Gjest Warrior Skrevet 4. desember 2021 #1 Del Skrevet 4. desember 2021 (endret) Er det virkelig sant? Bare 5 dager? Faen ikke rart korona øker som bare det😤Mange er ikke frisk en gang etter bare 5 dager, men likevel kan de gå på jobb, skole, i butikker ja overalt hvor de vil og smitte andre? Selv om de hoster kraftig, og er syke? Eller har jeg hørt feil fra folk? Smitten sier ikke akkurat takk for meg etter 5 små dager? Jeg har ofte blitt forkjølet eller fått influensa opp gjennom årene en uke eller 2 etter personene jeg var med ble syk. Så hvordan kan da korona som er kraftigere virus bare smitte i 5 dager når andre land sier noe annet? Jeg skjønner ikke dette? Jeg er lei smittespredningen nå. Kan det ikke bare synke? Gjøre alt for å få det til å synke igjen? Da tror jeg ikke det hjelper at koronasyke bare skal være hjemme i 5 dager. Endret 4. desember 2021 av Gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 4. desember 2021 #2 Del Skrevet 4. desember 2021 Warrior skrev (1 minutt siden): Er det virkelig sant? Bare 5 dager? Faen ikke rart korona øker som bare det😤Mange er ikke frisk en gang etter bare 5 dager, men likevel kan de gå på jobb, skole, i butikker ja overalt hvor de vil og smitte andre? Selv om de hoster kraftig, og er syke? Smitten sier ikke akkurat takk for meg etter 5 små dager? Jeg har ofte blitt forkjølet eller fått influensa opp gjennom årene en uke eller 2 etter personene jeg var med ble syk. Så hvordan kan da korona som er kraftigere virus bare smitte i 5 dager når andre land sier noe annet? Jeg skjønner ikke dette? Jeg er lei smittespredningen nå. Kan det ikke bare synke? Gjøre alt for å få det til å synke igjen? Da tror jeg ikke det hjelper at koronasyke bare skal være hjemme i 5 dager. Man er ofte ikke smittsom selv om man fortsatt har symptomer, de fleste sykdommer smitter mest i starten av sykdomsforløpet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anniedoug Skrevet 4. desember 2021 #3 Del Skrevet 4. desember 2021 5 døgn Forutsatt 24 timer feberfri 7 døgn dersom det er mistanke om den nye varianten 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 4. desember 2021 #4 Del Skrevet 4. desember 2021 (endret) Håper de forandrer reglene nå. Kollegaen min kom på jobb etter 6 dager i isolasjon og hostet og nøs og spiste antibiotika. Legen hadde sagt at hun ikke smittet lengre, og halsbetennelsen som hun hadde fått pga Corona smittet heller ikke, så lenge hun spiste antibiotika... Hun tok seg til ansiktet og tok på alle flater og håndtak som vi andre også tok på, så det var jo ikke riktig med tanke på å smitte en forkjølelse heller. Helt galskap spør du meg😒 Endret 4. desember 2021 av Tough cookie 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. desember 2021 #5 Del Skrevet 4. desember 2021 Teatrica skrev (1 minutt siden): Man er ofte ikke smittsom selv om man fortsatt har symptomer, de fleste sykdommer smitter mest i starten av sykdomsforløpet. Ja jeg vet det smitter mest i starten men jeg trodde de fleste virusinfeksjoner smittet i minst en uke. Man er smittsom så lenge man har symptomer har jeg hørt mange ganger. Da mener jeg ikke hoste som sitter lenge i etterpå. For det vet jeg kan være i flere uker og måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 4. desember 2021 #6 Del Skrevet 4. desember 2021 Warrior skrev (1 minutt siden): Ja jeg vet det smitter mest i starten men jeg trodde de fleste virusinfeksjoner smittet i minst en uke. Man er smittsom så lenge man har symptomer har jeg hørt mange ganger. Da mener jeg ikke hoste som sitter lenge i etterpå. For det vet jeg kan være i flere uker og måneder. Men uansett, jeg er enig med deg i at at 5 dags isolasjon virker i snaueste laget for dette dritet vi driver med om dagen! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 4. desember 2021 #7 Del Skrevet 4. desember 2021 Warrior skrev (31 minutter siden): Ja jeg vet det smitter mest i starten men jeg trodde de fleste virusinfeksjoner smittet i minst en uke. Man er smittsom så lenge man har symptomer har jeg hørt mange ganger. Da mener jeg ikke hoste som sitter lenge i etterpå. For det vet jeg kan være i flere uker og måneder. UK har 10 dager You usually have to self-isolate for 10 full days if you've tested positive for coronavirus (COVID-19). If you've been in close contact with someone who has COVID-19, you may have to self-isolate for 10 full days. You might need to self-isolate for longer if you get symptoms while self-isolating or your symptoms do not go away. https://www.nhs.uk/conditions/coronavirus-covid-19/self-isolation-and-treatment/how-long-to-self-isolate/ 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
celmarith Skrevet 4. desember 2021 #8 Del Skrevet 4. desember 2021 Vi fikk beskjed om 5 dager isolasjon og minimum 24 timer feberfri. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snute Skrevet 5. desember 2021 #9 Del Skrevet 5. desember 2021 Hvis man fortsatt er syk bør man jo holde seg hjemme. Vi har ett barn med corona, men som er helt frisk og uten symptom. Da føles 5 døgn med isolasjon lenge nok… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. desember 2021 #10 Del Skrevet 5. desember 2021 Ta en hjemmetest etter 5 dager, det er vel logisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 5. desember 2021 #11 Del Skrevet 5. desember 2021 Warrior skrev (22 timer siden): Er det virkelig sant? Bare 5 dager? Faen ikke rart korona øker som bare det😤Mange er ikke frisk en gang etter bare 5 dager, men likevel kan de gå på jobb, skole, i butikker ja overalt hvor de vil og smitte andre? Selv om de hoster kraftig, og er syke? Eller har jeg hørt feil fra folk? Smitten sier ikke akkurat takk for meg etter 5 små dager? Jeg har ofte blitt forkjølet eller fått influensa opp gjennom årene en uke eller 2 etter personene jeg var med ble syk. Så hvordan kan da korona som er kraftigere virus bare smitte i 5 dager når andre land sier noe annet? Jeg skjønner ikke dette? Jeg er lei smittespredningen nå. Kan det ikke bare synke? Gjøre alt for å få det til å synke igjen? Da tror jeg ikke det hjelper at koronasyke bare skal være hjemme i 5 dager. Ja tipper du vet bedre enn de som fant på reglene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 5. desember 2021 #12 Del Skrevet 5. desember 2021 Loff77 skrev (1 time siden): Ja tipper du vet bedre enn de som fant på reglene Jeg har ikke sagt noe om at jeg vet bedre, men hvor stor er egentlig sjansen for at folk er helt smittefri etter 5 dager med korona? Og hvorfor øker smitten så mye hvis det er nok med bare 5 dager i isolasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 5. desember 2021 #13 Del Skrevet 5. desember 2021 Er det ikke 5 dager for fullvaksinerte og lengre for ikke-vaksinerte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 5. desember 2021 #14 Del Skrevet 5. desember 2021 Warrior skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke sagt noe om at jeg vet bedre, men hvor stor er egentlig sjansen for at folk er helt smittefri etter 5 dager med korona? Og hvorfor øker smitten så mye hvis det er nok med bare 5 dager i isolasjon? Vil tro de har testet det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg