carinaholly Skrevet 4. desember 2021 #1 Del Skrevet 4. desember 2021 (endret) .. Endret 4. oktober 2022 av carinaholly Anonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktusogsol Skrevet 4. desember 2021 #2 Del Skrevet 4. desember 2021 Kanskje, kanskje ikke 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 4. desember 2021 #3 Del Skrevet 4. desember 2021 (endret) FHI sier vel at syke skal være isolert i fem dager. I andre land sier de ti dager, så jeg vet ikke hvorfor FHI er så laid back på det der. Jeg ville nok ventet litt til, dersom det ikke var noe veldig viktig som var grunnen for besøket. Endret 4. desember 2021 av Optimo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guppy88 Skrevet 4. desember 2021 #4 Del Skrevet 4. desember 2021 Ring dem. Hvorfor i alle dager skal du utsette deg selv og alle du møter de neste dagene for sykdom når du VET at foreldrene dine har korona? Jeg hadde blitt rasende dersom jeg ble smittet av en kollega som hadde besøkt sine koronasyke foreldre noen dager før. Jeg har nærkontakter som vil dø av denne sykdommen, om de skulle fått den. Hvorfor vurderer du i deg hele tatt å besøke dem nå? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carinaholly Skrevet 4. desember 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 4. desember 2021 Guppy88 skrev (3 minutter siden): Ring dem. Hvorfor i alle dager skal du utsette deg selv og alle du møter de neste dagene for sykdom når du VET at foreldrene dine har korona? Jeg hadde blitt rasende dersom jeg ble smittet av en kollega som hadde besøkt sine koronasyke foreldre noen dager før. Jeg har nærkontakter som vil dø av denne sykdommen, om de skulle fått den. Hvorfor vurderer du i deg hele tatt å besøke dem nå? Hvorfor i alle dager bryr du deg? Fordi jeg har stor GRUNN TIL å besøke dem! Spørsmålet mitt var om smitte, ikke hva og hvorfor jeg skal! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 4. desember 2021 #6 Del Skrevet 4. desember 2021 (endret) Har de ikke utvidet isolasjon til 10 dager nå? Edit: glem det, så nå at man skal være i isolasjon i 5 dager etter positiv prøve. Endret 4. desember 2021 av sebra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 4. desember 2021 #7 Del Skrevet 4. desember 2021 carinaholly skrev (17 minutter siden): Hei.! Foreldre har hatt korona i 8 dager o dag. Blir jeg smittet hvis jeg besøker dem i dag? Muligens... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KvinneguidenBruker Skrevet 4. desember 2021 #8 Del Skrevet 4. desember 2021 carinaholly skrev (17 minutter siden): Hei.! Foreldre har hatt korona i 8 dager o dag. Blir jeg smittet hvis jeg besøker dem i dag? Hvis de har vært feberfri i 24 timer og har hurtigtestet negativt er det mest sannsynlig ganske trygt. Kos deg med besøk 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carinaholly Skrevet 4. desember 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 4. desember 2021 KvinneguidenBruker skrev (2 minutter siden): Hvis de har vært feberfri i 24 timer og har hurtigtestet negativt er det mest sannsynlig ganske trygt. Kos deg med besøk De har ikke hatt feber i 3 dager og hurtigstest er negativ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chillpill Skrevet 4. desember 2021 #10 Del Skrevet 4. desember 2021 KvinneguidenBruker skrev (4 minutter siden): Hvis de har vært feberfri i 24 timer og har hurtigtestet negativt er det mest sannsynlig ganske trygt. Kos deg med besøk Man kan vel potensielt teste positivt ganske lenge etter gjennomgått sykdom uten å være smitteførende. Når isolasjonsperioden er over (gitt feberfri i 24 timer) regnes man ikke som smitteførende, så da får man vel bare forholde seg til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guppy88 Skrevet 4. desember 2021 #11 Del Skrevet 4. desember 2021 carinaholly skrev (5 timer siden): Hvorfor i alle dager bryr du deg? Fordi jeg har stor GRUNN TIL å besøke dem! Spørsmålet mitt var om smitte, ikke hva og hvorfor jeg skal! Du kødder nå? Du lager en tråd om hvorvidt du skal besøke dine koronasyke foreldre, og så spør du hvorfor jeg svarer? Jeg blåser i om årsaken er at far har bursdag eller mor har pratesjuke. Jeg prøver i spørsmålsform å insinuerer hvor dumt det er! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bing1 Skrevet 4. desember 2021 #12 Del Skrevet 4. desember 2021 Muligens. Viruset overlever i dagevis på overflater, og det finnes ingen enhetlig svar på hvor lenge noen er smitteførende. Men, ditt valg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skøyer Skrevet 4. desember 2021 #13 Del Skrevet 4. desember 2021 3 minutter siden, Guppy88 said: Du kødder nå? Du lager en tråd om hvorvidt du skal besøke dine koronasyke foreldre, og så spør du hvorfor jeg svarer? Jeg blåser i om årsaken er at far har bursdag eller mor har pratesjuke. Jeg prøver i spørsmålsform å insinuerer hvor dumt det er! Man får følge reglene tenker jeg. Om de er ute av isolasjon og har vært feberfrie i minst 24 timer kan du selvfølgelig besøke dem. Gjelder det Omikron-tilfellene er det egne regler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 4. desember 2021 #14 Del Skrevet 4. desember 2021 Det er veldig dumt hvis du er redd for å bli smittet eller bringe smitte videre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 4. desember 2021 #15 Del Skrevet 4. desember 2021 Jeg hadde ikke tatt sjansen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg