Uglems Skrevet 4. desember 2021 #21 Del Skrevet 4. desember 2021 Skjønner godt at du ble sur, det er så utrolig unødvendig. Bare fordi det er korona, så tror folk at man kan oppføre seg som et overmenneske. Man er ikke kriminell om man må teste seg eller får korona, eller ikke vaksinerer seg for den saks skyld, men man blir jo behandla sånn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
clyde Skrevet 4. desember 2021 #22 Del Skrevet 4. desember 2021 For ei dum kjerring. Moralens voktere er på lik linje med covid overalt i dagens samfunn, ts. Vi må dessverre bare leve med det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kavorka Skrevet 4. desember 2021 #23 Del Skrevet 4. desember 2021 Uglems skrev (2 minutter siden): Skjønner godt at du ble sur, det er så utrolig unødvendig. Bare fordi det er korona, så tror folk at man kan oppføre seg som et overmenneske. Man er ikke kriminell om man må teste seg eller får korona, eller ikke vaksinerer seg for den saks skyld, men man blir jo behandla sånn. Men hvor i åpningsinnlegget mener du det står at personen som utførte testen oppførte seg som et "overmenneske"? Personen sa bare at det er prisen for å kose seg med et smil om munnen. Og det er jo sant. Spesielt om man velger å dra utenlands i disse tider. Da må man nesten regne med at man må testes 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Liana Skrevet 4. desember 2021 #24 Del Skrevet 4. desember 2021 Sånn er alle som jobber med ting som ikke er basert på et tjenesteyter-kundeforhold. Når staten betaler (regner med det er der hun får lønna si fra), finnes det null insentiv for at du skal bli behandlet bra og være fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ErGlad Skrevet 4. desember 2021 #25 Del Skrevet 4. desember 2021 Du trenger ikke å ta en spøk så alvorlig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 5. desember 2021 #26 Del Skrevet 5. desember 2021 The Kavorka skrev (13 timer siden): Men hvor i åpningsinnlegget mener du det står at personen som utførte testen oppførte seg som et "overmenneske"? Personen sa bare at det er prisen for å kose seg med et smil om munnen. Og det er jo sant. Spesielt om man velger å dra utenlands i disse tider. Da må man nesten regne med at man må testes Disse tider har vart i 2 år. Hvor lenge dette holder på vet ingen. En kan ikke slutte å leve helt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 5. desember 2021 #27 Del Skrevet 5. desember 2021 15 hours ago, - Brian said: Her er det bare en ting å gjøre: Kontakt Dagbladet. Basert på nyhetsverdien i sakene deres, er dette en soleklar førsteside: "KORONATESTSJOKKET". Neinei. "SJOKK: KORONATESTSKANDALE!" 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 5. desember 2021 #28 Del Skrevet 5. desember 2021 Virker uprofesjonelt, spøk eller ei. Er det ok å si akkurat det samme når man tester for kjønnssykdommer? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 5. desember 2021 #29 Del Skrevet 5. desember 2021 15 hours ago, Sangsvane said: Hva om det var dere andre lesere som opplevde det; ville dere like det? Ville ikke brydd meg, evt tullet med. Kunne faktisk sagt det selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merovingian Skrevet 6. desember 2021 #30 Del Skrevet 6. desember 2021 On 12/4/2021 at 6:06 PM, Sangsvane said: Var nettopp en tur til Kiel og over natta ble det bestemt at man måtte teste seg selv om man ikke hadde gått ut av båten i Kiel. Vi troppet opp til koronatest dagen vi kom til Norge igjen. Greit nok det. Jeg uttrykte litt ubehag og engstelse for jeg har faktisk ikke vært i situasjonen før der jeg har måttet ta testen. Da presterte damen å komme med; "Ja - det er prisen for å kose seg det!". Hadde jeg visst hvem hun var så hadde jeg rapportert henne. Dere som utfører slikt arbeid; Vær profesjonelle og spar dere for å komme med slik respektløs moralisering! Husk at vi er voksne mennesker som har krav på respekt. Hun det er snakk om hører til i testbemanningen på et sted i en kommune nord for Oslo. Uffameg. Fælt når sannheten gjør vondt. Du har vært smertelig klar over situasjonen og at ting kan forandre seg, så du tar deg en tur til Kiel for å kose deg. Dette må du tåle, om du så hadde rapportert denne personen så ville det ikke ført frem. Kanskje du burde kontekte de største avisene for å fortelle hvor krenka du ble. Mange som gjorde det på vei fra Sør Afrika D’s de klagde over karantene og testing. Reiser du så må du tåle å bli testet, den enkle kommentaren var ikke noe å bli sur over. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 6. desember 2021 #31 Del Skrevet 6. desember 2021 The Kavorka skrev (På 4.12.2021 den 21.53): Men hvor i åpningsinnlegget mener du det står at personen som utførte testen oppførte seg som et "overmenneske"? Personen sa bare at det er prisen for å kose seg med et smil om munnen. Og det er jo sant. Spesielt om man velger å dra utenlands i disse tider. Da må man nesten regne med at man må testes Hvor har TS skrevet at det ble sagt med et smil? Det er vel heller det motsatte - det ble sagt uten snev av humor. I morgen får vi strengere tiltak, til tross for at det er sagt at denne nye varianten er mer smittsom ja, men gir ikke alvorlig sykdom. Og de som er innlagt og dør, er stort sett alle over 80 år. Allikevel skal altså samfunnet snues på hode igjen. Jeg forstår godt at folk blir lei, og velger å reise. Man må jo nesten benytte muligheten mens man enda kan. Hvor lenge skal "disse tider" vedvare? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 6. desember 2021 #32 Del Skrevet 6. desember 2021 Merovingian skrev (4 timer siden): Uffameg. Fælt når sannheten gjør vondt. Du har vært smertelig klar over situasjonen og at ting kan forandre seg, så du tar deg en tur til Kiel for å kose deg. Dette må du tåle, om du så hadde rapportert denne personen så ville det ikke ført frem. Kanskje du burde kontekte de største avisene for å fortelle hvor krenka du ble. Mange som gjorde det på vei fra Sør Afrika D’s de klagde over karantene og testing. Reiser du så må du tåle å bli testet, den enkle kommentaren var ikke noe å bli sur over. Den som tester vet ikke i hva slags ærend noen har vært utenlands. Det finnes andre årsaker til å reise enn for å «kose seg». Derfor er det lite profesjonelt å komme med slike kommentarer når noen gir uttrykk for at de gruer seg litt til testen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglems Skrevet 6. desember 2021 #33 Del Skrevet 6. desember 2021 The Kavorka skrev (På 4.12.2021 den 21.53): Men hvor i åpningsinnlegget mener du det står at personen som utførte testen oppførte seg som et "overmenneske"? Personen sa bare at det er prisen for å kose seg med et smil om munnen. Og det er jo sant. Spesielt om man velger å dra utenlands i disse tider. Da må man nesten regne med at man må testes Men hvor sier jeg at personen oppførte seg som et overmenneske? Bare sånn.. Generelt sett tror folk at de kan oppføre seg sånn, fordi noen er mer korona fan enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 6. desember 2021 #34 Del Skrevet 6. desember 2021 (endret) Sangsvane skrev (På 4.12.2021 den 18.06): Var nettopp en tur til Kiel og over natta ble det bestemt at man måtte teste seg selv om man ikke hadde gått ut av båten i Kiel. Vi troppet opp til koronatest dagen vi kom til Norge igjen. Greit nok det. Jeg uttrykte litt ubehag og engstelse for jeg har faktisk ikke vært i situasjonen før der jeg har måttet ta testen. Da presterte damen å komme med; "Ja - det er prisen for å kose seg det!". Hadde jeg visst hvem hun var så hadde jeg rapportert henne. Dere som utfører slikt arbeid; Vær profesjonelle og spar dere for å komme med slik respektløs moralisering! Husk at vi er voksne mennesker som har krav på respekt. Hun det er snakk om hører til i testbemanningen på et sted i en kommune nord for Oslo. Hun sa jo bare det som sant var. Uansett hvordan man ser på det så er jo koronatest "prisen for å kose seg" på turer hit og dit. Hun prøvde sikkert bare å løse opp stemninga og kom ikke på noe annet enn en sånn flåsete kommentar. Kommentaren kunne til og med tolkes som medfølende, at hun følte med deg som måtte gjennom dette. Sangsvane skrev (På 4.12.2021 den 21.46): Hun var irettesettende og jeg opplevde det som overraskende. Jeg innbød ikke til noen spøking. Forøvrig så var jeg på turen for å være med min mann. Hans ide. Du opplevde det som irettesettende. Sjansen for at hun mente det sånn er svært liten. Det høres mer ut som kommunikasjonsfeil der hun prøvde å være ironisk eller dra en spøk, og så oppfattet du henne som mer sur og irettesettende enn hun var. For alt du vet, innså hun at den ikke traff som planlagt og gikk med klump i magen resten av dagen og følte seg helt teit. Folk gjør blundere og sier dumme ting, eller drar spøker som ikke faller i god jord hos mottakeren. Sånn er livet, move on. At det var mannen din sin ide har jo ingenting med saken å gjøre. Testdama var neppe synsk. zemer skrev (På 5.12.2021 den 11.43): Disse tider har vart i 2 år. Hvor lenge dette holder på vet ingen. En kan ikke slutte å leve helt. Nei, og du trenger ikke slutte å leve heller. Det er lov å reise så lenge man følger reglene. Det er tungvint å måtte teste seg ekstra, men man får jo ikke akkurat nedsatt livskvalitet av det. Det er litt ubehagelig, men kjapt unnagjort. Å reise innebærer allerede å følge masse regler om pass/visum, forsikringer, vaksiner, bagasje, sikkerhet osv osv. Vi tåler da en koronatest innimellom også. Alivamale skrev (34 minutter siden): Den som tester vet ikke i hva slags ærend noen har vært utenlands. Det finnes andre årsaker til å reise enn for å «kose seg». Derfor er det lite profesjonelt å komme med slike kommentarer når noen gir uttrykk for at de gruer seg litt til testen. Er det mange som reiser med Kielfergen som er ute i annet ærend enn kos og moro? De som tar koronatestene er bare mennesker de også på godt og ondt. Noen er kanskje frekke og burde finne noe annet å gjøre, men kanskje de bare er overarbeidede sykepleiere som har blitt utkommandert på en fridag for å stå og teste reiseglade mennesker. Da blir de sure på systemet og sliter kanskje med å ikke la det gå ut over de reisende. Spesielt når de må teste folk som kommer med hurra-båten Kielferga. Dama var kanskje uprofesjonell, men en del av jobben er å være effektiv og få testet så mange som mulig på kortest mulig tid. De er er stresset, dårlig betalt og glemmer lett at koronatesting slett ikke er like mye rutine for de som testes, som for de som står og tester hele dagen. Det er bare å la det gå. Å gå og gruble på dette og irritere seg er bare å straffe seg selv. Endret 6. desember 2021 av Ardwinna 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sangsvane Skrevet 6. desember 2021 Forfatter #35 Del Skrevet 6. desember 2021 On 12/4/2021 at 9:53 PM, The Kavorka said: Men hvor i åpningsinnlegget mener du det står at personen som utførte testen oppførte seg som et "overmenneske"? Personen sa bare at det er prisen for å kose seg med et smil om munnen. Og det er jo sant. Spesielt om man velger å dra utenlands i disse tider. Da må man nesten regne med at man må testes Så ikke på om hun smilte men jeg ante en viss skadefro. "Smil om munnen" er et dårlig argument. Om du er voksen så vet du vel at de verste spydigheter ofte blir sagt nettopp med smil om munnen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullhavet Skrevet 7. desember 2021 #36 Del Skrevet 7. desember 2021 Er det ikke bare en hurtigtest som blir tatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg