Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og exen gikk i fra hverandre i sommer. Vi var sammen i 2,5 år og kjøpte oss et felles hus sammen. Han solgte sitt bolig så fikk ut egenkapital mens jeg leide ut min og satt med null egenkapital. Vi gjorde en avtale at han «kjøpte seg inn» i leiligheten min med 50% sånn at lånet på huset skulle bli nesten likt hver å betale. Fordele lånet etter den summen vi ble enig om på leiligheten. Vi har 50/50 tinglyset på huset. Dette med 50% i min leilighet er ikke tinglyset men kontrakt mellom oss. I samlivsbrudd så ble han boende i huset (vært mye krangel om å få solgt men ikke blitt helt enig) mens jeg flytta tilbake til min gamle leilighet (etter leietaker flyttet ut).  Nå er det sånn at han mener på at han skal ta over huset uten å betale meg ut fordi han mener på at han stod for oppussing og materialer. Jeg også var med noe av å betale og bidro med oppussing med det jeg kunne. Jeg jobba nattevakter så begrensa hva jeg kunne bidra med for jeg var sliten. Jeg hadde jo størst ansvar for husarbeid. Maten og handling av andre ting stod jeg for. Han mener på at han fortjener huset noe jeg synes ikke er riktig fordi han bidro mer og at maten og de andre ting hadde ingen betydning. Jeg ønsker å selge huset for å rettferdiggjøre for begge parter. Altså han får ut sin del av min leilighet etter dagens takst og trekkes fra huset takst. Jeg har kontakta en advokat for 2-3 mnd. Advokaten har tatt tid så hørte ikke fra han før nå om at dette er skjev fordelt hvis exen beholder huset sånn, og som sagt har jeg krav på halvparten. Og at jeg tjener på det hvis vi går så langt å skal selge. Jeg står fortsatt på lånet med exen fordi han får ikke så stor lån alene. Jeg er medlåntaker på lånet. Han betaler på lånet alene etter jeg flyttet ut fordi jeg ikke kunne betale 2 steder. 

Vi har i mellom tiden (mens jeg ikke har hørt fra advokaten) tatt forhold litt nærmere. Sånn er det å ikke kan styre følelser. Vi merka at vi fungerte fint at vi bodde fra hverandre at det var spennede på den måten.  I det jeg hører fra advoketen etter en stund så tenkte jeg at jeg skulle fortelle han om hva som skjer og hva planen er. Tenkte at venner gjør sånn og han fortjente en minst forklaring fra mim side.  Jeg fortalte han på en rolig måte og forklarte at advokaten synes ikke dette var rettferdiggjort. Dette gikk ikke bra og exen er kjempe sur. Et par dager etter krangel finner jeg ut at jeg er gravid. Nå snakker han ikke med meg. Fjerna meg fra FB og greier.. barnslig men.. Får veldig vondt og ønsker å ha kontakt med han spesielt at jeg er nå gravid.  Jeg synes ikke heller det er rettferdig at jeg skal bare gi han huset. Er ikke mye penger å hente kanskje men da har vi gjort dette rettferdig tenker jeg. Synes det er dårlig gjort at han ikke tenker hva er rettferdig  for begge  

Så jeg lurer hva skal jeg gjøre? Søker råd fra dere. Skal jeg bare gi han huset og føye etter og håpe om en fin relasjon til han. Eller ta den kampen å få solgt huset og miste han? Jeg er frustrert er at jeg bærer hans barn. Jeg ønsker ikke å ta abort for jeg har i flere år prøvd å bli gravid og endelig klart det. Er 39 år. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke skyt meg hvis jeg tenker helt feil. 
Hvis han har kjøpt seg inn med 50% så eier jo du også 50% og jeg anser det som rett og rimelig at han kjøper deg ut uavhengig av hvor mye penger på materialer og oppussing. Evt kan dere ta en verdivurdering og han trekke fra noen prosenter også kjøpe deg ut. 

Anonymkode: d9449...361

Skrevet (endret)

.

Endret av Coleusqueen
Skrevet

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ikke skyt meg hvis jeg tenker helt feil. 
Hvis han har kjøpt seg inn med 50% så eier jo du også 50% og jeg anser det som rett og rimelig at han kjøper deg ut uavhengig av hvor mye penger på materialer og oppussing. Evt kan dere ta en verdivurdering og han trekke fra noen prosenter også kjøpe deg ut. 

Anonymkode: d9449...361

Takk for svar. Var sånn jeg også tenkte. Det blir mest mulig rettferdig for begge. 

• Liker 1
Skrevet

Lager en ny tråd med bedre overskrift og minst tre ganger så mange avsnitt.

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler kan stenges. 

Anonymkode: 849a4...22c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...