Gå til innhold

Hvorfor er Haugesund så billig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette huset til bare 7 millioner😲?

Sikkert litt oppussing , men fortsatt under 10 millioner.

Anonymkode: dfd69...627

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at pga. stygg dialekt, så er det ikke populært å flytte dit. Foreldre vil ikke at barna skal få den dialekten.

Anonymkode: 1ce9f...c69

• Liker 2
Skrevet

Det er kanskje ikke så mange pengesterke folk der. Ingen oljeindustri, litt begrenset arbeidsmarket. Det er en ganske liten by. For at folk skal kunne betale 7 mill for en enebolig må de jo ha god inntekt. Det er jo ikke så mange streder i Norge det er vanlig å betale 10 mill for et hus. 

Anonymkode: ef6e6...df1

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du tenker at huset har en for lav prisantydning?

Anonymkode: edb7e...90f

Skrevet

Hva mener du er spesielt med det huset...? Jeg tenkte det var veldig overpriset til å ligge i Haugesund. Som forøvrig er i gokk. 

Anonymkode: 67777...358

• Liker 3
Skrevet

Jeg vokste opp i det området, og hadde aldri betalt så mye for et hus der. Og i hvert fall ikke latt ungene gå på den nærmeste ungdomsskolen. Hadde heller betalt for privatskole (Steinerskolen er rett i nærheten).

Jeg flyttet fra Haugesund for 25 år siden, og har aldri sett meg tilbake.

Anonymkode: 5744c...006

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er kanskje ikke så mange pengesterke folk der. Ingen oljeindustri, litt begrenset arbeidsmarket. Det er en ganske liten by. For at folk skal kunne betale 7 mill for en enebolig må de jo ha god inntekt. Det er jo ikke så mange streder i Norge det er vanlig å betale 10 mill for et hus. 

Dette stemmer jo ikke i det hele tatt. Veldig mange fra Haugesund jobber jo i oljebransjen. Du kan umulig være særlig kjent i byen.

Jeg tror Haugesund faller mellom to stoler; nemlig Bergen og Stavanger, som begge er mer attraktive byer. I tillegg er byen kjent som en skikkelig narkoby, det er stort sett elendig vær hele året, og det er en døll by. Jeg har bodd der.
Og hvis dette huset hadde ligget et annet sted i byen, ville det nok kostet en del mer. 

Anonymkode: 166ca...ac6

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du er spesielt med det huset...? Jeg tenkte det var veldig overpriset til å ligge i Haugesund. Som forøvrig er i gokk. 

Anonymkode: 67777...358

Det er et stort hus, og ganske flott vil jeg si. I Oslo hadde det kostet mellom 13 og 17 millioner.

Skrevet

Syns huset var flott! Er ikke fra Haugesund, men har vært der og syns det var en overraskende fin by. Mye fine eldre hus, som er godt ivaretatt.  

Hadde gjerne kjøpt dette. :)

Anonymkode: 2d013...ffc

Skrevet

Fordi det er et rævhull av et sted, så enkelt som det. Det der var også en spinnvill pris, spør du meg.

Anonymkode: c3fff...91d

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

totaltkostnad på 7,4 mill ser da rimelig greit ut her, uten å tenke at det er overaskende billig?

Det er jo kun 2 eneboliger på finn(309-311m2) som er dyrere.

Endret av Chomsky89
Skrevet

Området boligen ligger i er veldig populært for barnefamilier og folk som liker å gå tur. Det ligger også nærme store idrettsanlegg.

De siste årene har det hendt at hus i dette området har blitt kuppet før visning, så jeg tror at de er litt vel overmodige i prisantydning her og håpte på kupping. 

Huset er helt okei, området er bra, men ikke helt vanlig med hus i den prisklassen enda. 

Anonymkode: cf6b9...4d9

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva snakker du om 🙈 Er jo mange der som jobber i oljeindustrien.

Anonymkode: f5855...3fe

• Liker 2
Skrevet

Nå er ikke jeg kjent i Haugesund og heller ikke boligprisene der, men det er mye bolig for pengene synes jeg da.

Anonymkode: 34841...6dc

Skrevet

Det er rimlig å både eie og leie i Haugesund. Men byen i seg selv er kjedelig og lite jobber. Men om du bor for å jobbe og å ha barn så kan det kanskje være ok. Det finnes butikker, kino, resturanter o.l som andre byer i Norge. 

Det som skiller haugalendinger fra andre er at vi er lite stolt av der vi er i fra og vi synes heller ikke vi har fin dialekt. 

Hilsen lokal

Anonymkode: f8bb1...ff8

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Syns huset var flott! Er ikke fra Haugesund, men har vært der og syns det var en overraskende fin by. Mye fine eldre hus, som er godt ivaretatt.  

Hadde gjerne kjøpt dette. :)

Anonymkode: 2d013...ffc

Ja, er mye eldre bebyggelse i Haugesund. Det var skikkelig boom der under jobbetiden etter første verdenskrig, så Haugesund har faktisk flest hus i jugendstil en noen annen plass i landet 😊

Anonymkode: afd6b...cf8

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes Haugesund er fint, kunne godt bodd der. Men ville ikke bodd der, ville bodd et sted med havutsikt i en nybygget funkisbolig, noe man kan få for den prisen i det området.

Anonymkode: 3f0b2...160

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...