Gå til innhold

Kjøper man gaver til eksens familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Handler julegaver og lurer på om jeg skal kjøpe gave til fetteren til min datter. Jeg og barnefar har gått ifra hverandre og har et barn sammen :)

jeg er ganske ny på sånt siden jeg ikke har skilte foreldre. 🤔 kjøper man gave til besteforelerene også? Eller holder det at bare barnefar og fetterne for gave?

Anonymkode: f43bf...0ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksmannen din kjøper til de på hans side.

Anonymkode: 14cf0...760

• Liker 11
Skrevet

Nei, det er ikke forventet eller nødvendig 

Anonymkode: 9476c...0f5

• Liker 3
Skrevet

Nei 😊

Anonymkode: 2668b...a3c

• Liker 2
Skrevet

Nei

Anonymkode: 9bf39...d65

• Liker 2
Skrevet

Far fikser gave til sin familie fra barnet. Mor fikser til sin familie. 
å om du ønsker å gi fra deg selv så er det noe du må bedømme selv, jeg hadde gitt til svigers om det ble slutt mellom meg og samboer (uten barn) da de er mennesker jeg er veldig glad i :) 

Anonymkode: 922c5...06e

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke forventet, jeg ville tenkt man kjøper alene til sin side av familien. 

Anonymkode: dce50...d87

• Liker 2
Skrevet

Vi har gjort det

Anonymkode: 2d280...23a

• Liker 1
Skrevet

I hovedsak nei. 

Hos meg: Ja, men kun på grunn av felles barn.

Jeg kjøper til barnas bestemor og tante fra barna. Dette gjør jeg fordi det er viktig for MEG at barna lærer seg tradisjoner og at de lærer å sette pris på menneskene rundt seg. Faren demmes driter i alt og har flyttet utenlands, men det er ikke barnas feil, derfor blir det slik. 

Anonymkode: 86886...fdb

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det, har fortsatt kontakt med både eksens mor og min tidligere svigerinne. Hun ser fortsatt på meg som tante til sønnen sin. Så jeg kjøper gave til han, til svigerinne og til eks svigermor. Jeg får også gaver av dem. Kommer helt an på familieforholdene, tenker jeg. 

Anonymkode: 8005a...559

Skrevet

Nei

Anonymkode: 4999d...bfc

• Liker 1
Skrevet

Nei. Men om barnet lager julepynt som gave, tenker jeg at det er naturlig at barnet lager til besteforeldre på andre siden også, om barnet ønsker det selv. Og om du har et godt vennskapelig forhold til noen i eksens familie, så kan det jo være naturlig for deg å gi gave til dem fra deg. Utover det tenker jeg at det er faren som ordner gave fra barnet og seg selv til sin familie.

Skrevet

Jeg tilbringer fortsatt mye tid med familien hans, de har tross alt vært noen av mine nærmeste i 20 år. Så gir fortsatt gaver. 

Anonymkode: fb5eb...9e9

Skrevet

Selvfølgelig kjøper man gave til de men har en relasjon til selv om man er skilt. Man utelater bare eksens navn på «fra», ellers er vel dette ikke noe problem…?

Anonymkode: a13cb...1e9

Skrevet

Det må vel i såfall være far til barnet  sitt ansvar å kjøpe gaver til den delen av familien? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Handler julegaver og lurer på om jeg skal kjøpe gave til fetteren til min datter. Jeg og barnefar har gått ifra hverandre og har et barn sammen :)

jeg er ganske ny på sånt siden jeg ikke har skilte foreldre. 🤔 kjøper man gave til besteforelerene også? Eller holder det at bare barnefar og fetterne for gave?

Anonymkode: f43bf...0ee

Nei, men barna lager noen ganger til onkelen, tanten og farmoren da :)

Anonymkode: 1cdd1...60c

Skrevet

Ja, jeg kjøper til to av søskenbarna til barna våre. Jeg er fortsatt tante for dem, er også fadder til han ene. 

Kjøper ikke til besteforeldre og tanter/onkler på farsiden, da. 

Anonymkode: 11daa...2e7

Skrevet

Kjøper til ungene fra mitt barn. Men ikke noe dyrt.

Anonymkode: a39a6...680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...