AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #1 Del Skrevet 4. desember 2021 Har i løpet av noen mnd opplevd to nære som har dødd. Begge gangene så har lyset skrudd seg av akkurat i det rommet jeg befinner meg i kort tid etter dødsfallet, var i to forskjellige hus det skjedde også. Ikke bare blinking, men lyset er rett og slett av en liten stund før det kommer på igjen. Håper dette er et tegn fra de avdøde. Er det flere som har opplevd det samme? Anonymkode: 83d08...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #2 Del Skrevet 4. desember 2021 Jeg opplevde for flere år siden at lyspære på rom ofte gikk og jeg måtte ofte byttet. men nå i det siste har jeg ikke byttet på lenge og en lyspære kan holde i flere måneder før den går , kontra til før hvor det gikk nesten etter 1 måned. Det kan hende det er ånd som prøver komme i kontakt med deg fordi de har noe å si eller vise deg. Noe de vil du skal vite. I starten kan de gjøre noe fysisk . Jeg opplevde ikke at lyset gikk av etter et dødsfall hos meg, men at ytterdøra gikk opp og det var ingen som lukte opp. Begynte like etter da å lure på om det var vinden som hadde lukt den opp og hadde ikke lukt igjen døren ordentlig, men hadde det. Var flere dager den lutselig var oppe og det var like etter en nær hadde dødt. I senere tid har det aldri skjedd bortsett fra den perioden like etter dødsfallet. Kjente og ånden til den som døde i huset her og hørte sa noe. Anonymkode: afe5f...fca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #3 Del Skrevet 4. desember 2021 Hvordan klarer en ånd å skru av lyset? Anonymkode: 2cbe4...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #4 Del Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan klarer en ånd å skru av lyset? Anonymkode: 2cbe4...506 Energier Anonymkode: 83d08...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #5 Del Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Energier Anonymkode: 83d08...53b Du kan ikke noe om energi du eller? Dessuten ville det vært mulig å oppdage dersom det var mye elektromagnetisk stråling i området. Det har aldri blitt oppdaget. Dessuten ville EM-stråling ikke vært istand til å flippe en bryter. Anonymkode: 1eb95...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #6 Del Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan ikke noe om energi du eller? Dessuten ville det vært mulig å oppdage dersom det var mye elektromagnetisk stråling i området. Det har aldri blitt oppdaget. Dessuten ville EM-stråling ikke vært istand til å flippe en bryter. Anonymkode: 1eb95...fc3 Nå var ikke tråden ment for å diskutere årsak. Jeg spurte om noen hadde opplevd noe lignende, og setter stor pris på om temaet kan holdes til det. Anonymkode: 83d08...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #7 Del Skrevet 4. desember 2021 Tar denne som anonym, for det høres jo helt sprøtt ut. Men, ja har opplevd det samme. Og opplevd mange ganger at en lampe begynner å blinke. Dette skjer gjerne hvis det i forkant har skjedd noe annet litt suspekt, som jeg har avfeid som noe forklarlig. Altså, at «noen» prøver å sende meg et signal, Feks noe som ligger på et annet sted enn der jeg la det. Første reaksjon er å stusse litt, men så tenke «jeg har sikkert glemt at jeg la den der». Litt etter kan lysene blinke, som for å si at «nei, det var en beskjed». Det har også hendt at jeg da har bedt om mer bekreftelse på om dette var et signal. Og fått det. Det høres helt sinnsykt ut, men jeg tror det er noe der. Så lenge du ikke blir redd , så vil det komme til deg. Og for min del kommer det gjerne når jeg trenger støtte eller står ved et veiskille. Jeg er også ganske sikker på at jeg vet hvem det er som er «med meg», i blant. Fordi ting ofte skjer når hennes navn eller andre ting forbundet med henne blir sagt. Anonymkode: ffa40...e74 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #8 Del Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nå var ikke tråden ment for å diskutere årsak. Jeg spurte om noen hadde opplevd noe lignende, og setter stor pris på om temaet kan holdes til det. Anonymkode: 83d08...53b Nå var min kommentar bare en videreføring av en tidligere avsporing. En du også videreførte. Anonymkode: 1eb95...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 4. desember 2021 #9 Del Skrevet 4. desember 2021 Ring elektriker. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #10 Del Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Energier Anonymkode: 83d08...53b Det var vel ikke akkurat et svar. Anonymkode: 2cbe4...506 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #11 Del Skrevet 4. desember 2021 Ikke i forbindelse med dødsfall eller noe sånn, men det er flere ganger jeg har mistet et gitarplekter på gulvet, og så er det som det bare har opphørt å eksistere, som om det har blitt sugd igjennom gulvet til en annen dimensjon liksom. Ganske spooky greier. Anonymkode: 6cc1d...0fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #12 Del Skrevet 4. desember 2021 Ikke lys som slår seg av. Men når jeg jobber i fjøset kjenner jeg en spesiell tobakks røyk lukt. Det er akkurat sånn røyk lukt som var når min bestefar var i fjøset og røkte. Å det er over 30 år siden han levde og virket i fjøset. Det er vel hans måte å fortelle at han følger med ennå. Anonymkode: feaa0...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #13 Del Skrevet 4. desember 2021 Blinkende lamper og lys som ikke oppfører seg som normalt, har jeg opplevd mange ganger. Men etter at blokken jeg bor i, fikk et nytt elektrisitetsanlegg, forsvant alt dette med et blunk; muligens skremte elektrikeren vekk spøkelsene, enten ved hjelp av okkulte besvergelser, eller montering av nytt utstyr. 1 hour ago, jabx said: Ring elektriker. God idé. Alt som er utenom det vanlige, trenger ikke nødvendigvis å være overnaturlig. Jeg nekter ikke for at det man kaller spøkelser, godt kan eksistere. Men en lyspære som ikke oppfører seg som normalt, er ikke et bevis på dette; det er tusen grunner til at det elektriske anlegget i et eldre hus kan leve sitt eget liv. Anonymkode: 06fe6...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #14 Del Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blinkende lamper og lys som ikke oppfører seg som normalt, har jeg opplevd mange ganger. Men etter at blokken jeg bor i, fikk et nytt elektrisitetsanlegg, forsvant alt dette med et blunk; muligens skremte elektrikeren vekk spøkelsene, enten ved hjelp av okkulte besvergelser, eller montering av nytt utstyr. God idé. Alt som er utenom det vanlige, trenger ikke nødvendigvis å være overnaturlig. Jeg nekter ikke for at det man kaller spøkelser, godt kan eksistere. Men en lyspære som ikke oppfører seg som normalt, er ikke et bevis på dette; det er tusen grunner til at det elektriske anlegget i et eldre hus kan leve sitt eget liv. Anonymkode: 06fe6...ff4 Dette har som sagt kun skjedd et par ganger i forbindelse med dødsfall, og hver av gangene var i to forskjellige hus. Ringer ikke elektriker bare fordi lyset har slått seg av én gang. Anonymkode: 83d08...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #15 Del Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blinkende lamper og lys som ikke oppfører seg som normalt, har jeg opplevd mange ganger. Anonymkode: 06fe6...ff4 Blinkende lys har jeg opplevd mange ganger også, det har vel de fleste da det er helt normalt. Dette var annerledes, det slo seg av en liten stund som om strømmen gikk, men kun i det rommet jeg var. Synes det er rart at begge gangene så var det en liten stund etter dødsfall. Anonymkode: 83d08...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #16 Del Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Blinkende lys har jeg opplevd mange ganger også, det har vel de fleste da det er helt normalt. Dette var annerledes, det slo seg av en liten stund som om strømmen gikk, men kun i det rommet jeg var. Synes det er rart at begge gangene så var det en liten stund etter dødsfall. Anonymkode: 83d08...53b Menneskehjernen prøver å finne mønster ved alt. Bevist eller ubevist. Det er ingen ting som tyder på noe overnaturlig Anonymkode: 1eb95...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #17 Del Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Menneskehjernen prøver å finne mønster ved alt. Bevist eller ubevist. Det er ingen ting som tyder på noe overnaturlig Anonymkode: 1eb95...fc3 Der kan det være, men det trenger ikke å være det heller. Ingen av oss vet noe om det med sikkerhet. Normalt sett så ser jeg ikke på problemer med lys og lamper som noe overnaturlig, men når akkurat det samme skjedde rett etter at noen nære har dødd og det ikke har skjedd ellers, så faller min logiske tenkning litt bort og velger å tro at det finnes mer enn vi kan forklare. Anonymkode: 83d08...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #18 Del Skrevet 4. desember 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Der kan det være, men det trenger ikke å være det heller. Ingen av oss vet noe om det med sikkerhet. Normalt sett så ser jeg ikke på problemer med lys og lamper som noe overnaturlig, men når akkurat det samme skjedde rett etter at noen nære har dødd og det ikke har skjedd ellers, så faller min logiske tenkning litt bort og velger å tro at det finnes mer enn vi kan forklare. Anonymkode: 83d08...53b Har selv vært helt knust etter at mennesker jeg kjente, gikk bort, så jeg vet hvor sensitiv man kan bli etter et dødsfall, og da kan man begynne å overtolke ting - er enig i at dette høres litt uvanlig ut, men blinkende eller slukkede lys kan i tillegg til el-anlegget jeg har skrevet om før, også forårsakes av noe så naturlig som en lyspære som ikke er skrudd tilstrekkelig godt fast i sokkelen. Menneskene jeg kjente som er gått bort, er jeg sikker på lever videre i en annen verden, og siden jeg er personlig kristen, foregår kommunikasjonen med denne verdenen ved hjelp av bønn, og det har vært flere vanskelige situasjoner der jeg har hatt behov for litt praktisk hjelp - og fått den med samme pålitelighet som et sveitsisk gjøkur. At noen er død, betyr ikke at vedkommende ikke bryr seg om oss som lever her-nede. Men hvorvidt dette bare er ønsketenkning eller et reelt resultat av kontakt med avdøde, vil jeg ikke objektivt uttale meg om - hvem vet. Det samme spørsmålet kan man også stille seg i ditt tilfelle; har lest mange historier om hvordan klokker har stoppet eller andre ting har skjedd akkurat i dødsøyeblikket, noe som neppe bare kan være tilfeldigheter. Samtidig bør man etter min mening være forsiktig med å tolke alt i den retningen man selv ønsker. Eksempelvis var det en tid der faren min vasket en kirke tidlig om morgenen, og en grytidlig morgen var det noen som slo hardt på den lukkede døren. En forpint sjel som angret over manglende kirkebesøk etter døden, eller noen som spontant ville gjøre noe sprøtt etter et nachspiel? I mine øyne er det siste langt mer sannsynlig, for når man i ettertid undersøker årsaken til tilsynelatende unaturlige ting nærmere, har påfallende mange av dem helt naturlige årsaker. At det finnes mer mellom himmel og jord, er jeg overbevist om, og som tidligere nevnt, tror jeg at spøkelser godt kan eksistere, men ting som banking på en dør eller et slukket lys kan ha så utrolig mange naturlige forklaringer at dette i mine øyne ikke på noen måte kan brukes som et bevis; ekstraordinære påstander krever også ekstraordinære bevis. Anonymkode: 06fe6...ff4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå