AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #1 Skrevet 4. desember 2021 Baby på 6 måneder her, godt i hold og vi har fått klarsignal for å avvenne nattammingen. Men hvordan gjorde dere det? Er det bare å stoppe å gi pupp? Skal jeg løfte han opp og bysse eller bare stryke han mens han ligger? Han tar smokk også, men våkner ofte når den faller ut så ser helst at han sovner uten den Anonymkode: 803d1...ecd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #2 Skrevet 4. desember 2021 Jeg trøstet babyen min gjennom skrikingen. Holdt han og var trygg og stabil og sang. Det tok da 3 netter. Anonymkode: d33c1...4a1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #3 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg trøstet babyen min gjennom skrikingen. Holdt han og var trygg og stabil og sang. Det tok da 3 netter. Anonymkode: d33c1...4a1 Hvor gammel var baby da? gråt hen mye? Og hvor mange amminger hadde dere i utgangspunktet? Anonymkode: 803d1...ecd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #4 Skrevet 4. desember 2021 Gjorde det ved 7,5 mnd. Pappaen tok det. Trøstet, koste, og tilbød vann. Gikk veldig fint. Tok 3 dager her også Anonymkode: 38594...9ff
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #5 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg trøstet babyen min gjennom skrikingen. Holdt han og var trygg og stabil og sang. Det tok da 3 netter. Anonymkode: d33c1...4a1 Ca.samme her. Min gråt som bare det, for han elsket pupp. Han var umulig å trøste, (med annet enn pupp😅) så da måtte jeg bare være der med han i gråten. I følge helsestasjonen var dette måten å gjøre det på, det er greit at de gråter masse, så lenge du er der med barnet i gråten. Jeg tok det litt gradvis, for min hadde veldig mange oppvåkninger og spising på natt, som var blitt vane etter en lang periode med magevondt og refluks. På det tidspunktet jeg vendte av nattammingen hadde han ikke disse plagene lenger, men våknet ofte for pupp av vane. Jeg startet med å nekte han pupp annenhver gang han våknet, da fikk han vann, smokk og nærhet. Etter mye styr sovnet han til slutt, og sånn holdt vi på noen dager. Jeg syns det gikk overraskende fort med tanke på hvor mange oppvåkninger han hadde og hvor intenst han gråt. Anonymkode: 03720...45f
RockyRose Skrevet 5. desember 2021 #6 Skrevet 5. desember 2021 Lurt å la pappa eller annan omsorgsperson ta det enn den som ammar. Då er jo brystet rett der, så sikkert vanskeleg å forstå kvifor dei ikkje får. Eg la meg på eit anna rom og lot pappa sove med han. Først avvente vi at han skulle ligge på brystet heile natta og fekk kun 2x måltid på natta, då eg snart skulle i arbeid igjen. Etter kontroll på hs som sa vi skulle avvenne nattamming heilt gjekk vi over til 1x( for å prøve roleg nedtrapping, men eigentleg unødvendig då han ikkje trengde dette heller), i 2 netter og deretter heilt slutt. Gjekk veldig fint her, pappa kosa og gav han vatn. Så og sei ingen gråting
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #7 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hvor gammel var baby da? gråt hen mye? Og hvor mange amminger hadde dere i utgangspunktet? Anonymkode: 803d1...ecd Babyen var 8 måneder. Åh, er usikker på hvor mange amminger vi hadde da, husker dessverre ikke! Han gråt mye, men bare så lenge at han forstod at han ikke kom til å få pupp. Så det var gråting kanskje maks 20 minutter ved amme-oppvåkningene. Jeg roet han helt og koste og sang og bysset hver gang. Han var helt fortvilet, men jeg visste at det bare var fordi det var nytt for han, så fant en ro i det. Anonymkode: d33c1...4a1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Babyen var 8 måneder. Åh, er usikker på hvor mange amminger vi hadde da, husker dessverre ikke! Han gråt mye, men bare så lenge at han forstod at han ikke kom til å få pupp. Så det var gråting kanskje maks 20 minutter ved amme-oppvåkningene. Jeg roet han helt og koste og sang og bysset hver gang. Han var helt fortvilet, men jeg visste at det bare var fordi det var nytt for han, så fant en ro i det. Anonymkode: d33c1...4a1 Ga vann for at han skulle skjønne at det ikke ble pupp. Anonymkode: d33c1...4a1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ca.samme her. Min gråt som bare det, for han elsket pupp. Han var umulig å trøste, (med annet enn pupp😅) så da måtte jeg bare være der med han i gråten. I følge helsestasjonen var dette måten å gjøre det på, det er greit at de gråter masse, så lenge du er der med barnet i gråten. Jeg tok det litt gradvis, for min hadde veldig mange oppvåkninger og spising på natt, som var blitt vane etter en lang periode med magevondt og refluks. På det tidspunktet jeg vendte av nattammingen hadde han ikke disse plagene lenger, men våknet ofte for pupp av vane. Jeg startet med å nekte han pupp annenhver gang han våknet, da fikk han vann, smokk og nærhet. Etter mye styr sovnet han til slutt, og sånn holdt vi på noen dager. Jeg syns det gikk overraskende fort med tanke på hvor mange oppvåkninger han hadde og hvor intenst han gråt. Anonymkode: 03720...45f Fint å se flere gjorde det på samme måte som oss egentlig. Syntes det var så brutalt å skulle nekte barnet både pupp OG meg! For jeg var jo alltid der ved oppvåkninger ellers. Anonymkode: d33c1...4a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå