Gå til innhold

Opp i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har dessverre blitt veldig tynn siste månedene, og det føles ikke bra, ser ikke bra ut og er nok ikke sunt.

Problemet mitt er rett og slett at jeg spiser for lite, og ingenting frister av mat. Jeg spiser typisk 3 måltider ila en dag (frokost, lunsj og middag). Men det hender dessverre litt for ofte at frokosten skippes...

Jeg ønsker å legge på meg mellom 5-10 kg på en sunn måte, helst uten å øke antall måltider. 

Tips til mat for å få opp vekten? 

Jeg lurer også på å starte med styrketrening for å øke muskelmassen, men jeg er redd jeg bare skal bli enda tynnere. 

Anonymkode: 0274b...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hva du spiser, hvordan du kan justere.

Spiser du brød til frokost/lunsj, bruk mer kaloririkt pålegg. Jeg bruker mye salami med majones. Spiser du brød med en skive ost, legg på en ekstra skive.

Om jeg lager havregrøt bruker jeg litt fløte i den istedet for kun melk eller vann.

Til middag bruker jeg mye fløte/rømme for å lage saus. Eller wok med ekstra olje. Til salat lager jeg balsamico med olje.

Om jeg lager meg en omelett bruker jeg mye ost og fløte.

Spiser mye nøtter som snacks. Lager meg ofte foccacia, som jeg baker med grovt mel, og ekstra mye olje. 

Du må se hva du spiser, og hva som kan byttes i mer kaloririke varianter.

Anonymkode: b5d82...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal opp ganske mange kilo og jeg fyller på måltidene jeg spiser med næringstette produkter.

 Eks peanøttsmør (lager selv av kun peanøtter ) nøtter og banan på havregrøten.

Avocado,oljevinagrette,frø og kjerner i pastasalten til lunsj,eller hummus og avocado på brødskiver.

Kokosmelk,peanøttsmør,olje etc i gryteretter/supper til middag og spiser med brød og margarin/hummus/avocado 

Kokosmelk,peanøttsmør,avocado,banan,kokosolje i smoothie som jeg topper med tørket frukt,nøtter osv 

Spiser små snacks gjennom dagen som tørket frukt og nøtter, ferske dadler,hjemmelagde næringsbarer,riskaker med banan og peanøttsmør osv

Anonymkode: 76cfa...1c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har dessverre blitt veldig tynn siste månedene, og det føles ikke bra, ser ikke bra ut og er nok ikke sunt.

Problemet mitt er rett og slett at jeg spiser for lite, og ingenting frister av mat. Jeg spiser typisk 3 måltider ila en dag (frokost, lunsj og middag). Men det hender dessverre litt for ofte at frokosten skippes...

Jeg ønsker å legge på meg mellom 5-10 kg på en sunn måte, helst uten å øke antall måltider. 

Tips til mat for å få opp vekten? 

Jeg lurer også på å starte med styrketrening for å øke muskelmassen, men jeg er redd jeg bare skal bli enda tynnere. 

Anonymkode: 0274b...316

Da er det bare å gi opp. Hvis du ikke ønsker flere måltider, kan du gi opp å gå særlig opp i vekt.

Frokost, lunsj og middag høres lite ut for en voksen person, slankekost.

Du må legge på kvelds og flere små mellommåltider, «snacks», om du skal opp i vekt.

Anonymkode: 59656...343

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere gjerne fyller på med litt fettrike matvarer. Jeg også må litt opp i vekt, men er redd for å spise for mye fett siden det gjerne er det letteste å øke med. Dere tenker ikke så mye på det?

Anonymkode: f58b3...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ser dere gjerne fyller på med litt fettrike matvarer. Jeg også må litt opp i vekt, men er redd for å spise for mye fett siden det gjerne er det letteste å øke med. Dere tenker ikke så mye på det?

Anonymkode: f58b3...bc3

Spiser sunne fettkilder og er ikke redd nei

Anonymkode: 76cfa...1c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ha sagt 4-6 måltider pr dag.

Enklere og få i seg mer med med flere måltider.

 

Slenger med noen forslag her:

 

15+ Food Daily Diet Chart for Gaining Weight : Best Indian Diet Plan

Weight Gain Diet | Best Dietitian in Delhi For Weight Gain

The Best Weight Gain Food List - The Geriatric Dietitian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...