare ennå, veier mer enn 50 kg.

Vet faktisk ikke hva jeg skal gj¢re - på den ene siden er jeg veldig rasjonell, på den andre klarer jeg ikke komme meg ut av selvmedlidenheten... Er så uendelig trist..

Gjest Gjest_Ana_*
Skrevet
Har vært i samme situasjon som deg, selv om jeg ikke akkurat gjorde det pga. ønsket sympati. Føler du apetitten er nedsatt som følge av bruddet, eller er du mer på jakt etter sympatien med vektnedgangen?

Appetitten er nedsatt fordi jeg ikke sover om nettene - tror det meste dreier seg om 'kontroll over livet mitt igjen'.. Sympati og vektnedgang er vel mottatte tilleggseffekter..

Jeg vet jeg ikke takler dette riktig, men det f¢les som den eneste måten jeg makter å gj¢re det på...

Gjest Gjest_Ana_*
Skrevet
Jeg gikk ned ca 5 kg da det ble slutt med han jeg bodde sammen med før. Matlysten forsvant bare i begynnelsen, jeg gjorde ingenting for det, og det var i alle fall ikke for å få sympati! Jeg visste det måtte bli sånn og så igrunnen fremover, så de kiloene for min del var bare bonus. Men du må prøve å få i deg mat igjen og komme over denne mannen. En som har vært utro er ikke verdt sorgen. Det høres ikke sunt ut.

Jeg vet tankene mine er 'skrudde'...og sympati-biten er vel sånn: "...jeg skal vise dem/han, jeg..."

Men også at hun som han var utro med var så mye tynnere (tror jeg, så henne ikke så n¢ye - tok dem på fersken i sengen vår) - og at "...bare jeg blir tynn, så.."

Vet ikke jeg - har ikke noen unnskyldning for å drive rovdrift på meg selv, men jeg f¢ler i hvert fall at jeg har kontroll igjen

Gjest Gjest_lilli_*
Skrevet

jeg ser du kaller deg Ana..... ikke fall tilbake i samme spor det er ikke verdt det.

Skrevet
jeg ser du kaller deg Ana.....  ikke fall tilbake i samme spor det er ikke verdt det.

???

Skrevet
jeg ser du kaller deg Ana.....  ikke fall tilbake i samme spor det er ikke verdt det.

Jeg reagerte på det samme. Det virker som om du innerst inne vet veldig godt hva som holder på å skje... Dette er ikke en vanlig "slutte å spise"-reaksjon etter å ha blitt utsatt for et svik. Det er du som forsøker å gjenvinne kontrollen - gjennom maten. Vær forsiktig nå, og få hjelp. Ingen utro drittsekk er verdt at du blir syk. :klem:

Skrevet
Ingen fare ennå, veier mer enn 50 kg.

Vet ikke om jeg skal pirke litt her jeg, men jeg mener det kan være farlig allerede fordi det er potensielt farlig.. Hvis du skjønner. Dvs at ethvert skifte inn i det sporet du er i nå, er farlig. Lukter litt vel mye av spiseforstyrret-tankegang her når noe "ikke er farlig" før det nesten er for sent. (Dette tror jeg du vet, og jeg tror også du vet at man "bør ta tak i det", så det er vel ikke noe jeg kan si som egentlig hjelper deg så mye. Dessuten er vel du eksperten på hva som hjelper deg og ikke, hadde det vært enkelt å bli kvitt spiseforstyrrelser, så hadde du jo vært kvitt det for lenge siden). Kjenner igjen kontroll-tankegangen. (Fysj!)

Lurer litt på om det er vits i at jeg skriver mine tanker her, for jeg tror du uansett er den største eksperten på deg selv og har vært innom alle tanker rundt sykdommen som jeg kan komme opp med.

Tror du innerst inne at det hadde noe å si om hun var litt tynnere enn deg?

Så grusomt det må være å ferske sin egen kjæreste mens han har sex med en annen! Fy f....!!!! Skal du "vise ham" for å få ham tilbake, eller bare for at han skal angre, se hva han går glipp av, etc.. (Akkurat nå er jeg selvsagt fristet til å si at han ikke fortjener deg etc, men dette vet jeg jo ingenting om, dessuten har jeg selv tilgitt mannen min da han var utro.)

Tror nok du må bestemme deg for om du skal la ønsket om å bli frisk eller ønsket om "det andre" (selvmedlidenhet/kontroll/vise ham/dem) seire. Du vet sikkert metoder for hvordan du selv ble bedre igjen de andre gangene du hadde det ille. Hvis du tør/greier å gi avkall på sykdommen, så bruk disse metodene. Selv om det er vanskelig.

Lykke til.

Gjest Gjest_Ana_*
Skrevet
Jeg reagerte på det samme. Det virker som om du innerst inne vet veldig godt hva som holder på å skje... Dette er ikke en vanlig "slutte å spise"-reaksjon etter å ha blitt utsatt for et svik. Det er du som forsøker å gjenvinne kontrollen - gjennom maten. Vær forsiktig nå, og få hjelp. Ingen utro drittsekk er verdt at du blir syk.  :klem:

Skulle ¢nske jeg bare *knips!* var perfekt tynn... og hadde en kjæreste som jeg var like glad i som jeg var i ham.. Og som jeg kunne stole 100% på.

Jeg klarer ikke få 'hjelp' IRL for det er ingen som helt kan fjerne smerten jeg f¢ler, derfor er det godt å 'snakke' med dere

Takk for omtanken. Vet ikke egentlig hva jeg ville med innlegget, det er vel bare at det er godt å få det ut

Skrevet
Tror du innerst inne at det hadde noe å si om hun var litt tynnere enn deg?

Så grusomt det må være å ferske sin egen kjæreste mens han har sex med en annen! Fy f....!!!! Skal du "vise ham" for å få ham tilbake, eller bare for at han skal angre, se hva han går glipp av, etc.. (Akkurat nå er jeg selvsagt fristet til å si at han ikke fortjener deg etc, men dette vet jeg jo ingenting om, dessuten har jeg selv tilgitt mannen min da han var utro.)

Takk.

Ja, det var smertefullt, og hele livet mitt falt i grus akkurat da.

Jeg vet ikke hvorfor eksakt, vet bare at jeg trenger litt tid for å takle dette..

Kanskje litt for at han skal se 'hva han gikk glipp av' og angre, kanskje gi ham skyldf¢lelse for hva han har gjort mot meg - vet ikke..

Det er akkurat som om hjernen min har to sider: Den ene vil vise verden (og han) at jeg klarer meg supert, den andre vil bare være 'offeret' (kanskje så alle kan forstå hvordan han ¢deal meg..)

Ingen logikk, jeg vet.

Gjest Gjest_Ana_*
Skrevet
(kanskje så alle kan forstå hvordan han ¢deal meg..)

Skulle være ...hvordan han ¢dela meg...

Gjest Gjest_Ana_*
Skrevet

Tror det flaueste er å være 33 og så svak..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...