EXIA Skrevet 4. desember 2021 #1 Skrevet 4. desember 2021 Har laget søtpotetmos tidligere i dag. Har tenkt å gi den som første smaksprøve til baby på litt over 5 måneder. Må moseb varmes opp?Man skal bare gi en teskje i starten, så litt vanskelig å varme opp en så liten mengde. Er helt grønn på dette🤔
Tanuki Skrevet 4. desember 2021 #2 Skrevet 4. desember 2021 du kan vel varme bittelitt i mikroen? Ungen dør ikke, men selv hadde jeg varmet opp, hadde ikke spist kald søtpotet om det hadde vært meg. igjen, ingen grunn til panikk om du lar han smake kalf mos, det går helt fint.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #3 Skrevet 4. desember 2021 Babyen overlever det, men det påvirker jo smaken så kan være at babyen ikke synes det er like apetitlig. Anonymkode: 3c2d9...c76 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #4 Skrevet 4. desember 2021 Hadde varmet det litt, enkelt og greit fordi smaken blir bedre. Anonymkode: 94200...8c1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #5 Skrevet 4. desember 2021 For babyen er det ganske stor overgang at det er fast føde, hvis maten i tillegg er ca 30 grader kaldere enn morsmelka/mme så blir det en ekstra ting å venne seg til. Ville derfor varmet det litt opp. Anonymkode: e3251...9a0
Snurrepurre Skrevet 4. desember 2021 #6 Skrevet 4. desember 2021 Jeg hadde ikke gitt babyen noe jeg ikke ville spist selv 😬 kald søtpotet er ikke noe jeg hadde spist 😅 varm opp litt i et eggeglass i mikroen ♥️
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #8 Skrevet 5. desember 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: For babyen er det ganske stor overgang at det er fast føde, hvis maten i tillegg er ca 30 grader kaldere enn morsmelka/mme så blir det en ekstra ting å venne seg til. Ville derfor varmet det litt opp. Anonymkode: e3251...9a0 Det er virkelig ikke noe problem med kald mat for en 5 mnd gammel baby. Det kan hende baby ikke vil ha, men om den liker maten kald, så er det ikke noe problem. Babyen vår fikk innimellom kald melk (pumpa morsmelk) da han var noen uker gammel. Anonymkode: 00db5...bcd
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2021 #9 Skrevet 5. desember 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er virkelig ikke noe problem med kald mat for en 5 mnd gammel baby. Det kan hende baby ikke vil ha, men om den liker maten kald, så er det ikke noe problem. Babyen vår fikk innimellom kald melk (pumpa morsmelk) da han var noen uker gammel. Anonymkode: 00db5...bcd Ja, det er jo det jeg skriver. At da er det enda en ting babyen må venne seg til. Så derfor ville jeg varmet opp maten i begynnelsen slik at den ikke trenger venne seg til det samtidig. Hva har jeg skrevet som gjør at du tror jeg mener det er et problem? Anonymkode: e3251...9a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå