Gå til innhold

Min mann får cellegiftbehandling men vil kun ha sin sønn på besøk og ikke min datter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann går på cellegift og har perioder med dårlig immunforsvar, og da må vi rundt han ta ekstra hensyn, særlig nå når det er så mye Corona og forkjølelse.

Han har en 10 år gammel sønn som er hos oss annenhver helg, og så har jeg en datter på 22 som er student og bor for seg selv.

Saken er at siden han begynte på cellegift i oktober sier han at min datter ikke kan komme på besøk til oss fordi hun kan ta med seg smitte.

Jeg synes det er litt urettferdig siden hun har egen leilighet, har digital hjemme undervisning, og nå også hjemmeeksamen fordi det har vært smitte på hennes universitet i hele høst.

Hun har ikke vært på noe fester de to siste månedene, hun møter venner utendørs med 2 meters avstand, hun tester seg regelmessig og er ikke forkjølet.

Hun tar heller ikke kollektivtransport men kjøre sparkesykkel og sier hun gjør alt dette fordi hun ikke ønsker og påføre min mann noe virus, men hun får ikke komme på besøk likevel.

Jeg møter henne utendørs eller på en kafé, og jeg synes det er veldig leit at hun ikke kan komme opp til oss nå.

Hans sønn går i 5. klasse, er med på tre forskjellige fritidsaktiviteter i løpet av en uke der han møter barn på tvers av klassene og også jevnaldrende som ikke går på hans skole.

De er fysiske og klemmer hverandre, i tillegg er han på besøk hjemme hos venner som også har søsken og foreldre, på besøk hos besteforeldrene sine og gutten lever et ganske restriksjonsfritt hverdag.

Hans sønn har vært forkjølet to ganger i høst og er ofte snørrete når han er hos oss, nyser og hoster litt mens mannen min bagatelliserer det.

Er det jeg som er hårsår her eller han merkelig? 

Anonymkode: 88496...d03

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt ut.

Anonymkode: 2734c...4d3

• Liker 8
Skrevet

Dette er da helt bak mål! Så klart skal din datter få komme hjem når hun måtte ønske det. Glemmer han at det er DERES hus og ikke han sitt? At begge barna er like mye verdt, og skal behandles likt? 

Anonymkode: 81601...db7

• Liker 46
Skrevet

Mannen din er en dust. 

Anonymkode: 63f58...fc9

• Liker 29
Skrevet

Nå er det jo han som går på cellegift, så jeg synes ikke at hans prioritering er noe merkelig i det hele tatt. Selvfølgelig vil han tilbringe sin tid med sin sønn.  

Anonymkode: 3c707...ac5

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det handler vel om at han er villig til å risikere ekstra smitterisiko for en ung sønn? 

En 21-åring har virkelig ikke samme behovet for kontakt med en stefar. Som mest sannsynlig bare har vært i livet hennes siden hun var 11+?

Anonymkode: 68412...554

Nei men det er da godt for meg også at min datter kommer hjem.

Hun tilbringer nå hele juleferien hos sin far, og jeg og hun må møtes på cafe...😐

Ts

• Liker 26
Skrevet

Fra hans side så handler det vel om at han vil se sin egen sønn, og har ikke like stort behov for å se din datter. Da prioriterer han sin egen sønn. Litt egoistisk spør du meg

• Liker 13
Skrevet

Jeg drar ikke hjem til mor og syk stefar i frykt for å smitte han. Hans barn er der uansett. Synes det er helt fair. Jeg vil virkelig ikke være skyld i at han smittes og dør. 

Anonymkode: 22fa9...3f5

• Liker 22
Skrevet

Forstår han. Møt din datter hjemme hos henne om det er så viktig. Dere har ikke vært så lenge sammen siden hans sønn er så ung. 

Anonymkode: 1708b...412

• Liker 8
Skrevet

Syns ikke dette er rart jeg. Blod er tykkere enn vann, det er hans kjøtt og blod og i tillegg er sønnen veldig ung. 
Dessuten er mannen syk og går på cellegift. 
Nei, dette må være opp til ham. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forstår han. Møt din datter hjemme hos henne om det er så viktig. Dere har ikke vært så lenge sammen siden hans sønn er så ung. 

Anonymkode: 1708b...412

Vi har vært sammen i 9,5 år.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Herregud. Mannen har kreft, går på cellegift og folk her fabler om at han er egoistisk og kjip og dust.

Det går faktisk an å sette egne behov til side mens han befinner seg i en vanskelig og fysisk ubehagelig situasjon. Det er faktisk ikke verdens undergang at dere må møtes på cafe i en periode. Og så klart det kan virke urettferdig at han bare vil ha ett av barna på besøk, men det går jo også an å forstå at sønnen er yngre og mindre moden og med mer behov for å ha kontinuerlig kontakt med far. Datteren er voksen, mer selvstendig og har mer forutsetning for å klare å forstå alvoret og komplikasjoner rundt sykdommen. 

Det er jo absolutt ikke risikofritt å ha sønnen på besøk, men kan hende han følte han likevel måtte ta den risikoen for sitt yngre barn og tenkte det eldste barnet (som jo er voksen) ikke har like mye behov for ham i denne perioden hvor han må gå på cellegift. 

Syns godt man kan være ekstra grei med folk som går på fuckings cellegift, ass. Selv om man er uenig i risikovurderingen deres. 

• Liker 28
Skrevet

Syns du har en merkelig tankegang.

Din mann går på cellegift og har dårlig immunforsvar, men du vil tvinge han til å omgås flere mennesker og dermed øke risikoen for at han får en sykdom som tar livet av han?

Anonymkode: 05147...727

• Liker 20
Skrevet

Jeg synes det er helt greit. Hun er 22 og voksen og flyttet hjemmefra. Hans sønn er jo et barn og skal ha samvær med sin far annenhver helg. 

Selv om din datter forteller deg at hun tar alle forholdsregler, så er det jo helt umulig for deg (og han) å vite hva hennes risiko egentlig er.

Jeg hadde helt klart respektert dette i denne vanskelige fasen.

Anonymkode: f3762...ab6

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Syns du har en merkelig tankegang.

Din mann går på cellegift og har dårlig immunforsvar, men du vil tvinge han til å omgås flere mennesker og dermed øke risikoen for at han får en sykdom som tar livet av han?

Anonymkode: 05147...727

Jeg tvinger han ikke til noe som helst 

Ts

• Liker 7
Skrevet

Hvis han trenger å begrense nærkontakter er det helt naturlig at samvær med eget mindreårig barn går foran besøk av din datter

• Liker 20
Skrevet (endret)

At en syk far er villig til å ta større risikoer for å kunne tilbringe tid med sin mindreårige sønn enn sin voksne stedatter synes jeg egentlig er ganske forståelig. Er det noe vi alle har lært det siste året, er det at enhver ekstra nærkontakt innebærer økt risiko og at uansett hvor mange forholdsregler man tar kan man ikke beskytte seg mot all smitte. Jeg synes strengt tatt det er litt merkelig at du er mer opptatt av at du må møte din datter på kafé enn å ta hensyn til mannens helse - både den fysiske og den psykiske. Å begrense antall nærkontakter er vel en av de få tingene han faktisk kan styre i en sånn situasjon, og å holde på den kontrollen kan bety mye.

Endret av Daria
  • Liker 20
Skrevet
minister-mio skrev (7 minutter siden):

Hvis han trenger å begrense nærkontakter er det helt naturlig at samvær med eget mindreårig barn går foran besøk av din datter

Men samtidig så er hjemmet til ts og mannen like mye hjemmet til datteren hennes som sønnen hans! Så mannen er en idiot når han nekter datteren å komme hjem på besøk!

Anonymkode: 05b26...0ee

• Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...