Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ingenting. På hvilken kanal går, og hva heter årets julekalender for barn?

Hvorfor sendes ikke de gode gamle julekalenderene fra type 1990/2000? De som faktisk minner om jul?

Tragisk at det er blitt så utvannet. Er det for å skåne all slags superkrenkbare minoriteter, eller hva faen er det som skjer? 

Anonymkode: 30316...afb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke «Kristiania magiske Tivoliteater» på NRK1. 

Anonymkode: 40c15...d9f

• Liker 7
Skrevet

*?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke «Kristiania magiske Tivoliteater» på NRK1. 

Og hva faen er det for noe? 😂

Unnskyld meg, men jeg blir bare så oppgitt. Dette var bedre før, det er helt forbanna sikkert. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Unnskyld meg, men jeg blir bare så oppgitt. Dette var bedre før, det er helt forbanna sikkert. 

Har du i det hele tatt sett serien? 

Anonymkode: bf152...3a2

• Liker 17
Skrevet

"Kristiania magiske juleteater" blir sendt som barne-tv på NRK. Masse jul der :)  Og hvis du vil ha enda mer, ligger jo de andre ut også. Ingen grunn til panikk! Håper du finner julefreden. 

Anonymkode: 895c2...9f8

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg skjønner ingenting. På hvilken kanal går, og hva heter årets julekalender for barn?

Hvorfor sendes ikke de gode gamle julekalenderene fra type 1990/2000? De som faktisk minner om jul?

Tragisk at det er blitt så utvannet. Er det for å skåne all slags superkrenkbare minoriteter, eller hva faen er det som skjer? 

Troll?

Anonymkode: ce2a1...ab1

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, det var ikke bedre før. Virkelig ikke. 

Det er skikkelig usjarmerende med sånne som syns alt var så mye bedre i gamledager. Du får spørre om noen yngre familiemedlemmer kan hjelpe deg med å strømme de gamle, kjipe kalendrene fra NRK-appen, så kan du kose deg med kamferdropsene og tøflus.

Anonymkode: 1425e...a51

• Liker 16
Skrevet

Den humorserien med nisser som knuller

Anonymkode: 27ebc...205

• Liker 6
Skrevet

Er du en av de som savner Jul i Skomakergata eller annet dårlig vås? 

Anonymkode: 063d9...6cf

• Liker 3
Skrevet

Tøfflus var gjest i "Ukeslutt" i dag :Knegg: 

Anonymkode: 00cf3...f37

Skrevet

Jeg har sett de første tre episodene av Kristiania Magiske Tivoliteater på NRK med 6-åringen og vi liker den kjempegodt så langt. Virker som alle i klassen hans ser den, så ingen forvirring om hva som er årets kalender.

Det ville vært rart hvis man nådde toppen av julekalender-magi i 1990 og ingenting senere kunne måle seg. Tror ikke Portveiens jul eller Jul på Sesam stasjon fenger dagens unge, selv om vi likte dem da vi vokste opp.

Anonymkode: dc0df...00b

• Liker 8
Skrevet

Jeg har vokst opp på nittitallet, og har sett alle julekalenderne siden 1992. Favoritten er jul i blåfjell, men etter det synes jeg snøfall vat veldig bra og Kristiania magiske tivoli theater virker veldig lovende. 

Anonymkode: 9edf3...388

• Liker 3
Skrevet

Du kan selv velge hva du vil ha som julekalender. Bare å streame på nrk-tv, eller en av de andre kanalene. Mange av de har de gamle julekalenderne.

Anonymkode: 69472...591

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal dagens barn måtte ta til takke med 20-30 år gamle programmer?

Fordi voksne - som ikke er i målgruppen for barne-tv - skal få kose seg med nostalgi…?

Takk og lov har vi statskanal som satser på å produsere norske kvalitetsprogrammer for barn!

Rødnissene/blånissene har NRK rett og slett ikke rettigheter til hverken å sende eller legge ut på nett. Det handler mer om hvordan tv-markedet har utviklet seg i stormfart, og ingen forutså et behov for å legge julekalendere ut på nett en 20-30 år fram i tid.

De gamle seriene som nrk har produsert selv kan du se på nett-tv.

Slutt å let etter krenkelser å bli krenka over. Ikke noe å fyre seg opp over her. Og i hvert fall ikke på vegne av barn som får kose seg med nyere kvalitetsproduksjoner presentert til glede hver eneste dag i desember :) 

Anonymkode: 11d9d...482

• Liker 11
Skrevet

Off, vel du har fått informasjon om hva den heter, men etter å ha sett de første episodene så holder jeg meg langt unna. 

Kvotering totalt ute av kontroll, hvor man har kvotert inn afroamerikansk-lignende barn, fordi dette er det "kule" minoritetsutseende. Ikke de minoritetene vi faktisk har i Norge. Jo mørkere i huden, jo høyere offerscore, så pakistanere er ikke bra nok f.eks. 

Disse barna, som åpenlyst er lett fram med lys og lykte pga sin hudfarge (sier ikke at de ikke er flinke, men det er åpenlyst totalt underordnet), spiller heltene, mens det så klart er de hviteste, blondeste og blåøyde som spiller skurker. 

Skjønner at det er ment godt, og liksom skal bøte på tidligere tider, men det blir bare så utrolig feil. 

Alt er også lagt til et sånn slutten av 1800/ begynnelsen1900-tallet-scenario. Skal i alle fall gi en vibb om det. Og skal gi inntrykk av at vi her i Norge har en historie med svarte som undertrykte, fattige og kuede på denne tiden. Vel, det har vi ikke her i Norge - dessverre, vil jeg si at dette virker som en sorg for en del "antirasister" at vi ikke hadde det. Så derfor må de heller lage fiksjoner hvor de kan drømme om at vi var grusomme koloniherrer mot en svart befolkning. 

Skal man drive med slik offeronani fram mot jul, så ta i alle fram en same, en skogfinne, en tater, eller en av mange norske minoriteter som har fått gjennomgå i løpet av tidene. Men her er øynene helt klart rettet rett mot USA og BLM. 

Nei takk.  

Anonymkode: 0df06...6f6

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Off, vel du har fått informasjon om hva den heter, men etter å ha sett de første episodene så holder jeg meg langt unna. 

Kvotering totalt ute av kontroll, hvor man har kvotert inn afroamerikansk-lignende barn, fordi dette er det "kule" minoritetsutseende. Ikke de minoritetene vi faktisk har i Norge. Jo mørkere i huden, jo høyere offerscore, så pakistanere er ikke bra nok f.eks. 

Disse barna, som åpenlyst er lett fram med lys og lykte pga sin hudfarge (sier ikke at de ikke er flinke, men det er åpenlyst totalt underordnet), spiller heltene, mens det så klart er de hviteste, blondeste og blåøyde som spiller skurker. 

Skjønner at det er ment godt, og liksom skal bøte på tidligere tider, men det blir bare så utrolig feil. 

Alt er også lagt til et sånn slutten av 1800/ begynnelsen1900-tallet-scenario. Skal i alle fall gi en vibb om det. Og skal gi inntrykk av at vi her i Norge har en historie med svarte som undertrykte, fattige og kuede på denne tiden. Vel, det har vi ikke her i Norge - dessverre, vil jeg si at dette virker som en sorg for en del "antirasister" at vi ikke hadde det. Så derfor må de heller lage fiksjoner hvor de kan drømme om at vi var grusomme koloniherrer mot en svart befolkning. 

Skal man drive med slik offeronani fram mot jul, så ta i alle fram en same, en skogfinne, en tater, eller en av mange norske minoriteter som har fått gjennomgå i løpet av tidene. Men her er øynene helt klart rettet rett mot USA og BLM. 

Nei takk.  

Jeg er glad jeg ikke har dine briller på når jeg har tittet på julekalenderen. 

Første episode var litt treg, men den er kommet godt i gang nå og har mange gode skuespillere og masse man kan snakke med barna om, både av historisk art (BLM var ikke i mine tanker, gitt), om tydelig forskjell i fordeling av ressurser og hva man kan gjøre hvis man føler seg presset til å gjøre noe. Musikken er også fin. Et hyggelig innslag i desember. 

Anonymkode: 749a1...88d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei takk.  

Enig. Jeg er fra en minoritet og har til nå ikke sett en kjeft som ligner på meg i norske serier. Folk innbiller seg at mangfold er å kvotere inn kun de svarteste menneskene man kan finne eller mulatte. 

Anonymkode: 69472...591

• Liker 4
Skrevet

Syns årets NRK-kalender var utrolig fin. Liker også at de har med både en gutt med krykke og en jente i rullestol, det er jammen ikke ofte man ser i beste sendetid. Innrømmer at jeg var skeptisk, for fjorårets kalenderserie var skikkelig dårlig (i mine øyne), men ble positivt overrasket. 

Som voksen vil jo ikke de nye seriene som kommer nå gi helt den samme følelsen - alt er mer magisk når man er barn. Når det er sagt var Snøfall helt magisk for meg, og kan faktisk konkurrere med de gamle slagerne fra 90-tallet. Får ikke helt den samme følelsen av årets kalender, men kommer til å følge med likevel og gleder meg til fortsettelsen! 

Velger ellers å (forsøke å) overse tragiske, blodrasistiske huleboerkommentarer over her. Ganske sjukt å "holde seg unna" en barneserie fordi noen av hovedrollene er "for mørke" i huden. Hører du ikke selv hvor sjukt det er? Søppel. 

Anonymkode: b63e4...ebb

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...