AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #1 Del Skrevet 4. desember 2021 Hei! Jeg har begynt (som sikkert mange andre) å sjekke forbruket på strøm daglig. Jeg bruker stort sett vedfyring til oppvarming i stue/kjøkken, men har 18 grader i varmekabler i gangen, 24 grader på badet og en panelovn på soverommet som står på nattmodus (17-18 grader). Så går jo kjøleskapet og fryseren selvsagt. I går hadde jeg et forbruk på 21 kWh selv om jeg ikke var hjemme mellom kl 7 og kl 22. Jeg leier leilighet i underetasjen i et nytt og godt isolert hus, og har egen strømmåler. For noen uker siden hadde jeg bare forbruk på 12-13 kWh de dagene jeg ikke var hjemme, og da sto varmekablene i gangen på 17 grader. Det er eneste forskjellen jeg kommer på. Det ser ut som det er noen hopp i forbruket i timer der jeg ikke er hjemme. Skjønner ikke helt hva det er? Noen forslag? Jeg har aldri fulgt med på forbruket før, da strøm alltid har vært inkludert i leia. Nå har jeg flyttet, så det er den ikke lenger. Så da blir jeg jo litt mer interessert i å følge med, spesielt med prisene for tiden. Anonymkode: 810a9...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #2 Del Skrevet 4. desember 2021 TS her. Tenkte meg litt om. Det kreves kanskje mer energi av varmekablene for å holde temperaturen oppe når det er -10 ute, enn når det f.eks. er 0 grader. Anonymkode: 810a9...a61 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grimstadgutten Skrevet 4. desember 2021 #3 Del Skrevet 4. desember 2021 Tenker at det er varmtvannsberederen som slår inn. Selv uten bruk av varmtvann kjøles vannet sakte ned. Berederen er jo i praksis en kjempestor termos. Et tips ang varmtvann. Om jeg vil dusje når spotprisen er skyhøy, tar jeg ut kontakten på berederen og setter den inn igjen noen timer senere når prisen på strøm er halvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #4 Del Skrevet 4. desember 2021 Det er ganske mye kaldere nå enn for noen uker siden. Bruker selvsagt mer strøm på å holde temperaturen oppe nå som det er 10-15 grader kaldere ute Anonymkode: 1f410...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 4. desember 2021 #5 Del Skrevet 4. desember 2021 Det kan fort være mellom 20 til 30 grader forskjell i temperatur. Da vil det gå mere strøm til oppvarming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå