Gå til innhold

Lov å si meg opp i prøvetid fordi jeg deler at jeg kanskje ønsker meg videre på sikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg forteller at jeg trolig kikker meg om etter annen jobb pga ulike årsaker i familielivet. 

Kan de si meg opp da innenfor prøvetiden? 

Om jeg ikke får annen jobb, må jeg jo få bli værende. 

Anonymkode: 0c814...f92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor sier du sånt til sjefene dine? Nei de har ikke et reellt grunnlag for oppsigelse, men det er kleint for deg som indirekte sier at "denne jobben suger". Selv om du sikkert ikke mener det sånn, men sjefene får jo et inntrykk når du nettopp har startet opp så sier du allerede nå at du leter etter noe annet. Da er det godt mulig dem ikke vil ha deg, etter endt prøveperiode. 

• Liker 11
Skrevet

Du må jo ikke så sint til sjefen, det er bare idioti. Hold kjeft, jobb og si opp når du har fått en annen jobb. 

Anonymkode: 0ab13...f60

• Liker 10
Skrevet
Rosatoast skrev (34 minutter siden):

Hvorfor sier du sånt til sjefene dine? Nei de har ikke et reellt grunnlag for oppsigelse, men det er kleint for deg som indirekte sier at "denne jobben suger". Selv om du sikkert ikke mener det sånn, men sjefene får jo et inntrykk når du nettopp har startet opp så sier du allerede nå at du leter etter noe annet. Da er det godt mulig dem ikke vil ha deg, etter endt prøveperiode. 

Det ville jo vært fint med referanse derfra. Jeg gjør jo en god jobb. 

Skrevet

Er det en fast stilling? Isåfall vil det ikke være en god nok grunn til oppsigelse, men det er en idiotisk ting av deg å si hvis du kanskje skal fortsette å jobbe der. Hvis det er en midlertidig stilling eller liknende kommer de bare til å unngå å forlenge kontrakten din 

Anonymkode: e5d5c...aaf

Skrevet

Bare dumt å si sånne ting til sjefen. 

Anonymkode: cab3b...57f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Om jeg forteller at jeg trolig kikker meg om etter annen jobb pga ulike årsaker i familielivet. 

Kan de si meg opp da innenfor prøvetiden? 

Om jeg ikke får annen jobb, må jeg jo få bli værende. 

Hva er motivasjonen for at du vil fortelle dette når du ikke allerede har fått ny jobb? Hva skal sjefen bruke dette til? Hva skal du bruke dette til? Det er ikke relevant for noen å tenke på dette sålenge det ikke utgjør noe for arbeidet ditt nå. Du vet jo heller ikke om du må bli der du er mye lenger enn du tror. Da er det lite smart å "takke for seg" etter et kvarter. 

Anonymkode: 28090...1e6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2021 den 9.14):

Hva er motivasjonen for at du vil fortelle dette når du ikke allerede har fått ny jobb? Hva skal sjefen bruke dette til? Hva skal du bruke dette til? Det er ikke relevant for noen å tenke på dette sålenge det ikke utgjør noe for arbeidet ditt nå. Du vet jo heller ikke om du må bli der du er mye lenger enn du tror. Da er det lite smart å "takke for seg" etter et kvarter. 

Anonymkode: 28090...1e6

Men hva når jeg skal på intervju? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...