Gå til innhold

Sønnen min fikk besøk av en kamerat, han kom stapp forkjøla.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere gjort? De er  tenåringer. 

Anonymkode: 2fc33...773

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stapp forkjøla?

Anonymkode: d526e...df9

• Liker 10
Skrevet

Sendt hjem.

Anonymkode: 5a58e...b0b

• Liker 9
Skrevet

holder han avstand til dere og kompisen sin ,ser jeg ikke det er noe problem. her er det mange innom hver dag, og mange av de hoster, barna/ungdommen må ha lov til og ha venner på besøk,men hensyn og visse regler bør jo gjelde

Anonymkode: 187fd...4ea

• Liker 1
Skrevet (endret)

Send han hjem.

Og bed han å komme tilbake når han er frisk igjen-er ingen poeng i risikere noe i disse tider.

Er man syk holder man seg hjemme. Uavhengig om det er pandemi  eller ikke.

Endret av ostekaker
  • Liker 5
Skrevet

Folk er snodige. Er du syk, unngår du kontakt med andre, pandemi eller ikke. 

• Liker 9
Skrevet
norw skrev (1 minutt siden):

Folk er snodige. Er du syk, unngår du kontakt med andre, pandemi eller ikke. 

Nettopp. "Burde ikke du holdt deg hjemme" var noe vi gjerne sa før pandemien også, i slike tilfeller.

• Liker 6
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Send ham hjem asap, og oppmuntre heller til sosial interaksjon mellom dem digitalt via gaming (discord etc).

Skrevet

Hvis kameraten er på vei til å bli bedre er det ikke noe problem.

Datteren min har nettopp hostet i nærmere fire uker. I begynnelsen holdt vi henne hjemme, tok koronatest, ventet til 48 timer etter at hun var blitt feberfri. Men man kan ha restsymptomer i ukesvis uten å være smittsom. Og det blir en urimelig belastning for barn å holde seg isolert i ukesvis på grunn av restsymptomer.

Anonymkode: 2997b...04b

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hvis kameraten er på vei til å bli bedre er det ikke noe problem.

Datteren min har nettopp hostet i nærmere fire uker. I begynnelsen holdt vi henne hjemme, tok koronatest, ventet til 48 timer etter at hun var blitt feberfri. Men man kan ha restsymptomer i ukesvis uten å være smittsom. Og det blir en urimelig belastning for barn å holde seg isolert i ukesvis på grunn av restsymptomer.

Anonymkode: 2997b...04b

Dette var neppe rest symptomer.Han hostet og  nøs i ett sett. Han ble hentet etter kort tid. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2021 den 12.23):

holder han avstand til dere og kompisen sin ,ser jeg ikke det er noe problem. her er det mange innom hver dag, og mange av de hoster, barna/ungdommen må ha lov til og ha venner på besøk,men hensyn og visse regler bør jo gjelde

Anonymkode: 187fd...4ea

Eh, man får beskjed om å holde seg hjemme hvis man er syk. Man tar jo verken hensyn eller følger regler hvis man drar på besøk når man hoster eller er syk.

Jeg har en forkjølelse nå som jeg fikk av min samboer, en uke etter han ble syk. Jeg holder meg så klart hjemme. Kjipt om dere blir smittet av andre og blir syk til jul. Det som går rundt nå er skikkelig dritt, begge oss har lagt strak ut flere dager når vi var syke. 

Anonymkode: 80865...5f2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Eh, man får beskjed om å holde seg hjemme hvis man er syk. Man tar jo verken hensyn eller følger regler hvis man drar på besøk når man hoster eller er syk.

Jeg har en forkjølelse nå som jeg fikk av min samboer, en uke etter han ble syk. Jeg holder meg så klart hjemme. Kjipt om dere blir smittet av andre og blir syk til jul. Det som går rundt nå er skikkelig dritt, begge oss har lagt strak ut flere dager når vi var syke. 

Fikk vite litt tidligere i kveld at kameraten var ikke på skolen på fredag pga forkjølelse. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fikk vite litt tidligere i kveld at kameraten var ikke på skolen på fredag pga forkjølelse. 

Og hvorfor skulle han være hos dere da? I alle dager. Jeg lærte at er man for syk til skole så drar man ikke ut av huset. Tenker ikke foreldrene eller? Håper du ringer dem og sier at dette ikke er ok. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og hvorfor skulle han være hos dere da? I alle dager. Jeg lærte at er man for syk til skole så drar man ikke ut av huset. Tenker ikke foreldrene eller? Håper du ringer dem og sier at dette ikke er ok. 

Jeg ringte de og han ble hentet. Håper på at vi ikke blir forkjøla i jula.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ringte de og han ble hentet. Håper på at vi ikke blir forkjøla i jula.

I jula? Det er jo kjempelenge til. Nå må du ikke være dramatisk. 

Anonymkode: 3c021...d9b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

I jula? Det er jo kjempelenge til. Nå må du ikke være dramatisk. 

Anonymkode: 3c021...d9b

nei, det er ikke det

Anonymkode: d78aa...fd0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...