AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #1 Skrevet 4. desember 2021 Har en fantastisk datter på 9 år. Hun er sensitiv, omsorgsfull, sosial, er lett å ha med å gjøre i fht oppdragelse og er en varm og snill person. Jeg har vært virus syk i 5 uker, og begynner å komme meg, men opplever at jeg blir "lei" av min datter...hun oppleves klengende, masete, stiller masse spm I upassende sammenhenger (f.eks når vi vil se på et tv program eller er i tlf, hun får beskjed om å vente). Hun kan til tider ligge oppå meg, eller sitte klistret når vi f.eks skal se på film sammen. Jeg er fremdeles ikke helt restituert, men er ikke dårligere enn at jeg utfører daglige oppgaver men i litt saktere tempo. Jeg følger opp på aktiviteter på lik linje som pappan(henter,bringer, leksesjekk, kjører og henter hos venner, ), handler etc.... Hun er en mark inne selv om hun har vært ute fler timer hver dag.... Jeg merker jeg svarer brått og surt etter som spm blir flere og flere..... Er der greit å bli "lei" av egne barn? Aldri kjent på det før, så føler meg som en dårlig mor i dag. Vi foreldre bor sammen. Anonymkode: 2604e...aba
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #2 Skrevet 4. desember 2021 føler det samme selv en gang i blant, mini her kan være sikkelig dramaqueen og blir 9 i febuar Anonymkode: 086c3...b2a 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #3 Skrevet 4. desember 2021 Kunne det vært en ide å bytte barn med en annen familie? Vet ikke om det er lov men. Anonymkode: b9839...632
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #4 Skrevet 4. desember 2021 Vil si det er normalt med tanke på at du er syk. Jeg merker selv, nå som munnbind er påbudt igjen her jeg bor at jeg også svarer mer brått, har lavere tålmodighet og har mye mer hodepine. Når våre nyskjerrige barn skal snakke, gjerne i kor under middagen og stille all slags spørsmål, da topper det seg. De er de fineste jeg vet om, men gud de kan være slitsomme også. Anonymkode: a3a3f...956 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #5 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil si det er normalt med tanke på at du er syk. Jeg merker selv, nå som munnbind er påbudt igjen her jeg bor at jeg også svarer mer brått, har lavere tålmodighet og har mye mer hodepine. Når våre nyskjerrige barn skal snakke, gjerne i kor under middagen og stille all slags spørsmål, da topper det seg. De er de fineste jeg vet om, men gud de kan være slitsomme også. Anonymkode: a3a3f...956 Hva gjør du når det topper seg? Anonymkode: 2604e...aba
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #6 Skrevet 4. desember 2021 Tror dette er mer normalt enn du tror og mange vil innrømme. Jeg har venner som jeg kjenner veldig godt som har barn, og jeg ser innimellom at de blir irritert på barna sine og virker lei. Anonymkode: 7e95a...e87 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #7 Skrevet 4. desember 2021 Jeg har en med adhd som griner når han kjeder seg 😬😬 har hatt feber og lang uke på jobb, og med 3 korona tilfeller på hans trinn turte jeg ikke ta han med på noe i da siden vi har hatt feber og magesjau.. Er kjempesliten. Masse sutring og kjedelig og grining. Roping med en gang jeg setter meg på do. Hehe. Jeg går en tur ut når det er ille for å kjøpe noe godt til oss på butikken. Da roer han seg litt alene. Anonymkode: eb8c8...243
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #8 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kunne det vært en ide å bytte barn med en annen familie? Vet ikke om det er lov men. Anonymkode: b9839...632 Haha, denne var fin😅 Men ja, det kunne vært effektivt! TS virker jo å ha det veldig lett (selv om hun kanskje ikke ser det selv). Anonymkode: 1ba09...ae2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #9 Skrevet 4. desember 2021 Jeg har ikke barn men forstår fullt og helt at man kan bli lei av egne barn og vil tro det er ganske vanlig. Anonymkode: 9d933...651 1
Knots Skrevet 5. desember 2021 #10 Skrevet 5. desember 2021 Lei av barna mine hver dag jeg. Så legger de seg, og jeg blir sittende å se på bilder og videoer av dem på mobilen fordi jeg er så glad i dem. Helt normalt. 8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #11 Skrevet 5. desember 2021 Jeg blir også hele tiden lei av mine unger og syntes de er plagsomme. Jeg er mest imponert over at du ikke har kjent på det før nå! De er jo verdens fineste unger også selvfølgelig, men også utrolig irriterende. Har det vel fra sin mor, høhø. Anonymkode: 1876b...25b 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #12 Skrevet 5. desember 2021 Er denne klengete oppførselen kommet nå, etter at du ble syk? For meg kan det se ut som om hun trekker deg nærmere seg (klenger, maser) fordi hun kanskje er bekymret for deg, hverdagen deres er annerledes enn den pleier - du orker kanskje ikke like mye som før? Barna klarer ikke alltid å sette ord på slike følelser og bekymringer, og viser det med handlinger. Jeg gjetter på at oppførselen vil avta om hun får mer bekreftelse fra deg på at dette ikke er farlig. Det er lov, og normalt å være lei av egne barn med jevne mellomrom, men det er ikke lov å la vansker med regulering av egne følelser (lei av) gå ut over barnet ved at man snakker nedsettende til barnet, utøver vold eller neglisjere det på andre måter. Så om det er den spesifikke oppførselen hennes som irriterer deg - finn ut hvorfor, og se om dere klarer å finne ut hvordan oppførselen kan minimeres. Vinn-vinn for alle. Anonymkode: 84984...79c 6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #13 Skrevet 5. desember 2021 Er lei av mine hver dag. Har 3 tenåringer. En med autisme og en med adhd og en typisk. Like slitsomme alle 3 på hver sin måte. Han med autisme er ganske needy og deprimert, hun med adhd er en tikkende bombe og han typiske er en generelt sur ungdom. Gleder meg til de blir voksne så jeg og mannen kan få litt kvalitetstid alene uten henting og bringing og krangel, suring og mas hver bidige dag Anonymkode: 842ed...d61 2
Doktor Dyregod Skrevet 5. desember 2021 #14 Skrevet 5. desember 2021 Det er så klart lov å mene det. Men det bør ikke barne få vite.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #15 Skrevet 5. desember 2021 Ja det er fullt lovlig. Jeg er lei av ungdommen rett som det er. Anonymkode: c4590...cca
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #16 Skrevet 5. desember 2021 Ja..helt vanlig..åsså flytter de ut og man savner dem sånn at de gjør vondt.. Anonymkode: bac09...2e6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #17 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er denne klengete oppførselen kommet nå, etter at du ble syk? For meg kan det se ut som om hun trekker deg nærmere seg (klenger, maser) fordi hun kanskje er bekymret for deg, hverdagen deres er annerledes enn den pleier - du orker kanskje ikke like mye som før? Barna klarer ikke alltid å sette ord på slike følelser og bekymringer, og viser det med handlinger. Jeg gjetter på at oppførselen vil avta om hun får mer bekreftelse fra deg på at dette ikke er farlig. Det er lov, og normalt å være lei av egne barn med jevne mellomrom, men det er ikke lov å la vansker med regulering av egne følelser (lei av) gå ut over barnet ved at man snakker nedsettende til barnet, utøver vold eller neglisjere det på andre måter. Så om det er den spesifikke oppførselen hennes som irriterer deg - finn ut hvorfor, og se om dere klarer å finne ut hvordan oppførselen kan minimeres. Vinn-vinn for alle. Anonymkode: 84984...79c Er ikke voldelig, snakker ikke nedlatende til henne eller neglisjerer henne. Jeg møter henne med litt kortere svar enn normalt, et kroppspråk (som for henne skaper litt uro, så jeg jobber daglig med tips fra en familie terapeut for å endre det), og jeg uttrykker nok i kroppsspråket en litt mindre entusiasme ovenfor henne på ting hun vil vise meg eller fortelle meg f.eks Anonymkode: 2604e...aba
Gjest BethD Skrevet 5. desember 2021 #18 Skrevet 5. desember 2021 Knots skrev (8 timer siden): Lei av barna mine hver dag jeg. Så legger de seg, og jeg blir sittende å se på bilder og videoer av dem på mobilen fordi jeg er så glad i dem. Helt normalt. Gråter også en skvett om man har dårlig samvittighet. Noe man somregel alltid har
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #19 Skrevet 5. desember 2021 Ts du er jo sliten. Kan ikke pappaen ta over litt og finne på ting med henne? Hun savner deg og vil sikkert trøste deg fordi hun merker at du er knappere i svar. Jeg blir sånn også når jeg er sliten med min på 9. Da må han få klem og øye kontakt. Man må liksom bare karre tik seg overskudd og gi en kos og klem og smil og gode ord.😅 Anonymkode: eb8c8...243
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2021 #20 Skrevet 6. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 9.39): Er lei av mine hver dag. Har 3 tenåringer. En med autisme og en med adhd og en typisk. Like slitsomme alle 3 på hver sin måte. Han med autisme er ganske needy og deprimert, hun med adhd er en tikkende bombe og han typiske er en generelt sur ungdom. Gleder meg til de blir voksne så jeg og mannen kan få litt kvalitetstid alene uten henting og bringing og krangel, suring og mas hver bidige dag Anonymkode: 842ed...d61 Hva er en typisk? Anonymkode: 1ba09...ae2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå