Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

..

Endret av carinaholly
Anonym
Videoannonse
Annonse
Skrevet
carinaholly skrev (1 minutt siden):

Hei. Barnet mitt er 6,5 mnd gammel, har fullammet helt til nå.

MEN! Jeg spiser lite, og vekten går ned og ned..  er veldig sliten. Klærne passer ikke lenger, og jeg har dårlig fysisk form.  Har gått ned 11 kg siden jeg har  startet ammingen, og jeg ser ut som anoreksi snart.

Jeg vil så gjerne fortsette ammingen, da det er best for barnet, og jeg slipper å stå opp midt på natta. Men dette går ut over meg🥺 jeg sliter meg ut. Klarer ikke bestemme meg å slutte  heller. 

Barnet har vært syk noen dager, og sier lite.. har lite melk nå på grunn av det.  Nå tenker jeg skal jeg bare la det være, og starte med Nan?
Mange rundt meg gir meg dårlig samvittighet også, «han er syk, og morsmelk er best for han, du må bare øke melkeproduksjonen»  Føler meg som dårlig mor nå. 
Dere som sluttet, har dere angret?

Aldri. Begynn forsiktig med nan og pump gjerne og bland det med nan i en overgangsperiode. Seks mnd med fullamming er en strålende jobb fra din side og babyen tar ikke skade av å slutte. Det er jo de første seks mnd som er viktigst. Ikke hør på alle andre dom tror de vet bedre enn deg når det kommer til din baby. Det er ingen skam i å slutte nå!

Anonymkode: eb1b4...cc7

• Liker 4
Skrevet

Dersom du ikke har begynt å gi smaksprøver på mat må dere begynne nå (når baby er frisk). Ville kanskje forsøkt å amme til sykdommen er ferdig m, Men ja, du kan begynne med nan eller hipp. Bare gjør det gradvis, da det kan være hardt for magen å gå over til mme. Vær også forberedt på at det kan ta litt tid med tilvenning, mitt ene barn nektet plent. Prøv med litt i en flaske først og hvis det går bra med magen kan dere bytte ut flere måltider med morsmelk til mme. Kanskje får du til å delamme litt enda hvis du ønsker, det er også mulig ☺️ lykke til, håper dere finner en god løsning! 

Anonymkode: 60456...9a9

Skrevet

Off kjære deg! Amming skal også være vennlig mot mor. Om ikke du har det bra, har heller ikke barnet ditt det bra. Det viktigste er jo at dere begge blir mette samme om det er morsmelk eller erstatning! Og du har ammet i 6 mnd, det er super bra, og ungen din har fått masse bra av deg på de mnd! 💞

Anonymkode: 5df59...bd2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...