Gå til innhold

Hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenåringen vår sliter med seg selv, hun er henvist til bup og skal snart få samtaler der. I mens har hun samtaler hos helsesøster. Helsesøster ønsker å fortsette med henne parallelt med bup. Jeg er litt usikker på om det er lurt? Bup har bedre kompetanse og kan veilede på en helt annen måte enn helsesøster. Er redd det blir to ulike personer som råder henne til 2 ulike ting.

eks. Jenta vår sliter med skolevegring, helsesøster sier det er bare å sette på vekkeklokken og stå opp. Hvis hun ikke vil skal jeg dra av henne dyna og si OPP! 
Hadde det vært så enkelt hadde det jo ikke vært et problem. Jeg har snakket med helsesøster noen ganger, og hun er veldig på å gå råd om hver minste ting, rett ut fra ei bok. Rådene er ikke skreddersydd vår datter. De har bare hatt 4 samtaler, så hun kjenner jo henne ikke så godt. Hos helsesøster får hun heller ikke sette ord på hva hun føler, da mesteparten av samtalen handler om å gi henne råd. 
vil tippe bup vil utrede og la henne få sette ord på alt hun tenker og føler, og sammen finne veien videre. 
hva tenker dere?

Anonymkode: fc533...0bd

Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

On ungen ikke får noe ut av samtalen med helsesøster sier du bare neitakk. At du føler BUP er et bedre alternativ for ungen per i dag. 

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenåringen vår sliter med seg selv, hun er henvist til bup og skal snart få samtaler der. I mens har hun samtaler hos helsesøster. Helsesøster ønsker å fortsette med henne parallelt med bup. Jeg er litt usikker på om det er lurt? Bup har bedre kompetanse og kan veilede på en helt annen måte enn helsesøster. Er redd det blir to ulike personer som råder henne til 2 ulike ting.

eks. Jenta vår sliter med skolevegring, helsesøster sier det er bare å sette på vekkeklokken og stå opp. Hvis hun ikke vil skal jeg dra av henne dyna og si OPP! 
Hadde det vært så enkelt hadde det jo ikke vært et problem. Jeg har snakket med helsesøster noen ganger, og hun er veldig på å gå råd om hver minste ting, rett ut fra ei bok. Rådene er ikke skreddersydd vår datter. De har bare hatt 4 samtaler, så hun kjenner jo henne ikke så godt. Hos helsesøster får hun heller ikke sette ord på hva hun føler, da mesteparten av samtalen handler om å gi henne råd. 
vil tippe bup vil utrede og la henne få sette ord på alt hun tenker og føler, og sammen finne veien videre. 
hva tenker dere?

hvorfor vil hun ikke på skolen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva tenker dere?

Tenker at veldig mange helsesøstre verken har erfaring eller kompetanse alltid. De skal mene mye om mangt og da spesielt vekt og søvn. Men det du virkelig trenger de til duger de desverre ikke alltid til. Å lese i en bok hjelper veldig lite. Å sette seg inn i hvordan barnet har det og ta følelsene hennes på alvor og prøve å hjelpe så godt de kan er bra. Men å se i en bok kommer ingen vei. . Alle barn er forskjellig selv om mange helsesøtre bare tror det er en sort og alle skal passe inn der. Gå til bup du og ta det videre der. De har mer utdanning og erfaring!

Anonymkode: 4314e...e35

• Liker 1
Skrevet

Som nevnt over, helsesøstere har ikke den spiss kompetansen som BUP har. Kan bli veldig mye med samtaler to steder. Vet hvertfall selv at BUP behandling er slitsomt så ville tipset om å begrenset det :)

Anonymkode: b23ad...3aa

Skrevet
WhisperingWind skrev (4 timer siden):

On ungen ikke får noe ut av samtalen med helsesøster sier du bare neitakk. At du føler BUP er et bedre alternativ for ungen per i dag. 

Men om hovedpersonen vil fortsette å prate med helsesøster bør hun få lov til det!

Anonymkode: 8743a...969

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men om hovedpersonen vil fortsette å prate med helsesøster bør hun få lov til det!

Det er jo det jeg skriver 👀🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Absolutt. Men tenker det kan bli litt mye.  Psykologer kan mye mer om dette enn en helsesøster. 

Skrevet

Tråden stenges snart pga manglende overskrift.

Anonymkode: 8e3dd...3ca

• Liker 1
Skrevet

Synes helsesøster har et fornuftig råd.

Anonymkode: d5794...bc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...