Gå til innhold

Sjakk-VM!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som følger med? Jeg skjønner absolutt ingenting av spillet, men følger likevel sendingen 🙈 🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har blitt tradisjon, det blir lissom ikke jul uten Torstein Bae :nisse:

• Liker 4
Skrevet

Enig 🙂Er tradisjon, og særlig Bae har en veldig seervennlig stemme 🙂

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ingenting av sjakk, men sendingen står på likevel. Koselig program :) 

Anonymkode: c4b28...77a

• Liker 1
Skrevet

Koselig program. Og tradisjon. Også hjelper det at Magnus Carlsen blir kjekkere og kjekkere for hvert år. 

Anonymkode: 207ff...8c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg følger med og skjønner spillet 😅 Spiller litt sjakk på hobbynivå, så i alle fall nok til å skjønne omtrent hvorfor man gjør det og det, og hva "pila" betyr og slikt.

Jeg synes det er rart at så mange ser på det uten å skjønne bæret av hva som foregår... dere som sier at dere ikke skjønner det, hvor lite/mye skjønner dere?

Å skjønne det på et nivå der man klarer å se planene langt inn i tid er jo selvfølgelig noe som veldig få kan si at de gjør, men det er jo ikke så vanskelig å skjønne "en god del"?

Som amatør, men litt forståelse, kan jeg si at partiet som ble spilt i går var helt vanvittig imponerende! Med unntak av noen få trekk med veldig lite tid og komplisert stilling var det en vanvittig nøyaktighet som er helt umulig å oppnå for oss dødelige! Det er nesten umenneskelig...

• Liker 1
Skrevet

Skjønner begrep som remis og pila sine bevegelser. Der stopper det, for min del :ler: Men mixen av Bae og Rolfsrud, er i seg selv seer og hørevennlig :hjerte:

Fantastisk pinlig stillhet i dag, da Eia trakk Line Andersen opp av hatten i noen sekunder :Knegg:

Skrevet

Jeg prøver å få det med meg, ja.
Dessverre er det jo på et veldig lite passende tidspunkt på dagen, så jeg får ikke med meg så mye på ukedagene.

Anonymkode: 1c12b...796

Skrevet

Det er artig :) 

Har spilt en del sjakk sjøl (amatør).

Skrevet
Tradegy skrev (8 minutter siden):

Fantastisk pinlig stillhet i dag, da Eia trakk Line Andersen opp av hatten i noen sekunder :Knegg:

Haha. Lurer på om det får noen konsekvenser for Eia? Blir han invitert igjen? 😁

OT: Har Eia farget håret?

Anonymkode: eb9d3...496

• Liker 1
Skrevet
Tradegy skrev (26 minutter siden):

Skjønner begrep som remis og pila sine bevegelser. Der stopper det, for min del :ler: Men mixen av Bae og Rolfsrud, er i seg selv seer og hørevennlig :hjerte:

Det fikk jeg ikke med meg! Hva sa han? 

Skrevet
Tradegy skrev (11 minutter siden):

Jeg kan jo si noe om "pila" 😅 Noe som blir underkommunisert eller litt feilkommunisert når jeg ser på. Det beste trekket man kan gjøre er per definisjon "0", altså ingen utslag, så det går på en måte ikke an å gjøre et "bra" trekk, bare et mindre dårlig. Noen ganger fyker "pila" i samme retning som den som har gjort trekket, f.eks. kan Magnus gjøre et trekk og så spretter pila fra 1 til 1.5. Det er ikke reelt, og bare datamaskinen som ikke har klart å regne "riktig" eller dypt nok, og NRK sin datamaskin er tydeligvis veldig treg.

Greit å vite!

Det er en del andre ting også som de forklarer på litt rare måter, men det meste går på selve spillet. Nå er det egentlig ikke  så rart siden en del av det kun kan forstås av noen på Magnus sitt nivå eller en datamaskin; de er så gode. Torstein Bae er veldig god, bedre enn han "fremstår" (noe jeg tror han gjør med vilje), men forskjellen opp til Magnus er fortsatt enorm!

Sjakk er et fantastisk spill :)

Skrevet (endret)
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det fikk jeg ikke med meg! Hva sa han? 

Ca dette skjedde:

Eia foreslo seg selv som stand-in dersom Ole Rolfsrud skulle få corona. "Hvis ikke dere ringer Line Andersen, da...". Det er et bittelite smil i munnviken til Ole, før han dukker ned bak bordet og ber noen om å ta over :fnise:

Endret av Tradegy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...