Gå til innhold

Åpent brev til dere incels som henger her, og som er forbanna over at dere ikke blir vurdert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

La meg si dette til dere, som en mann som befinner seg sånn ca midt på treet, og som hverken er en incel eller en såkalt "Chad":

Vær jævla glade for at dere befinner dere i den situasjonen dere er i. For det at dere ikke engang blir vurdert, er også det som stopper dere fra å kunne ta et så idiotisk valg som det jeg har gjort.

Dere skjønner, jeg har aldri vært ham som kvinner velger når de skal ha seg et forpliktelsesløst knull, eller en "friends with benefits". Men jeg har vært ham som kvinner velger når de vil ha et seriøst, forpliktende forhold. Og i mitt naive hode betydde det alltid at i kvinners øyne er jeg "bedre enn" sånne "fuckboys". Hvorfor skulle jeg ikke være det, når kvinner kun vil bruke og kaste sånne menn, men være sammen med sånne menn som meg?

Men her er blindsonen min, som jeg ikke ble bevisst på før jeg allerede hadde giftet meg og fått barn:

Kvinner elsker sånne menn som meg på grunn av hva vi har, og ikke på grunn av hvem vi er. Og det trenger ikke engang være snakk om materielle ting, for det fikser kvinner fint på egen hånd i dagens samfunn. Det kan dreie seg om den emosjonelle støtten og stabiliteten som menn som meg har å bringe fram på bordet, hjelp med praktiske ting og så videre. Og det høres flott ut, ikke sant? Det er en bra ting å kunne slå i bordet med, er det ikke?

Vel, det er en sannhet med sterke modifikasjoner. For sånne kvaliteter er ikke i seg selv nok til å kunne vekke genuin lyst og og attraksjon, og i hvert fall ikke nok til å opprettholde det over tid. Dersom du er en mann som meg, en mann midt på treet, vil du etterhvert oppdage at kona di ikke lenger vil ha sex med deg, og at hun vil behandle deg med mindre og mindre ømhet og respekt.

I beste fall vil du ende opp med et sexliv hvor hun ligger der som en potetsekk, og lurer på når du skal bli ferdig. Og prisen du betaler for det er en hel haug med "regler" i det daglige, som kort kan oppsummeres som: "Ikke minn meg på at du eksisterer, med mindre jeg vil ha noe av deg". Ikke lag lyd, ikke lag lukt, ikke sett den tingen der, ikke legg deg med meg.

Det er ikke det at kvinner ikke vil ha en stabil, støttende mann som er til å stole på. Selvsagt vil de ha det! Men problemet er at de vil ha det i ham som allerede har passert inntakseksamen, han som de uansett kunne tenke seg å ligge med selv om han ikke var disse tingene. Kvinner vil ha begge deler i en og samme mann.

Så hvis du ikke er en av de 10-20 prosentene av menn som går på rundgang på Tinder og sånne steder, hvis du ikke er en av de som blir valgt for sex så vel som for forhold, tro ikke for et øyeblikk at det er en god ide for deg å flytte sammen med noen, gifte deg og å få barn. For etter den søte kløe kommer den sure svie.

Så til dere incels sier jeg følgende: Vær glad for at du aldri vil få muligheten til å gjøre noe så dumt. Ikke tro at du går glipp av noe.

Til dere menn som befinner dere i midten: Ikke gjør det! Ikke gift dere, ikke få barn. Det er en mannefelle, og det har det alltid vært. Ikke engang flytt sammen med noen.

Og til dere topp 20% av menn: Gratulerer. For dere kan det faktisk fungere å være i et forpliktende forhold, gifte dere og få barn og leve lykkelig livet ut. For dere har det som kvinner vil ha på et primitivt nivå, og hvis dere i tillegg har det som kvinner vil ha på et mer rasjonelt nivå, har dere begge alle muligheter til å leve lykkelig til døden skiller ad.

Takk for meg.

Anonymkode: b1ebb...a05

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤣🤣🤣

Anonymkode: 8abc0...a5e

• Liker 8
Skrevet

Det er så fantastisk når en person har hatt en opplevelse med noe og derfor kan lære alle oss andre hvordan verden fungerer.

Jeg er den som har mest sexlyst i mitt ekteskap. 

Jeg går ikke ut til alle verdens kvinner og sier at dere må ikke gifte dere for menn har lite sexlyst, det vet jeg, for jeg har vært gift med en.

Er forøvrig godt fornøyd og føler meg heldig med både mannen og familien min selv om jeg ideelt sett hadde ønsket et litt mer aktivt/kreativt sexliv.

Det går an å ha det bra selv om ikke alt er perfekt. Og har man tatt feil valg (jeg har også vært i et forhold tidligere men en som ikke var bra for meg) så får man gjøre noe med det, heller enn å generalisere og sette seg selv fast i offer-rollen. 

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor kan ikke du, og dine like, investere i utviklingen av en sexrobot? Det virker jo som om det er det dere vil ha.

Og hvorfor forblir du i et ekteskap du mistrives så sterkt i? 

Anonymkode: 57740...2e6

• Liker 6
Skrevet

Gud, jeg ante fred og ingen fare og så møter jeg et innlegg som prøver å overgå incels i offermentalitet. Didn’t see that one coming.

Ikke tro at din erfaring er en universell regel. Bare skikkelig, skikkelig dumme folk gjør det.

Anonymkode: 8cd5a...710

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Og til dere topp 20% av menn: Gratulerer. For dere kan det faktisk fungere å være i et forpliktende forhold, gifte dere og få barn og leve lykkelig livet ut. For dere har det som kvinner vil ha på et primitivt nivå, og hvis dere i tillegg har det som kvinner vil ha på et mer rasjonelt nivå, har dere begge alle muligheter til å leve lykkelig til døden skiller ad.

Tusen takk. Har ikke tid til å skrive et langt svar siden jeg får så mye mus, men en liten takk får jeg presset inn mellom fitte-hamringa.

Anonymkode: 60986...710

• Liker 4
Skrevet

Jeg vil være den som en kvinne vil ha. Den som hun velger for sex, og ikke bare for forhold. Det er jeg ikke, for sex velger damer blant alle menn - og velger ikke meg. Dette er ikke bra nok for meg heller, skjønner akkurat hva du mener ts. Selv om du naturligvis setter det på spissen og provoserer.

Det er så bedrøvelig å se alle damene på tinder og byen flokke seg rundt de få populære mennene. Som de hadde valgt for forhold og om de hadde sjans, men som de får sex av. Så kommer de krypende til noen andre for forhold 😞

Anonymkode: f0742...33b

Skrevet

Ta ansvar for livet ditt. Eneste forskjellen på deg og incels er forholdet, du har vært som dem, tenkt at sex er noe du skal få, og så har du ikke tatt ansvar for å gjøre deg attraktiv. Dette innlegget viser hvor lite attraktivt du har vært. Og heller ikke nå tar du ansvar, men blir i forholdet og skriver et innlegg på kg. Jesus.

• Liker 4
Skrevet

Jeg drar for å kastrere meg så jeg aldri blir assosiert med noen som deg, ts.

• Liker 4
Skrevet
Embla82 skrev (12 minutter siden):

Det er så fantastisk når en person har hatt en opplevelse med noe og derfor kan lære alle oss andre hvordan verden fungerer.

Jeg går ikke ut til alle verdens kvinner og sier at dere må ikke gifte dere for menn har lite sexlyst, det vet jeg, for jeg har vært gift med en.

Er forøvrig godt fornøyd og føler meg heldig med både mannen og familien min selv om jeg ideelt sett hadde ønsket et litt mer aktivt/kreativt sexliv.

Det går an å ha det bra selv om ikke alt er perfekt. Og har man tatt feil valg (jeg har også vært i et forhold tidligere men en som ikke var bra for meg) så får man gjøre noe med det, heller enn å generalisere og sette seg selv fast i offer-rollen. 

Amen.

• Liker 3
Skrevet

Er det rart kona di ikke ville ha sex med deg. Her viser du hvem du egentlig er og det er ikke vakkert.

• Liker 6
Skrevet
4 minutter siden, Embla82 said:

På ingen måte er jeg et offer. Jeg er 100% klar over at det helvetet av et liv som jeg lever i dag er kun min egen feil. Du skjønner, jeg har alltid hatt en magefølelse på at det er forventet at jeg "betaler" for noe andre menn går gratis. Før i tiden satte jeg alltid en streng linje ved det å flytte sammen, og de fleste av mine forhold har tatt slutt i det øyeblikket det ble et tema. Klassisk ultimatum jeg har blitt gitt opp igjennom årene: "Enten flytter vi sammen, eller så er det slutt".

Men så cavet jeg denne gangen. Jeg lyttet ikke til min egen magefølelse, og jeg overbeviste meg selv om at den følelsen jeg hadde om hvordan forhold egentlig fungerer bare var et uttrykk for min egen paranoia og usikkerhet. Jeg hadde rett og slett ikke verktøyene og ordforrådet til å organisere tankene mine, så jeg bare skjøv dem vekk.

Det er ingen andres feil enn min egen. Men jeg vil advare andre menn mot å være så naive som det jeg har vært, for jeg unner ingen annen mann å leve det livet som jeg lever. Den eneste grunnen til at jeg eksisterer er sånn at jeg kan være der for mine barn. Og nettopp det at jeg er "pappa-materiale", og forstår ansvaret som det innebærer, er vel også noe av hovedgrunnen til at jeg i det hele tatt ble vurdert opp igjennom årene.

Heldigvis har vi i Norge det som kalles "skjevfordeling" (ja, jeg har begynt å undersøke mulighetene mine for skilsmisse), så det er ikke sånn at kona kan ta halvparten av alt jeg eier den dagen jeg velger å gå fra henne. Bl.a. eide jeg allerede huset vi bor i, og hadde i stor grad allerede nedbetalt det før hun flyttet inn. 

Så det finnes en vei ut for meg og, jeg må bare vente til minstemann er gammel nok for 50/50 barnefordeling. M n allikevel er det da en viss fare for at hun kan komme til å gjøre den biten vanskelig for meg, og uansett har jeg allerede kastet bort mange år og mange ressurser på et opplegg som jeg får absolutt null ut av - ikke engang så mye som litt takknemlighet.

Skrevet

Bla bla bla bla, jeg får ikke pult nok, bla bla bla bla

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

På ingen måte er jeg et offer. Jeg er 100% klar over at det helvetet av et liv som jeg lever i dag er kun min egen feil. Du skjønner, jeg har alltid hatt en magefølelse på at det er forventet at jeg "betaler" for noe andre menn går gratis. Før i tiden satte jeg alltid en streng linje ved det å flytte sammen, og de fleste av mine forhold har tatt slutt i det øyeblikket det ble et tema. Klassisk ultimatum jeg har blitt gitt opp igjennom årene: "Enten flytter vi sammen, eller så er det slutt".

Men så cavet jeg denne gangen. Jeg lyttet ikke til min egen magefølelse, og jeg overbeviste meg selv om at den følelsen jeg hadde om hvordan forhold egentlig fungerer bare var et uttrykk for min egen paranoia og usikkerhet. Jeg hadde rett og slett ikke verktøyene og ordforrådet til å organisere tankene mine, så jeg bare skjøv dem vekk.

Det er ingen andres feil enn min egen. Men jeg vil advare andre menn mot å være så naive som det jeg har vært, for jeg unner ingen annen mann å leve det livet som jeg lever. Den eneste grunnen til at jeg eksisterer er sånn at jeg kan være der for mine barn. Og nettopp det at jeg er "pappa-materiale", og forstår ansvaret som det innebærer, er vel også noe av hovedgrunnen til at jeg i det hele tatt ble vurdert opp igjennom årene.

Heldigvis har vi i Norge det som kalles "skjevfordeling" (ja, jeg har begynt å undersøke mulighetene mine for skilsmisse), så det er ikke sånn at kona kan ta halvparten av alt jeg eier den dagen jeg velger å gå fra henne. Bl.a. eide jeg allerede huset vi bor i, og hadde i stor grad allerede nedbetalt det før hun flyttet inn. 

Så det finnes en vei ut for meg og, jeg må bare vente til minstemann er gammel nok for 50/50 barnefordeling. M n allikevel er det da en viss fare for at hun kan komme til å gjøre den biten vanskelig for meg, og uansett har jeg allerede kastet bort mange år og mange ressurser på et opplegg som jeg får absolutt null ut av - ikke engang så mye som litt takknemlighet.

Du sier du ønsker takknemlighet, men det er ikke akkurat slik at du selv er takknemlig overfor mammaen til dine barn heller...

Hvorfor føler du at du fortjener noe du selv ikke gir?

Du virker bitter, sur, sint og ganske... kjip.

Du snakker i evigheter om sex, men hva gjør du for at din kone skal få lyst til å ha sex med deg? Jeg tror ikke du har knukket koden og det er problemet ditt, problemet er ikke at dama di er en dårlig dame.

Anonymkode: cd5ec...545

• Liker 6
Skrevet (endret)

Høres ut som du trenger å gjøre litt selvransakelse. Tro det eller ei, men din situasjon er unik, slik alle forhold er, og kan hende har kona di vært et dårlig menneske, det vet vi ingenting om, men det er heller ingenting i dine innlegg som forteller meg at du har spurt deg selv om det var noe du kunne ha gjort bedre. Etter eget utsagn har du gått i en felle som du mener ligger på alles livssti, men den gjør ikke det skjønner du, du og kona lagde den sammen og du skylder deg selv å finne ut hvordan.

For dette er offermentalitet, uansett hva du prøver å overbevise deg selv om.

Endret av Støvkost
  • Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AllahBallah said:

Er du gift nå?

Ja. 2 år til før minstemann er gammel nok til at 50/50 fordeling er et realistisk alternativ. I mellomtiden forbereder jeg meg til det som må komme dersom jeg ikke skal gå under.

Skrevet

Faan ta det jævla kvinnehatet i dette forumet!! HVORFOR ønsker Egmont å fronte dette slik?! GJØR NOE FOR FAAN! 

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, Støvkost said:

Høres ut som du trenger å gjøre litt selvransakelse. Tro det eller ei, men din situasjon er unik, slik alle forhold er, og kan hende har kona di vært et dårlig menneske, det vet vi ingenting om, men det er heller ingenting i dine innlegg som forteller meg at du har spurt deg selv om det var noe du kunne ha gjort bedre. Etter eget utsagn har du gått i en felle som du mener ligger på alles livssti, men den gjør ikke det skjønner du, du og kona lagde den sammen og du skylder deg selv å finne ut hvordan.

For dette er offermentalitet, uansett hva du prøver å overbevise deg selv om.

Jeg har gjort mer enn nok av selvransakelse, og jeg har forsøkt alt mellom himmel og jord. Jeg har forsøkt å gjøre alt hun ber meg om, og jeg har forsøkt å lese og meditere og alt mulig. Jeg har forsøkt å bite det i meg de gangene hun sårer meg på det dypeste, fordi jeg vet det det er uattraktivt å være en såret mann.

Men det eneste jeg har fått ut av å gjøre meg selv til hennes slave er at jeg har mistet kontakten med mine venner, mistet interessen og tiden for alle de tingene jeg engang var interessert i, og jeg føler meg uelsket, ubrukelig og ikke verdt en dritt.

Jeg er bare så ufattelig lei at du aner ikke. Jeg er lei av at hva hun ser meg som skal ha så mye å si for hvordan jeg selv føler meg. Jeg er lei av å betrakte meg selv igjennom hennes øyne, og å ikke like det jeg da ser.

Jeg er ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...