AllahBallah Skrevet 4. desember 2021 #1 Skrevet 4. desember 2021 Tenker alt potensielt liv, som ikke ble til. Feks egne barn, tenker på alle sædcellene som ikke møtte akkurat dette egget hos mor, eller alle egg hos mor som ikke ble befruktet - som kunne ha gitt barn. For å ikke snakke om alt liv som kunne vært til, hadde mine sædceller feks befruktet en annen kvinnes egg. Alt er jo mulig, potensielt liv. Som kunne vært født. Tenk på alle potensielle søsken man kunne hatt, hadde fler av fars sædceller møtt mors eggcelle. Men aldri ble til. Tenker også på livet, eller etter livet, når vi dør. Så er vi ikke mer liv enn alle de livene som aldri ble til. Og alt er som før. Flere som tenker på dette? Får litt samme følelsen som når jeg tenker på det store verdensrommet.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #2 Skrevet 4. desember 2021 Tenker ikke så mye på det nei. Tenker heller på alt liv som har blitt til og som slutter på grusomt vis. F.eks. en antilope som blir nedjaktet av løver som begynner å spise på den før den er død. Babyer med kreft, narkomane, sykdommer, kroniske smerter, uheldige sjeler... Så mye liv som eksisterer men som bare er lidelse og grusomt. Alt potensielt liv som ikke har blitt til er de heldige livene. Skulle ønske jeg var en del av det som aldri ble til. Anonymkode: d0b91...fc4
Blod Skrevet 4. desember 2021 #3 Skrevet 4. desember 2021 Ja. Og tenk på hvor mange som eksisterer på grunn av alkohol - hvis vi ikke hadde hatt den drikkekulturen vi har ville menneskeheten sett helt annerledes ut. 2
Mezzosoprena Skrevet 4. desember 2021 #4 Skrevet 4. desember 2021 Om jeg tenker på liv som ikke har blitt til? Nei, selvfølgelig gjør jeg ikke det... 1
Blod Skrevet 4. desember 2021 #5 Skrevet 4. desember 2021 Teatrica skrev (Akkurat nå): Om jeg tenker på liv som ikke har blitt til? Nei, selvfølgelig gjør jeg ikke det... Hva er selvfølgelig med det?
Mezzosoprena Skrevet 4. desember 2021 #6 Skrevet 4. desember 2021 Blod skrev (1 minutt siden): Hva er selvfølgelig med det? Les setningen da - liv som ikke har blitt til, altså ingenting - ergo ikke noe liv. Det er snakk om kroppsvæske, liksom! 1
Blod Skrevet 4. desember 2021 #7 Skrevet 4. desember 2021 Teatrica skrev (1 minutt siden): Les setningen da - liv som ikke har blitt til, altså ingenting - ergo ikke noe liv. Det er snakk om kroppsvæske, liksom! Det ts nevnte var eksempler. Men jeg skjønner poenget ditt.
Mæn40 Skrevet 4. desember 2021 #8 Skrevet 4. desember 2021 Jeg tenker iblant på et svangerskap som ble avsluttet for ca 25 år siden og hvordan det eventuelt hadde utartet seg. Men ikke på sædceller og ubefruktede egg. Det tallet er jo astronomisk. 1
Gjest Chiroptera. Skrevet 4. desember 2021 #9 Skrevet 4. desember 2021 Jeg tenker innimellom på alle de andre sædcellene som var i puljen jeg var i. Der må det ha vært mye tafatt sperm ettersom jeg vant kappløpet. Men jeg tenker mere på hvor sprøtt det er at jentefoster når de er inni magen allerede har alle egg de skal ha resten av livet. Så når en dame er gravid, så er hun også gravid med barnebarnet sitt på en måte. Vilt å tenke på.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #10 Skrevet 4. desember 2021 Nei tenker mere på alt født liv som går til helvete og blir ødelagt pga krig, drap, overgrep, vold, rus, traumer, sykdom osv. De er heldige de som slapp å bli født Anonymkode: cee64...91a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #11 Skrevet 4. desember 2021 Ja. Priser meg lykkelig for at ingen av mine sædceller har truffet og befruktet et egg. Veldig takknemlig for og være uten barn. Anonymkode: 2d855...2a7
linsejesus Skrevet 4. desember 2021 #12 Skrevet 4. desember 2021 Sånne tanker kan man dra ubehagelig langt: Hadde det ikke vært for Hitler, ville ingen av oss vært til. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #13 Skrevet 4. desember 2021 Det er ikke alle som er meningen å få barn. Jeg tenker ikke som det. Før i tiden fikk de gjerne opptil 12 barn om dere studerer slekten deres så ser dere at de fikk mange flere da enn de fleste gjør nå, med kun 1-4 barn. Det handler ikke kun om å skape liv. Alt som skjer er for en grunn. Ingenting er tilfeldig. Barn som blir født kan ha vært manifestert lenge før de kom til dette livet og det går an å ha kontakt med egne barn om en har lenge før det i det hele tatt er noe snakk om gravidet. Anonymkode: 9bd6b...916
Gjest Smeltemann Skrevet 4. desember 2021 #14 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke alle som er meningen å få barn. Jeg tenker ikke som det. Før i tiden fikk de gjerne opptil 12 barn om dere studerer slekten deres så ser dere at de fikk mange flere da enn de fleste gjør nå, med kun 1-4 barn. Det handler ikke kun om å skape liv. Alt som skjer er for en grunn. Ingenting er tilfeldig. Barn som blir født kan ha vært manifestert lenge før de kom til dette livet og det går an å ha kontakt med egne barn om en har lenge før det i det hele tatt er noe snakk om gravidet. Anonymkode: 9bd6b...916 Det er flere grunner til at de fikk mange barn før. Prevensjonsmidler var fraværende. De ville sikre alderdommen, det var ingen pensjonsordning så de måtte ha familie for å hjelpe seg. Å om en ser i slektspapirer så er dødeligheten stor blant barna.
AllahBallah Skrevet 4. desember 2021 Forfatter #15 Skrevet 4. desember 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tenker ikke så mye på det nei. Tenker heller på alt liv som har blitt til og som slutter på grusomt vis. F.eks. en antilope som blir nedjaktet av løver som begynner å spise på den før den er død. Babyer med kreft, narkomane, sykdommer, kroniske smerter, uheldige sjeler... Så mye liv som eksisterer men som bare er lidelse og grusomt. Alt potensielt liv som ikke har blitt til er de heldige livene. Skulle ønske jeg var en del av det som aldri ble til. Anonymkode: d0b91...fc4 Når du dør så blir du jo som et liv som aldri ble til ☺️ Er ikke så lenge til, sånn i kosmisk tidsregnings. Tenk all den tiden du ikke skal eksistere. Milliarder på milliarder av år.
AllahBallah Skrevet 4. desember 2021 Forfatter #16 Skrevet 4. desember 2021 (endret) Teatrica skrev (3 timer siden): Les setningen da - liv som ikke har blitt til, altså ingenting - ergo ikke noe liv. Det er snakk om kroppsvæske, liksom! Det aller meste av potensielt liv, og potensielle mennesker, blir jo aldri skapt… Merkelig å være blant de få, blant alle mulige menneskeliv, som faktisk ble skapt. Ja, det er snakk om kroppsvæsker. Som ville blitt mennesker som aldri ble til. Det kunne vært nye mozarter, einsteiner og hitlere. Endret 4. desember 2021 av AllahBallah
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2021 #17 Skrevet 4. desember 2021 56 minutter siden, AllahBallah said: Det aller meste av potensielt liv, og potensielle mennesker, blir jo aldri skapt… Merkelig å være blant de få, blant alle mulige menneskeliv, som faktisk ble skapt. Ja, det er snakk om kroppsvæsker. Som ville blitt mennesker som aldri ble til. Det kunne vært nye mozarter, einsteiner og hitlere. Tid er ikke linært. Alt potensielt liv blir skapt en eller annen gang. Anonymkode: 9bd6b...916
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå