Gå til innhold

2-åringen hater koronatest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har testet henne 2 ganger med hjemmetest. Hun hater test. Første gangen endte med at vi måtte holde henne fast. Svært lite hyggelig. Andre gangen gikk litt bedre, men fortsatt et helvete for henne. Hun blir oppriktig lei seg, hun gråter og blir helt hysterisk bare vi forteller om at vi skal teste henne. Det skal også nevnte at hun hater å måle temperaturen i rektum. 

Vi forberedte henne, og sa vi skulle teste henne for å se om hun var syk. Vi skulle sjekke nesen om det var noe virus der. Viste henne pinnen, og fortalte at vi skulle ha den i nesten en kort stund. Allerede da ble hun kjempelei seg. Tok seg for nesen, og ble helt fortvilt. Vi ga henne en q-tips som hun kunne teste på bamsene og dukkene sine. Spurte om hun ville sjekke sin nese også. Hun stoppet rett før hun kom til nesen, og braste i gråt. 

Vi (pappa og mamma) testet oss for å vise at det gikk helt fint. Hun syntes det var spennende, men skulle absolutt ikke gjøre det på seg selv. 

Hun er generelt en skeptisk jente, selv om ingen av oss foreldre eller tanter/onkler er slik. Hun hermer etter oss i omtrent alt vi gjør. Hun er livredd robotstøvsugeren og robotgåressklipperen. Vi kan ikke minnes om at hun har blitt utsatt for noe traume som skulle gjøre henne redd eller skeptisk. Det er absolutt ingenting som hindrer henne i hverdagen, det er bare enkelte ting hun er skeptisk til. 

Tar gjerne imot tips og råd for hvordan vi kan ta test på henne i fremtiden, for jeg ser for meg at vi må nok ta flere tester. 

Anonymkode: 05f56...721

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig hater hun testen, ingen liker å få tvunget en pinne opp i nesa. Hvis det finnes et eneste barn i hele verden som synes koronatest er greit blir jeg veldig overrasket. Hadde mye heller holdt henne hjemme den nødvendige perioden fremfor å tvinge henne til å ta test. Stakkars barn! 

Anonymkode: 5f186...c82

• Liker 22
Skrevet

Har dere prøvd med belønning? Vet ikke om det virker, men ispinne eller sjokoladebit evt gjøre noe morsomt etterpå? Bare en tanke. Ikke bli hysteriske av at jeg foreslår sukker ..

Anonymkode: c8bd8...0d8

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig gjør hun det 😬

Anonymkode: cb600...9cd

• Liker 2
Skrevet

Datteren min er også 2 år 😆 Hater alt og ingenting. 

Anonymkode: 98cc0...414

• Liker 1
Skrevet

Kan aldri se for meg at noen barn synes koronatesting er greit🥴 Mine hater det, og det har jeg full forståelse for også.

Anonymkode: 11ca0...98d

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dere prøvd med belønning? Vet ikke om det virker, men ispinne eller sjokoladebit evt gjøre noe morsomt etterpå? Bare en tanke. Ikke bli hysteriske av at jeg foreslår sukker ..

Anonymkode: c8bd8...0d8

Tenker også at belønning kan være lurt her. Ingen barn liker koronatest. Selv 13-åringen her hater det, men det er enklere å snakke fornuft med en 13-åring enn 2-åring, så derfor tenker jeg at belønning kan være lurt i deres tilfelle.

Anonymkode: 147e9...226

• Liker 2
Skrevet

Hold de hjemme i stedet for å torturere de små med den testen.

Anonymkode: 5458b...f0f

• Liker 8
Skrevet

Herregud, la henne slippe. 

Anonymkode: 5714d...e77

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker også at belønning kan være lurt her. Ingen barn liker koronatest. Selv 13-åringen her hater det, men det er enklere å snakke fornuft med en 13-åring enn 2-åring, så derfor tenker jeg at belønning kan være lurt i deres tilfelle.

Anonymkode: 147e9...226

Nei, nå får det være nok!! 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager utfører dere hjemmetest på en 2 åring?🤔

Her drar vi til teststasjonen når barnet skal testes. Utføres av profesjonelle. Og testen tas kun i hals på så små barn.

Anonymkode: 6b538...ffa

• Liker 3
Skrevet

Husk at det er vi som foreldre som bestemmer over barnet. Hvis ikke vi kan forsvare vår egen 2 åringen engang, hvem skal da det? 

• Liker 3
Skrevet

Treåringen vår hater det også,men har måttet bli testa fem ganger. Så vi kjører skamløs belønning - alle som tar koronatest får is. Det funker! Forrige gang gikk det relativt smertefritt!

Anonymkode: 24ed9...6c1

• Liker 3
Skrevet

Hater det jeg og. Korona testen er bare helt grusom.

Anonymkode: a12a1...eda

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hold de hjemme i stedet for å torturere de små med den testen.

Erd ette logikken for alt nødvendig barn ikke liker? Koronatedt ER ekkelt. Det er blodprøver også, og å la fremmede mennesker rote i munnen din. Skal barnet droppe blodprøver og tannlegetimer også?  Barnet litt er redd leger, fremmede voksne, men har cøliaki og må inn til kontroll hvert halvår. Blodprøver i den forbindelsen. 

Man forbereder barnet på hva som skjer, forstår at det er skummelt og ekkelt og anerkjenner følelsene, men gir beskjed om at det er nødvendig likevel. Kan man teste på teststasjon i stedet er det fint, men vet du hva - også det er ekkelt for barn, og det er ikke alltid mulig heller. 

Anonymkode: bc0c6...859

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Erd ette logikken for alt nødvendig barn ikke liker? Koronatedt ER ekkelt. Det er blodprøver også, og å la fremmede mennesker rote i munnen din. Skal barnet droppe blodprøver og tannlegetimer også?  Barnet litt er redd leger, fremmede voksne, men har cøliaki og må inn til kontroll hvert halvår. Blodprøver i den forbindelsen. 

Man forbereder barnet på hva som skjer, forstår at det er skummelt og ekkelt og anerkjenner følelsene, men gir beskjed om at det er nødvendig likevel. Kan man teste på teststasjon i stedet er det fint, men vet du hva - også det er ekkelt for barn, og det er ikke alltid mulig heller. 

For en håpløs sammenligning. Er det et alternativ å holde barnet hjemme noen dager i stedet for å gå til kontroll for cøliaki? Nei, ikke det? Da skjønner jeg ikke hvordan du klarer å blande dette inn som et uforståelig argument mot totalt unødvendig testing i hytt og vær av småbarn.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan aldri se for meg at noen barn synes koronatesting er greit🥴 Mine hater det, og det har jeg full forståelse for også.

Anonymkode: 11ca0...98d

Jeg har en raring som synes det er gøy 🤪😂

Anonymkode: 5191a...d83

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor i alle dager utfører dere hjemmetest på en 2 åring?🤔

Her drar vi til teststasjonen når barnet skal testes. Utføres av profesjonelle. Og testen tas kun i hals på så små barn.

Anonymkode: 6b538...ffa

I Oslo testes de i nesen og ikke i halsen. Så deg varierer fra kommune til kommune.

Anonymkode: 6bcd2...102

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her har ungen legeskrekk og er livredd for alt som har med undersøkelser å gjøre, og barnet må dopes ned når det skal til tannlege eller lignende. Jeg doper ikke ned ungen min for en coronatest, et sted må grensa gå. La ungen være, ts.

Anonymkode: 54b9d...f4b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selvfølgelig hater hun testen, ingen liker å få tvunget en pinne opp i nesa. Hvis det finnes et eneste barn i hele verden som synes koronatest er greit blir jeg veldig overrasket. Hadde mye heller holdt henne hjemme den nødvendige perioden fremfor å tvinge henne til å ta test. Stakkars barn! 

Anonymkode: 5f186...c82

Det finnes forskjell på å hate testen og å synes det er ubehagelig. Jeg har snakket med 8(!!) foreldre til barn mellom 2 og 3 år. Ingen beskriver det som en kamp å ta testen. Barna liker det selvsagt ikke, men det er ikke så hysterisk som min datter. 

Anonymkode: 05f56...721

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...