Gå til innhold

Bhg ansatt sa til barn: "om du gjør det kan du DØ!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger lufte dette. Jobber et sted lite er på stell, og jeg kjenner det begynner toppe seg litt. Tidligere i uka skrek en ansatt til noen av barna som ville sette inn cd spilleren. "om du gjør det kan du dø!!!!" 

Hun begrunnet det med at hun var lei styret med den. 

😬

Anonymkode: af4f1...305

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det helt normalt?! 

Skrevet

Eh. Veldig merkelig. 

Anonymkode: 77e68...03a

Skrevet

Hvor skulle de sette inn cd-spilleren?
Cd-spillere bør helst ikke flyttes så mye, spesielt ikke mens de er i bruk. Og kanskje spesielt ikke av små babyer.

Anonymkode: d97c9...a8d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor skulle de sette inn cd-spilleren?
Cd-spillere bør helst ikke flyttes så mye, spesielt ikke mens de er i bruk. Og kanskje spesielt ikke av små babyer.

Anonymkode: d97c9...a8d

Babyer?!! De var jo ikke så så barn. De skulle bare sette i kontakten, hun skrek det fordi hun var lei. Den sto jo på gulvet. 

Skrevet

Uakseptabelt! Snakk om å skape engstelige barn. 

Anonymkode: 0127d...3f9

Skrevet

Når du sier at barnet skulle sette inn kontakten tenker jeg at barnehagebarn kanskje ikke bør håndtere stikkontakter? Det kommer jo an på hvordan kontaktene er sikret, men små fingre og kontakter er noe av det som faktisk kan være ganske farlig sammenliknet med mye annet. 

Anonymkode: 145aa...b5e

• Liker 6
Skrevet

Ok, så har hun sagt noe litt lite gjennomtenkt, i en situasjon der hun var sliten og lei. Hvem har ikke det?

Barn får høre mye rart, og de oppfatter mye rart. Jeg tviler på at de får varige traumer av kommentaren, og kanskje de lærer seg å være forsiktig med elektrisk utstyr.

• Liker 7
Skrevet

Alle kan si noe lite gjennomtenkt innimellom, vi er jo bare mennesker.

Anonymkode: 9bde1...557

• Liker 1
Skrevet

Barnet mitt får ikke lov av meg til å sette noe i stikkontakten. Jeg skjønner godt at en stressa barnehageansatt kan få hjertet litt i halsen når barna driver med stikkontakten. Uhell med dødelig utfall kan faktisk skje. 

Anonymkode: f9e57...cf8

• Liker 6
Skrevet

Oi oi oi, hvordan går det med barnet? Håper dere kjørte det på legevakten og kontaktet psykologisk traumeteam umiddelbart!!!!!!

Anonymkode: 061c0...370

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Barnet mitt får ikke lov av meg til å sette noe i stikkontakten. Jeg skjønner godt at en stressa barnehageansatt kan få hjertet litt i halsen når barna driver med stikkontakten. Uhell med dødelig utfall kan faktisk skje. 

Anonymkode: f9e57...cf8

Jeg lurer også på hvorfor alt skal være så politisk korrekt idag at man ikke engang kan advare barn mot åpenbare farer; små barn og elektrisitet er livsfarlig, og man må si klart ifra hva som ikke er lov. Dersom det faktisk er slik i barnehagen at barn kan flytte CD-spillere og knote med stikkontakter, burde det i aller høyeste grad være grunn til å reagere på barnehagens ansvar ovenfor barnas sikkerhet. Hva blir det neste? At 2-årige Jonas må få lov til å flytte kjelen på den glovarme kokeplaten fordi barnet kan få psykiske traumer dersom man forteller hva dette kan føre til?

Så hva skulle den stakkars barnehageansatte ha sagt for å ikke krenke noen ...?

Anonymkode: e2d87...f7b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg lurer også på hvorfor alt skal være så politisk korrekt idag at man ikke engang kan advare barn mot åpenbare farer; små barn og elektrisitet er livsfarlig, og man må si klart ifra hva som ikke er lov. Dersom det faktisk er slik i barnehagen at barn kan flytte CD-spillere og knote med stikkontakter, burde det i aller høyeste grad være grunn til å reagere på barnehagens ansvar ovenfor barnas sikkerhet. Hva blir det neste? At 2-årige Jonas må få lov til å flytte kjelen på den glovarme kokeplaten fordi barnet kan få psykiske traumer dersom man forteller hva dette kan føre til?

Hva har dette med politikk eller politisk korrekthet å gjøre?

Skrevet

Det kan være stressende i bhg av og til så en slik kommentar ville jeg ikke lagt så mye i. Men, jeg personlig ville nok helst gått bort til barna og satt i kontakten og snakket med dem om det.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva har dette med politikk eller politisk korrekthet å gjøre?

Veldig mye.

Den gammeldagse måten å fortelle barn hva man ikke måtte leke med (stikkontakter og platekjeler) fungerte forbausende godt og effektivt med tanke på at både hjem og barnehager hadde langt mindre sikring enn idag.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

«Du kan få støt», «du kan skade deg», «du kan få veldig vondt». Man MÅ ikke advare om verst tenkelige utfall. Likevel så skjønner jeg at den ansatte kan si noe uheldig i en stresset situasjon. Det har vel de fleste. 

Anonymkode: cf8ba...154

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...