AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #1 Skrevet 4. desember 2021 Hei min nyinnflyttede nabo hadde fest i går, dvs hennes sønn på 22. Vi bor i rekkehus og det var full disko hos meg sålenge de holdt på. De ga seg ikke før 0230. Jeg burde ha gått og sagt ifra, men ville ikke være hun naboen som klager. Skjønner de vil feste, men i ett område med bare rekkehus er det mange som må ofre nattesøvnen for den ene festen. Hadde de gitt nabovarsel hadde man visst om det og kunne evt sendt en mld. Syns det er lettere enn å ringe på. vurderer om jeg skal ringe på og snakke med moren og si at en nabovarsel hadde vært bra. Også fortelle hvor lydt det er, for er ikke sikkert de tenkte på det. hva ville dere gjort? kan jo vente for å se om det skjer igjen, men merker nå etter en dårlig natt der jeg ikke sovnet før 0230 og våknet med hodepine, så vil jeg egentlig unngå dette igjen. Anonymkode: 31a39...5b5
Loff77 Skrevet 4. desember 2021 #2 Skrevet 4. desember 2021 Nattero mellom 23-06:00 så hadde bedt dem dempe seg 11
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #3 Skrevet 4. desember 2021 Det er like greit å si ifra nå og skulle de allikevel holde fester på den måten ringer du politiet. Anonymkode: 9e2f6...b6b 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #4 Skrevet 4. desember 2021 Ville bare sagt at det er fint med nabovarsel neste gang, og latt det bli med det. Hodepine og andre klager, kan du spare de for. Anonymkode: d4bab...dfb 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #5 Skrevet 4. desember 2021 Hva jeg hadde gjort? Ringt på mens festen var i gang og spurt om de ville være så greie å dempe musikken. Anonymkode: 2c46b...446 10
Me for life Skrevet 4. desember 2021 #6 Skrevet 4. desember 2021 Hadde ikke bedt om nabovarsel neste gang iallfall. På den måten gir du dem jo nesten frikort til å bråke som de vil, så lenge de bare sier ifra først. Siden du ikke ringte på inatt hadde jeg bare latt det være for denne gangen. Hadde da heller ringt på neste gang hvis det skjer igjen. Sakt at du skjønner at de ville ha innflyttningsfest forrige gang, men nå må de huske at de bor tett på naboer og må avslutte 23 som alle andre. 11
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #7 Skrevet 4. desember 2021 Ikke gjort noen ting så lenge det er en gang i blant Anonymkode: 575a4...bc9 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #8 Skrevet 4. desember 2021 Jeg synes du skulle sagt fra der og da mens festen var. Det er da ingen vits med nabovarsel, har aldri sett poenget med det. Folk må lære seg å ta hensyn til andre mennesker, enten de er unge eller gamle. Det skal være stille etter 23. Anonymkode: cf685...0a8 4
Vic Skrevet 4. desember 2021 #9 Skrevet 4. desember 2021 Kan også sende en sms til både mor og sønn å gi beskjed det er folk som vil sove og at de hindrer dem i det. Da slipper man diskusjon i døren med evt. full gutt 22 år og hva enn reaksjon man får fra det. Gi beskjed tidlig så setter du standarden tidlig- dette er ikke ok! 2
avent Skrevet 4. desember 2021 #10 Skrevet 4. desember 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes du skulle sagt fra der og da mens festen var. Det er da ingen vits med nabovarsel, har aldri sett poenget med det. Folk må lære seg å ta hensyn til andre mennesker, enten de er unge eller gamle. Det skal være stille etter 23. Anonymkode: cf685...0a8 Enig ! Selv om en sender ut nabovarsel betyr ikke det at det er innafor å feste halve natta. Det skal allikevel være stille i alminnelig tid. Ring på og informer moren, ikke sikkert hun viste at det var full fest der heller. Dessuten skjønner normale voksne mennesker at en kjapt blir upopulær om en lar barna sine holde fest til langt på natt.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #11 Skrevet 4. desember 2021 Tror jeg hadde sett an om det skjedde igjen/ofte. Anonymkode: d1690...f3d 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #12 Skrevet 4. desember 2021 Er vel ok med fest en sjelden gang iblant vel? Anonymkode: 8ae2d...63b 4
Milky Skrevet 4. desember 2021 #13 Skrevet 4. desember 2021 Nabovarsel holder ikke. Det skal være stille kl 23, det er regelen de fleste steder. Jeg hadde bedt dem slå av, ikke bare dempe, og evt ringt politi om de ikke hadde gjort det. Vil heller være den kjipe naboen enn å høre på rave til 2:30 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #14 Skrevet 4. desember 2021 Henvis til reglene i borettslaget/sameiet! Neste gang kan du fint både klage til styret og ringe politiet om du vil! Anonymkode: 66aa3...845 1
Gjest Anonym373 Skrevet 4. desember 2021 #15 Skrevet 4. desember 2021 Om det er en sjelden gang så skjønner jeg ikke greia, man får kjøpt ørepropper på apotek. Har alltid 1 pakke klar på soverommet , de har fest og jeg sover godt, jeg er A menneske og kommer godt forberedt inn i helgen 🥱. Håper ikke de klager på disebilen min på tomgang 15 minutter 06.40 lørdags morgen 🥶, liker ikke å sitte i kaldt bil og skal handle når matbutikken åpner.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #16 Skrevet 4. desember 2021 Jeg hadde bare ringt politiet 😅 Anonymkode: fdec8...52c 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #17 Skrevet 4. desember 2021 Jeg hadde sett an om det skjer igjen. Jeg bor også i rekkehus og er sjokkert over hvor godt jeg hører vanlige lyder fra naboen. Kan høre når de holder på kjøkkenet blant annet. Klar for å flytte… Anonymkode: d4ea3...939 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #18 Skrevet 4. desember 2021 Det skal være stille kl 23 (24 på lørdager) selv om man har gitt nabovarsel og det er ikke sånn at man kan slenge ut ett varsel i tide og utide. Opplever ofte at naboer mener at de har "frikort" til å feste og styre så mye de vil når de har varslet så det hadde jeg ikke bedt om. Vi har en ung gutt som har fest ukentlig, han varsler via fb gruppa til området vi bor i og alltid er det noen som kommenterer "gnu på" ol, sykt irriterende for oss som bor nerme og får lyden inn. Spesielt irriterende da de som kommenterer bor såpass langt borte at de uansett ikke kan høre festen. Anonymkode: 9e2f6...b6b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #19 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei min nyinnflyttede nabo hadde fest i går, dvs hennes sønn på 22. Vi bor i rekkehus og det var full disko hos meg sålenge de holdt på. De ga seg ikke før 0230. Jeg burde ha gått og sagt ifra, men ville ikke være hun naboen som klager. Skjønner de vil feste, men i ett område med bare rekkehus er det mange som må ofre nattesøvnen for den ene festen. Hadde de gitt nabovarsel hadde man visst om det og kunne evt sendt en mld. Syns det er lettere enn å ringe på. vurderer om jeg skal ringe på og snakke med moren og si at en nabovarsel hadde vært bra. Også fortelle hvor lydt det er, for er ikke sikkert de tenkte på det. hva ville dere gjort? kan jo vente for å se om det skjer igjen, men merker nå etter en dårlig natt der jeg ikke sovnet før 0230 og våknet med hodepine, så vil jeg egentlig unngå dette igjen. Anonymkode: 31a39...5b5 Du må tåle en fest, i ny og ne Anonymkode: 416ed...1ec 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #20 Skrevet 4. desember 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Du må tåle en fest, i ny og ne Anonymkode: 416ed...1ec Frem til klokken tjuetre. Se der, det rimte til og med Anonymkode: 0a383...bed 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå