Gå til innhold

Hiv test av kjærste

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det galt av meg å ønske hiv test av kjæresten min?

Har selv tatt slik test (Selv om jeg ikke har hatt mer en en tidligere partner...)

Håper dette vill motivere henne...

Er litt redd for hvordan hun reagerer, vil ikke at hun skal tro at jeg syntes hun er "lett på tråden"....

Ønker bare å ha et ærlig og ordentlig forhold!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes ikke det er galt nei! test for clamydia også dere.

Det kan bli litt bedre om du foreslår at dere skal teste dere sammen, selv om du har testet før.

Skrevet

Nei, det er ikke galt. Det er tvert imot veldig riktig og ansvarlig. Foreslå at dere begge skal gjøre det, og ta med clamydia også, som Rosin skrev over.

Skrevet

Det er riktig og nødvendig og burde være en selvfølge!

Og ja, HIV og chlamydia er det viktigste.

Skrevet

syns heller ikke det er galt! hadde bare flere tenkt sånn! viser jo bare å fornuftig og ansvarsbevisst du er! :)

Skrevet

Jeg har testet meg flere ganger. Vi testet oss før vi flyttet sammen. Greit å ha det unnagjort. Når en først begynner å tenke på det, slipper det liksom ikke taket, ikke morsomt å gå å være småbekymret. Jeg forklarte situasjonen til legen, og han hadde et skjema. "Vil du ta alle testene?" spurte han, og det sa jeg selvsagt ja til, så jeg har testet for alt, men vet ikke nøyaktig hva.... alle seksuelt overførbare sykdommer, regner jeg med.

Klart det kan misforståes at du ber henne teste deg, det kommer an på hvordan du ordlegger deg. Si noe om at forholdet begynner å bli så seriøst at du vil ta det et steg videre, du vil at dette skal vare lenge bla bla bla, derfor foreslår du at dere skal gå å teste dere (begge to), sånn at alt er på stell og så slipper dere å tenke på det mer.

Synes det er flott at du tenker på dette, det er modent og ansvarlig.

PS: noen som vet hvor mange som er hiv-smittet i Norge, og hvor mange som blir smittet hvert år? Bare lurer.

Skrevet

Jeg synes ikke man skal hive testen av sin kjære nei. Slemt gjort.

Skrevet

selvsagt tester man seg!skulle jo bare mangle.det er noe alle burde gjøre!!!

Skrevet

Med tanke på at kvinner statistisk sett er relativt lause, er det naturlig å kreve hiv-test av dama si.

Morten

Skrevet
Med tanke på at kvinner statistisk sett er relativt lause, er det naturlig å kreve hiv-test av dama si.

Morten

Du klarte bare ikke å la vær, eller? :roll:

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Jeg forlangte at kjæresten testet seg for HIV og klamydia før vi hadde ubeskyttet sex. Gjorde selvfølgelig det samme selv.

Skrevet

Ville også bedt mannen om testing. Det er mannfolka som oftest sprer smitte som clamydia siden de har så få sympomer og ikke vet hva en GU er for noe. Vi kvinnfolk er oftest til regelmessig kontroll pga prevensjon og celleforandringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...